Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
loempia93 schreef:idd TS, beter even deze oplossing dan beide geen vriendjes. Ben je van plan haar te koppelen aan een mannetje? Want dan zit je weer met de castratie, of je moet een ouder beestje pakken. Maargoed daarvoor heb je dit topic niet geopend![]()
Een naam, pfoe zoveel opties haha lang/kort beginletter? Met of zonder betekenis?
Art_Ificious schreef:Ik ben er mee eens dat dieren een soortgenoot moeten hebben MAAR er zijn uitzonderingen: mijn konijn die ik als kind had ging altijd in gevecht met de andere konijnen en moest dus apart zitten.
[***] schreef:Dieren moet je nemen als je aan al hun behoeftes kan voldoen(en een daarvan bij konijnen/cavia's is een soortgenoot), als je dit niet kan moet je er ook niet aan beginnen. Zo moeilijk is dat toch niet ?? Maarja, blijkbaar is het dus prima dat beide dieren geen soortgenoot hebben en een gevaar voor elkaar zijn(konijnen dragen bijvoorbeeld een bepaalde bacterie van nature mee waarvan cavia's doodziek kunnen worden, konijnen kunnen cavia's berijden en daardoor de cavia verworden ect ect). Blijkbaar mag daar niks van gezegd worden omdat dat 'de sfeer verpest'. Blijkbaar steken mensen liever hun kop in het zand ten koste van het dier. Ik zou zeggen veel succes ermee en ik hoop voor de dieren dat ze snel uit elkaar worden gehaald en een soortgenoot krijgen zoals het hoort.
[***] schreef:Art_Ificious schreef:Ik ben er mee eens dat dieren een soortgenoot moeten hebben MAAR er zijn uitzonderingen: mijn konijn die ik als kind had ging altijd in gevecht met de andere konijnen en moest dus apart zitten.
Kan inderdaad als ze vanaf jongs af altijd alleen hebben gezeten en dus niet weten hoe om te gaan met andere konijnen, net als bij paarden.
die moet je koppelen, op neutraal terrein, voordat dat goed gaat.
x_Nadia schreef:[***] schreef:Dieren moet je nemen als je aan al hun behoeftes kan voldoen(en een daarvan bij konijnen/cavia's is een soortgenoot), als je dit niet kan moet je er ook niet aan beginnen. Zo moeilijk is dat toch niet ?? Maarja, blijkbaar is het dus prima dat beide dieren geen soortgenoot hebben en een gevaar voor elkaar zijn(konijnen dragen bijvoorbeeld een bepaalde bacterie van nature mee waarvan cavia's doodziek kunnen worden, konijnen kunnen cavia's berijden en daardoor de cavia verworden ect ect). Blijkbaar mag daar niks van gezegd worden omdat dat 'de sfeer verpest'. Blijkbaar steken mensen liever hun kop in het zand ten koste van het dier. Ik zou zeggen veel succes ermee en ik hoop voor de dieren dat ze snel uit elkaar worden gehaald en een soortgenoot krijgen zoals het hoort.
Als je een beetje kan lezen staat duidelijk een paar keer vermeld dat ik opzoek ben naar een vriendje voor beide dieren

x_Nadia schreef:Bedankt voor de Namen en wel leuke reacties!
Ik heb al 2 konijnen(zie profiel) en altijd al konijnen gehad dus ben niet nieuw met konijntjes![]()
De maatje wil ik inderdaad bij een opvang weg halen want alle dieren verdienen een goed thuis!
Ik heb het beste voor met alle dieren en voordat ik aan wat nieuws begin zoek ik info op of vraag mensen met ervaring dus ik schaf niet zomaar iets aan, om dat even duidelijk te maken