De eerste eitjes zijn aangepikt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Witte duiven hebben sowieso geen lang leven, we hebben zwarte gehad, die bleven wat vaker hangen, althans ééntje.. Ook bruin/witte duiven hebben helaas geen lang leven gehad, maar wel totaal vijf eieren gelegd waarvan géén van alle zijn uitgekomen... Misschien van het voorjaar toch weer een poging wagen...
sommige duiven die niet mogen vliegen want dan kan er iets met ze gebeuren.
Paps doet er niets meer mee, geen vluchten en hier is alles heel erg ehm... "bejaard" + ik kan er de tijd niet in gaan steken om alles met die duiven te doen. Dus wat er nu zit, mag blijven zitten tot ze dood zijn en geen jonge duiven meer.
Wel schattig altijd. Weet wel dat paps alle duiven gewoon herkende en het ringnummer zo kon noemen... (net zoals wij alle paarden heel makkelijk uit elkaar houden, heeft hij dat met duiven
)
CarinaR schreef:Wat leuk zeg. Hoeveel jongen verwachten jullie.
En wat akelig van die roofvogels. Bah

LvA1993 schreef:Wij hebben voorheen ook wel is duivenjong gehad (hobby, zomaar twee duifjes). Wat zijn jonge duiven een partij lelijk!! Wel grappig om al die zaadjes in de borstzak te zien zitten, maar mooi.. Nope. Helaas zijn bij ons in het buitengebied vrij veel roofvogels en hebben de duiven die wij houden niet een heel lang leven..Witte duiven hebben sowieso geen lang leven, we hebben zwarte gehad, die bleven wat vaker hangen, althans ééntje.. Ook bruin/witte duiven hebben helaas geen lang leven gehad, maar wel totaal vijf eieren gelegd waarvan géén van alle zijn uitgekomen... Misschien van het voorjaar toch weer een poging wagen...
Maar lelijk zijn de jonkies zeker! 
Liannetje86 schreef:Haha heel herkenbaarsommige duiven die niet mogen vliegen want dan kan er iets met ze gebeuren.
Hier bezig met het afbouwen van...Paps doet er niets meer mee, geen vluchten en hier is alles heel erg ehm... "bejaard" + ik kan er de tijd niet in gaan steken om alles met die duiven te doen. Dus wat er nu zit, mag blijven zitten tot ze dood zijn en geen jonge duiven meer.
Aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant.... Prima zoWel schattig altijd. Weet wel dat paps alle duiven gewoon herkende en het ringnummer zo kon noemen... (net zoals wij alle paarden heel makkelijk uit elkaar houden, heeft hij dat met duiven
)

Shirley schreef:Helpt het niet om zo'n kunststof roofvogel weg te zetten?
Of trappen ze daar niet in?
Ben benieuwd naar de jonkies, zal niet lang meer duren nu

vol bloed. Ik keek nog even of ik een nummer op dat ringetje zag, maar er stond niks op
Jeika schreef:Gisteren is er ook al een tamme duif gepakt door een kat, midden in onze tuin!vol bloed. Ik keek nog even of ik een nummer op dat ringetje zag, maar er stond niks op
(zoals weduwe of vlieger)
Zal waarschijnlijk pas laat vanavond worden dus morgen volgen meer foto's! 

Ik zal vanmiddag even een betere foto maken
hielkebro schreef:Wat een knapperds!![]()
Gefeliciteerd
Ik was alleen vergeten mijn telefoon mee te nemen het hok in dus even geen foto's

Ik volg mee!