Maar respect voor jullie dat je je zo hebt ingezet voor het diertje!
Wens je moeder sterkte
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 28-01-16 18:20
Als ik jullie was zou ik de nieuwe dierenarts op papier laten zetten dat de schade bij de cavia veroorzaakt is door de vorige dierenarts en dat niet meer operabel was. Met die informatie zou ik dan weer terug gaan om verhaal te halen bij de vorige dierenarts.
Ik vind het een beetje schandalig van jullie vorige Da. Er kan altijd iets verkeerd gaan tijdens een operatie, maar een kaak ontwrichten en vervolgens niets melden. Nee dit is not done...
melody7
Geplaatst: 28-01-16 18:53
Sterkte, wat erg zeg!
Wat een klote dierenarts, zoiets kunnen ze toch niet missen. Ik zou mijn geld terug eisen en daar nooit meer een dier heen brengen. Prima dat ze niet weten hoe ze een cavia moeten behandelen, dat is echt niet zeldzaam, maar zeg het dan netjes en begin er niet aan.
Jemig TS ik hoopte een fijnere update te lezen.. Wat een schande van de eerste da.. Zou daar zeker even langsgaan met een uitleg van DA nummer 2 op papier.
Ik vind wel dat jullie een enorme pluim verdienen, dat jullie dit allemaal nog hebben geprobeerd voor ('maar') een cavia.
Ja Caaf was wel de allerduurste van Noord-Holland haha. Gister bij de andere DA 91 euro en dan nog 100 euro en bijna 60 geloof ik.
Eigen DA althans de assistente belde vandaag toevallig zelf hoe het met Caaf was. Me moeder heeft gezegd die is niet meer. Lange stilte aan de telefoon. Verhaal gedaan en de DA zelf zou nog contact opnemen. Ben benieuwd.
Kijk het gaat niet om het geld, maar als ze daar dus niet de kunde hebben om een knaagdier te behandelen op een goeie manier dan moet je ook niet doen alsof je dat wel hebt. Arme beest heeft met heel veel pijn geleefd en dat is dus niet wat je wilt. Ben benieuwd waar de DA zelf mee gaat komen!
wat een naar verhaal! Helaas zijn veel dierenartsen te trots om toe te geven dat ze niet kundig genoeg zijn om een bepaald dier te behandelen. Knagers en konijnen zijn hier vaak de dupe van, ze doen vaak ook nogal laconiek over die diersoorten alsof het 'maar' een cavia of konijn is dus die doen we wel even. Helaas heb ik hier in de omgeving nog geen goede dierenarts gevonden die nu echt iets weet over ze dus ik ga binnenkort met mijn konijn naar Utrecht toe.
Het hoeft niet perse door de operatie te zijn ontstaan. Ik heb regelmatig cavia s gezien met een ontwrichte kaak of opgerokken kaakgewricht door bijten op de nippel van een drinkflesje of bv op de tralies van een kooi. Er kan al schade geweest zijn en mss door het bijwerken gebit erger geworden. Als de cavia echt eenzijdig heeft gekauwd dan kan het gebit wel degelijk snel afslijten (eenzijdig). Ook heb ik nog nooit een ontwricht kaakgewricht zien goedkomen. Ze willen graag eten maar kunnen gewoon niet. Ook niet met pijnstiller. Jammer dat de foto s er slecht uitzagen, voor je caaf wel de beste beslissing
Punt is Sunny_l0ve is dat hij voor de operatie nog wel at maar mondjesmaat. Dus toen dachten we we trekken meteen aan de bel, ook omdat we hem hoorde knarsen. Toen was er dus niks aan de hand met zijn kaak. Dit is gechecked ook door de dierenarts. Hij kon alles goed bewegen. En het was alleen een gevalletje tanden te lang. Prima dus besloten om het bij te laten slijpen.
Na de operatie heeft ie geen hap meer gegeten. Hij wilde wel maar het ging niet meer. Toen na een week weer terug naar de DA (zelfde praktijk andere DA) die zei ja hij kan z'n kaak niet goed meer bewegen en weer alles is scheef en slecht in zijn mond. 9 dagen na de operatie! Toen zei die DA ja je kan nog een gebitsbehandeling laten doen. Of die pijnstillers en druppels. Dus voor het laatste gekozen.
Vervolgens zijn we bij de DA in Heiloo terecht gekomen en die hebben een foto gemaakt van Caaf. En daar bleek uit dat die kaak dus ontwricht was, en van die wortels.
Dus ik ben ervan overtuigd dat mijn eigen DA gewoon niet kundig gehandeld heeft en hem nog verder de vernieling heeft ingeholpen. Hoe dan ook hadden we ervoor gekozen om hem in te laten slapen vanwege de wortels die zo groeiden. Maar beest heeft onnodig pijn gehad en na de operatie kon hij helemaal niet meer eten. En daar komen de bevindingen van de andere dierenarts nog bij en dan wist ik wel genoeg.
Shirley
Geplaatst: 30-01-16 00:40
Dat arme beestje
Kan me voorstellen dat jullie woest zijn! Is toch totaal geen schande om door te verwijzen, heb daar meer respect voor dan voor dit soort handelen Dit is stijlloos...
franka75
Geplaatst: 31-01-16 02:39
Ach dat arme beestje maar die wortels hebben er al gezeten denk ik en daar hebben ze dus ook niks aan gedaan. heeft hij nog wel pijnstilling gehad tussen beide da beurten door. gelukkig is hij nu pijnvrij helaas
sjattukuh25
Geplaatst: 31-01-16 06:47
Hallo Ts, allereerst sterkte met het verlies van je cavia.
Dat je eigen da fouten heeft gemaakt is iets wat ik al eerder vermoedde zoals aangegeven in mijn vorige bericht. Ik ben blij dat je verder gezocht hebt voor je cavia en niet afgewacht hebt.
Dat niet iedere da kundig is voor en met elk dier klopt idd, toegeven zullen maar weinig doen. Persoonlijk zou ik idd ook je eigen da een terugkoppeling geven wat daadwerkelijk de feiten waren. Maar meer zodat ze hier lering uit kunnen trekken.
Evt proberen de kosten te verhalen kan als eigen da niet toegeeft een langdurig proces zijn en het meest kostbare krijg je hier helaas niet mee terug.
Zelf zou ik mijn conclusie hieruit trekken en niet meer bij deze da gaan. Ik hoop dat je je spoedig kunt berusten in datgene wat je al dan niet wilt ondernemen jegens de andere da.
Je hebt in elk geval niet toegekeken en je best gedaan voor caafje. Nogmaals veel sterkte ermee.