Bokkers met een herder!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:26

Inney schreef:
En de wolfhond.. Ja dat blijft toch mijn favoriet. Dat was eigenlijk onze keus in plaats van het oud duitse herder teefje. Maar we waren toch van mening dat dit als combi beter zal gaan.
Hoe ervaar je het trainen van de w
Wolfhond? En hoe is zijn Will to please?

Op zich gaat het nu erg goed, zitten op de hondenschool inmiddels in de C's,
Maar het eerste jaar was echt een hel (verlatingsangst, uitbreken, geen grenzen, etc)
Ze kan ook nergens los door haar enerzijdse jachtdrift, en anderszijdse paniek door bv vreemde mensen, objecten, etc...
haar will to please is variabel (hele tijd op hondenschool erg goed, nu moeten we beginnen de oefeningen af te werken, en daar lopen we een beetje op vast. De laatste twee weken heeft ze wel weer een dip kwa gedrag, daagt ze weer meer uit en is een beetje erg irritant :P
Maar gisteravond dan thuis gewerkt en dan vond ze het wel weer leuk.
Alle oefeningen zijn erg variabel, de ene keer apporteert ze alles, de keer erop zit ze me aan te kijken en mag ik er zelf om lopen :P

lien_87

Re: Bokkers met een herder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:53

Afbeelding

Hier een Duitse Herder en een Saarloos Wolfhond

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:56

oh leuk, nog een wolfhond :D
leuk stel!

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:59

Dankje Duhelo!
Ik ken een heleboel wolfhonden maar toch zie je ze niet veel!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 15:09

Duhelo klinkt precies als een wolfhond ja haha. Dat was ook de reden dat wij uiteindelijk een Duitse herder gekozen hebben. Al kriebelt het nog steeds wel. Ook wel weer een uitdaging, zo'n pure hond. Heb ook gehoord dat ze nu bezig zijn met een nieuwe kruising. Wolfhond x Canadees. Dat je iets meer het herder karakter erin krijgt. Dat klinkt op zich ook wel goed. Want het blijven qua uiterlijk natuurlijk prachtige honden.

Lien87, heb jij dezelfde ervaringen met het opvoeden en trainen van je wolfhond?
Gaaf stel trouwens!

Love_western: Mechelse herder en labrador is wel wat anders haha! Wat bevalt je meer qua karakter? Of merk je weinig verschil?

Kwita lijkt wel een beetje op een Canadees zo op het eerste oog. Gaaf hoor.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:11

kwita schreef:
[ Afbeelding ]

ja wij een ijslandse hond , ook een herder (had even geen duidelijkere foto)

Is dat niet gewoon een canadese (witte) herder? Of kunnen ijslandse herders ook wit zijn?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:25

hier ook een wolfhond naast de herder maar die valt onder de poolhonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:26

Inney schreef:
Duhelo klinkt precies als een wolfhond ja haha. Dat was ook de reden dat wij uiteindelijk een Duitse herder gekozen hebben. Al kriebelt het nog steeds wel. Ook wel weer een uitdaging, zo'n pure hond. Heb ook gehoord dat ze nu bezig zijn met een nieuwe kruising. Wolfhond x Canadees. Dat je iets meer het herder karakter erin krijgt. Dat klinkt op zich ook wel goed. Want het blijven qua uiterlijk natuurlijk prachtige honden.

Lien87, heb jij dezelfde ervaringen met het opvoeden en trainen van je wolfhond?
Gaaf stel trouwens!

Love_western: Mechelse herder en labrador is wel wat anders haha! Wat bevalt je meer qua karakter? Of merk je weinig verschil?

Kwita lijkt wel een beetje op een Canadees zo op het eerste oog. Gaaf hoor.

Zit een wereld van verschil in. Maar qua karakter bevalt de mechel mij veel beter.

Ben gek op mijn labje hoor. Kan er heerlijk mee wandelen en knuffelen. Maar ik mis gewoon de hoge will to please wat mijn mechels hebben. Die staan gelijk in de startblokken zodra we doorhebben dat we gaan trainen.

En mijn lab die is liever lui dan moe. Hij kan het prima maar je moet hem aanmoedigen dat het leuk is.

Qua opvoeding zijn de mechels wel lastiger. Tuurlijk moet je altijd consequent zijn. Maar bij de mechels moet ik er veel meer boven op zitten ( niet letterlijk natuurlijk ) Vooral de pups verzinnen telkens wat nieuws. Ze beginnen nu ook flink te puberen.

En ik train ook ipo. Waar de labrador natuurlijk niet geschikt voor is.

Daarnaast merk ik ook dat ze veel meer baasgericht zijn. Lab ligt vaak in 1 hoek van de bank. Terwijl de mechels het liefst bij mij liggen. Mij veel meer volgen. En alles in de gaten houden wat ik doe. En het liefst helpen ze ook nog.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:30

Ja hier twee!
De bruine Lara is een kruising mechelaar x duitse herder, die is weer gedekt met een zwarte duiste herder en hieruit hebben wij een zwarte pup Demi uit aangehouden toendertijd.

Afbeelding

Afbeelding

Twee geweldige honden waar mijn moeder verschillende cursussen heeft gedaan. Helaas is ze daar mee gestopt door rug problemen dus nu zijn beide honden gewoon erf honden.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:31

Hee Iris, zit jij niet bij de mechelse herder facebook? Tenminste ik denk die leuke foto van je zwarte herder te herkennen mijn haar stralend witte glimlach *D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 15:32

Ben wel benieuwd naar een foto Van! En hoe jij zijn karakter ed ervaart?

Love_western: ja dat herken ik wel terug van de herder. Vind het heerlijk. Het is echt samen werken met je hond.
Wat dat betreft is de tervuerense ook heel anders dan de Duitser. De Duitser is veel 'lomper' en wil graag de basis. Volgen, los lopen, commando's.
De tervuerense (verwant aan de mechelaar) is juist veel fijner in communicatie. Kleinste verschillen in lichaamstaal pikt hij op. Kent veel onnodige truucjes, zoals kleuren herkennen, rondjes ergens omheen draaien ed. En dat vind hij heerlijk!

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:33

Inney schreef:

Gaaf stel trouwens

Trainen is een groot woord, je leert je aanpassen aan een wolfhond en als je geluk hebt past de hond zich ook een beetje aan :+

Hij is nu net een jaar dus hij moet nog veel leren. Op de hondenschool vindt hij veel dingen leuk behalve als het echt om gehoorzaamheid gaat. Dat doet hij enkel en alleen voor voer, niet omdat dat ik dat zo graag wil...
Hij kan wel prima loslopen zolang je de omgeving in de gaten houdt (schapen zijn een dingetje ~~}> ) spelen met andere honden is dan weer lastig want hij is al snel een stuk 'fanatieker' met zijn tanden dan zijn speelmaatjes }:)
Zolang de andere hond erbij is gaat het alleen zijn prima voor een paar uurtjes en ook het slopen valt me reuze mee, maar ik hoor ook wel eens andere verhalen...

Persoonlijk vind ik dat ik de ideale combi heb: de Duitser luisterd altijd en de Wolf volgt de Duitser blindelings :D

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:35

Ik heb een blauwe Mechelse herder en een kruising Boerboel x Duitse herder.
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:35

ik heb een mechelaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:36

Ik heb een blauwe Mechelse herder en een kruising Boerboel x Duitse herder. Met beiden trainen we Ipo en met de Mechelaar ook wel KNPV.

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:45

yza1987 schreef:
kwita schreef:
[ Afbeelding ]

ja wij een ijslandse hond , ook een herder (had even geen duidelijkere foto)

Is dat niet gewoon een canadese (witte) herder? Of kunnen ijslandse herders ook wit zijn?

Idd zo je het zegt die ijslandse herders kunnen ook wit zijn. Onze hond is raszuiver en er zit geen Canadese herder in al is onze hond wel de lichtste uit het nest, en van de algehele fokresultaten van zijn fokker.
Op haar rug heeft zij donkerder haar crème kleurig.
de andere zijn caramel kleurig en meer de kleur van een wild konijn. Maar ze zijn er in alle kleuren ook bont.
Laatst bijgewerkt door kwita op 28-01-16 15:52, in het totaal 3 keer bewerkt

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:46

xMathilde schreef:
Hee Iris, zit jij niet bij de mechelse herder facebook? Tenminste ik denk die leuke foto van je zwarte herder te herkennen mijn haar stralend witte glimlach *D

Nee dat ben ik niet haha! Misschien mijn moeder maar ik geloof niet dat zei deze foto heeft.
Helaas is hondlief het speeltje alweer kwijt :+ Heel af en toe komt ie weer eens tevoorschijn

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:50

Die van mij is een Tamaskan. Is nog een ras in ontwikkeling. Ze zijn over het algemeen wat gemoedelijker en makkelijker te trainen dan een Saar of Tsjech maar het zijn wel echte wolfhonden waarbij problemen als slecht alleen kunnen zijn e.d. ook voor kunnen komen maar vaak wel minder extreem.
Omdat het een jong ras is waarbij er nog vaak nieuw bloed word toegevoegd kunnen de karakters onderling flink van elkaar verschillen.
De mijne is best een makkelijke hond. Enige echte probleem die ik met hem heb is dat hij in drukke of spannende situaties wat gestrest raakt en dan niet zo lief meer is tegen andere honden, terwijl in rustige situaties er niks aan de hand is.
Verder luistert hij thuis zelfs beter als mijn Duitse herder. Als ik zeg dat ze bij huis moeten blijven terwijl ik naar de paarden(staan in de tuin) ga dan blijft hij keurig bij huis maar die trut van een herder gaat mij in tijgersluipgang achterna :D

Afbeelding

Er word dus ook wel eens een herderXTamaskan nest gedaan voor nieuw bloed mocht je in zoiets interesse hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:12

Inney schreef:
Ben wel benieuwd naar een foto Van! En hoe jij zijn karakter ed ervaart?

Love_western: ja dat herken ik wel terug van de herder. Vind het heerlijk. Het is echt samen werken met je hond.
Wat dat betreft is de tervuerense ook heel anders dan de Duitser. De Duitser is veel 'lomper' en wil graag de basis. Volgen, los lopen, commando's.
De tervuerense (verwant aan de mechelaar) is juist veel fijner in communicatie. Kleinste verschillen in lichaamstaal pikt hij op. Kent veel onnodige truucjes, zoals kleuren herkennen, rondjes ergens omheen draaien ed. En dat vind hij heerlijk!

Herkenbaar. Bij ons op de club lopen ook een paar Duitsers. Maar daar word net weer iets anders mee getraind dan met de Mechels.

Djang (de oudste) kent ook al behoorlijk wat trucjes. Je merkt aan hem dat hij gewoon graag nieuwe dingen wil leren. Dus zo verzinnen we telkens weer wat. Zijn enthousiasme werkt behoorlijk aanstekelijk ook.

En hij pakt ook enorm snel op. Paar keer oefenen en hij kent het.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:19

Wij hebben alleen maar Mechelaars, dit zijn ze.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:24

Wij hebben een Belgische Herder oftewel een Groenendaeler. Twee van ruim 10 jaar oud. Schat van een beest, maar zeer vreemde angsten.. (we hebben haar vanaf 2 jaar en we zijn het 5e baasje)

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:41

Ik heb een Zwitserse Witte Herder! <3

Afbeelding

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 16:49

Van schreef:
Die van mij is een Tamaskan. Is nog een ras in ontwikkeling. Ze zijn over het algemeen wat gemoedelijker en makkelijker te trainen dan een Saar of Tsjech maar het zijn wel echte wolfhonden waarbij problemen als slecht alleen kunnen zijn e.d. ook voor kunnen komen maar vaak wel minder extreem.
Omdat het een jong ras is waarbij er nog vaak nieuw bloed word toegevoegd kunnen de karakters onderling flink van elkaar verschillen.
De mijne is best een makkelijke hond. Enige echte probleem die ik met hem heb is dat hij in drukke of spannende situaties wat gestrest raakt en dan niet zo lief meer is tegen andere honden, terwijl in rustige situaties er niks aan de hand is.
Verder luistert hij thuis zelfs beter als mijn Duitse herder. Als ik zeg dat ze bij huis moeten blijven terwijl ik naar de paarden(staan in de tuin) ga dan blijft hij keurig bij huis maar die trut van een herder gaat mij in tijgersluipgang achterna :D

[ Afbeelding ]

Er word dus ook wel eens een herderXTamaskan nest gedaan voor nieuw bloed mocht je in zoiets interesse hebben ;)

Daar heb ik dus van gehoord! Tamaskan komt me inderdaad ook bekend voor. Dit i.c.m. herder bloed zal voor mij de perfecte hond zijn. Puur hond, maar wel trouw!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:13

Inney schreef:
Van schreef:

[ Afbeelding ]

Daar heb ik dus van gehoord! Tamaskan komt me inderdaad ook bekend voor. Dit i.c.m. herder bloed zal voor mij de perfecte hond zijn. Puur hond, maar wel trouw!
Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat je met zo'n combi opeens een herder in een wolfhond jasje krijgt. Ik heb zelf een nestje gehad van mijn Duitse herder en Tamaskan, sommige van die pups zijn herderachtig qua karakter maar er zaten ook een paar bij die van karakter vooral wolfhond zijn en dan zit je met een wolfhond in een herder jasje.

Er zit op het moment maar heel weinig herder in de Tamaskan. Toevallig word er op dit moment meer herderbloed gefokt maar de kans is groot dat er hierna weer een periode komt waar er weinig herderbloed word toegevoegd. Een herder in een wolfhond jasje is namelijk niet het doel van de Tamaskan.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:59

Nee maar dat moet ook miet de bedoeling zijn. Begrijp me niet verkeerd. De combinatie lijkt me erg mooi, qua karakter. Anders kan ik net zo goed een herder nemen haha