Boxer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:04

De gezondsheids redenen is iets wat ons tegenhoud om weer een boxer te nemen.
Maar ik zeg altijd wel, eens een boxer fan altijd een boxer fan :=

Onze eerste was niet helemaal raszuiver, was een ¾ boxer.
Schat van een beest, grote knuffel maar geen allermansvriend.
Helaas hebben we hem met een jaar en 2 weken moeten laten inslapen vanwege een tumor.
Voor ons zelf was het echt een super hond, en mocht graag werken/spelen etc

Onze 2e boxer was een boxer met Stamboom.
Zij kwam bij Q.uantide boxers vandaan.
Met haar hebben we ook heel veel medische problemen gehad wat ons letterlijk duizenden euro's heeft gekost.
Maar goed ze was het zeer zeker waard! Schat van een dier.
En hoe beroerd ze zich soms voelde, ze bleef altijd blij en enthousiast.
Helaas hebben we haar door alle medische aandoeningen op 7 jarige leeftijd moeten laten gaan.

Zowel mijn man en ik zeiden. We willen wel weer een nieuwe hond maar gezien het verleden geen Boxer meer.
Maar geen enkel ander ras was het voor ons, we kwamen toch beide steeds weer uit bij de boxer.

En zo kwam boxer nummer 3.
Wederom met stamboom uit goede bloedlijnen.
Helaas hebben we met haar ook best veel problemen gehad. Zo had ze oa een auto immuumziekte, veelvoudig epulide's in haar bek. En ook haar konden we redelijk jong op net 8 jarige leeftijd laten inslapen. Wederom een flinke tumor in combi met lymfeklier kanker.
Maar ook zij was wederom een schat van een dier. Gek, prettig gestoord, vol levenslust, altijd vrolijk.

Bij ons laatste Boxer hebben we een Franse Bull erbij genomen. Qua karakter en energie kan je aan hem heel goed merken dat hij met een Boxer is opgegroeid. Net zo'n enthousiaste stuiterbal. Een grote clown, energie voor 10.

En toch blijft het soms knagen, toch weer een Boxer?
Overigens ben ik wel geschrokken naar bedragen wat sommige erkende fokkers vragen voor een pup -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:14

Ik hoor veel over afwijkingen etc, toch kan ik met trots zeggen dat er op onze boxer club meerdere oudjes nog goed mee lopen zonder rare ziektes of afwijkingen.
Nu kan bij elk ras natuurlijk afwijkingen ontstaan op latere leeftijd maar gemiddeld worden ze uit deze fokkerij toch 11 of ouder.
We hebben zo'n heerlijke opa nog elke week aan het speuren en appèl zo leuk hij blijft ballen gek en speurder nog als de beste <3

Toch snap ik heel goed waarom mensen toch niet meer voor een ras gaan. Wij hebben ook een dobermann en desondanks dat hij 1 van de weinige outcross gefokte en volledig vrije ouders ( min 4 generaties) heeft, is hij vorig jaar toch gediagnosticeerd met de hart afwijkingen DCM. Nu toont hij klinisch nog geen beeld maar als dat zo zou zijn is het einde verhaal. Dat houd ons in ieder geval tegen nog weer voor een dobermann te gaan hoe fijn onze reu ook is.

Wat voor bedragen praat jij dan over Kiki

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:15

Hier foto's van mijn boxer, wel wat grijs, hij is ook al 10 jaar!
Verder weinig tot geen gezondheidsproblemen

Afbeelding
Afbeelding

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:20

Wij hebben vroeger ook een geweldige boxer gehad. Echt een schat van een hond en uiteindelijk 11 of 12 jaar geworden.
Hoe het is met de algemene gesteldheid van het boxerras zou ik echt niet weten. Mijn zus heeft wel zo'n zelfde ervaring met de laatste 3 rotweilers en ik denk dat haar huidige rotweiler ook niet heel oud gaat worden.

Wel heb ik een andere vraag. Hoe zit het met "kwijlen" van jullie boxers? Onze boxer heeft dat nooit gedaan, maar ik hoor van andere mensen over het algemeen vaak dat boxers veel kwijlen. Wat is jullie ervaring?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:33

mbkaatje schreef:
Wij hebben vroeger ook een geweldige boxer gehad. Echt een schat van een hond en uiteindelijk 11 of 12 jaar geworden.
Hoe het is met de algemene gesteldheid van het boxerras zou ik echt niet weten. Mijn zus heeft wel zo'n zelfde ervaring met de laatste 3 rotweilers en ik denk dat haar huidige rotweiler ook niet heel oud gaat worden.

Wel heb ik een andere vraag. Hoe zit het met "kwijlen" van jullie boxers? Onze boxer heeft dat nooit gedaan, maar ik hoor van andere mensen over het algemeen vaak dat boxers veel kwijlen. Wat is jullie ervaring?

Onze kwijlt niet, omdat wij hem alleen zijn eigen eten geven.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:35

Jaaa een boxertopic!
Helaas geen eigen hond maar wel helemaal gek met de boxerdame van goede vrienden van ons.
Is echt m'n vriendinnetje <3
Vorig jaar is ze 4 weken hier geweest en aankomende zomervakantie is ze weer 4 weken hier als de baasjes op vakantie gaan. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt een heerlijk schoothondje.
Beest is knettergek. :P

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:33

Kwijlen is aan / af te leren ..

Die van ons kwijlt ook niet ... Nouja alleen als hij van z'n waterbak komt .... Dat laatste slokje deelt hij maar al te graag met je :')

Ondanks dat deze honden "gevoelig" zouden zijn voor kanker of andere ziektes zou het mij niet weerhouden om er weer eentje te nemen . Probeer een zo "schoon" mogelijke lijn te vinden en uiteraard een zo gezond mogelijk leven voor ze te realiseren ...

Onze vorige mocht 12 worden ondanks z'n kanker , hoop dat onze huidige dat ook wordt ... Maar dan zonder kanker !

Die van mij heeft wel eens epilides in z'n bek gehad , totaal 2 keer weg laten halen . En nu gaat het gewoon weer goed . Zorg er altijd voor dat hij genoeg te kluiven heeft , scheelt .

Fotobomb!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LadyKim op 22-01-16 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Re: Boxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:39

Hier ook helaas pech met die van ons, maar willen toch weer een boxer. Mocht de volgende boxer weer problemen gaan krijgen dan weet ik niet of er nog eentje komt.

Bij mijn ouders nooit geen bijzonderheden gehad. Leeftijden waren 11, 9, 14 en 10 zonder mankementen. Deze wat we nu hebben heeft: allergieen, spondylose en een neustumor en ze is 6,5.
Ben dus nu wel zo met en met aan het rondkijken naar fokkers, qua lijnen had ik Q.uantide op de lijst staan, hebben qua gezondheidstesten best hoog maar toch hoor ik regelmatig honden met gezondheidsproblemen van die fokker (jammere is echter dat je sneller de klachten hoort dan de goede).

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:42

joyce83 schreef:
Hier ook helaas pech met die van ons, maar willen toch weer een boxer. Mocht de volgende boxer weer problemen gaan krijgen dan weet ik niet of er nog eentje komt.

Bij mijn ouders nooit geen bijzonderheden gehad. Leeftijden waren 11, 9, 14 en 10 zonder mankementen. Deze wat we nu hebben heeft: allergieen, spondylose en een neustumor en ze is 6,5.
Ben dus nu wel zo met en met aan het rondkijken naar fokkers, qua lijnen had ik Q.uantide op de lijst staan, hebben qua gezondheidstesten best hoog maar toch hoor ik regelmatig honden met gezondheidsproblemen van die fokker (jammere is echter dat je sneller de klachten hoort dan de goede).

Ik zou ook eens kijken naar V. Rusticana ( vader moet ik even zoeken nog .

Die van mij heeft ook spondliose & lichte HD in heup . Dat eerste heeft hij nooit last van gehad en van dat laatste wel . Inmiddels heb ik hem volledig van de pijnstillers af en voelt hij zich beter dan ooit , super druk en vrolijk zoals hij dat kan .

Hoe ? Glucosamine vd Kruidvat , 2 maal daags en gewoon spieren blijven trainen dwz 1 X in de week fietsen en voor de rest in beweging houden .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:58

joyce83 schreef:

Helaas hoor je van iedere fokker vaak alleen de slechte verhalen.
Want uit de lijn waarvan onze boxer komt, waren zowel oma, moeder, nest zus allemaal nog bij hem aanwezig en hebben allemaal een respectabele leeftijd bereikt.
En tja in hoeverre kan je bepaalde medische oorzaken wijten aan de fokker?
Ik denk in haar geval niks.
Allergie voor granen, wat best lang duurde voordat ze daar in de kliniek achter waren (ook 2e lijn wist het niet).
Kruisbanden stuk, konijnenhol gestapt tijdens het rennen. Nieuwe kruisbanden.
Later zelfde poot meniscus stuk.
Later spondylose, maar zie je veel bij dieren met een beweegbare rug.

mbkaatje schreef:

Kwijlen heeft geen enkele Boxer van ons gedaan. Maar ze krijgen uitsluitend hun eigen voer.
Seven schreef:
Wat voor bedragen praat jij dan over Kiki

waar we 8 jaar geleden tussen de € 550 - € 750 betaalde voor een boxer bij een erkende boxerfokker. Vragen ze nu minimaal € 1250

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:02

Ik meld mij en Teun!

Naam: Teun.
Ras: Boxer.
Leeftijd: 6 jaar.

En dit is mijn lieve ondeugende Teun;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 16:19

Wat een knapperd! :D

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:36

Ook hier een grote boxer fan. Vanaf mijn jeugd al grootgebracht ermee. Nu hebben we een gestroomde, Vasco, en is al vanaf pup bij ons. Onze witte, Dolcy, is een herplaatser. En kan helaas niet los ivm weglopen en erg veel problemen met eten gehad. In verleden dus meerdere boxers gehad zowel vanaf pup als via herplaatsing. Ook helaas wat verloren door te kleine nieren of hartproblemen.
Laatst bijgewerkt door Bonnelover op 22-01-16 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 16:41

Vervelend al die kwaaltjes... hoop dat het met Leia heel erg meevalt! :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:47

Wat een leuke boxers. Die foto's van de boxer van LadyKim ...... geweldig en heel herkenbaar. Onze boxer ging ook heel graag mee in de auto en dan lekker naar buiten staren.
Onze boxer kwijlde ook niet, maar ze kreeg bij ons ook niets anders dan haar eten.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:54

Wat leuk TS. gefeliciteerd met je boxer!
Ik ben ook opgegroeid met een boxer. Wat een fantastisch beest was dat!
Als pup onderzocht, bleek een hartruisje te hebben, 1 klepje sloot niet goed. Zou niet ouder worden dan 7.
Toch heeft ie de 11,5 gehaald. Uiteindelijk laten inslapen vanwegen een tumor, hij kon niet meer poepen.

Nu mijn eerste eigen hond, toch voor een iets ander ras gegaan. Al vond iedereen dat ie als pup erg op een boxer leek. Haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:56

De prijzen liggen gemiddeld rond de 1000 iets er onder en iets er boven.

Kwijlen doen ze hier niet, heb het wel eens gezien bij boxers met of te korte neus en langere onderkaak of overmatige tong/ vel.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:58

Kwijlen heb je ook voornamelijk zelf in de hand. Na brokken eten en water drinken zullen ze misschien wel wat kwijlen maar zolang ze geen tussendoortjes krijgen gaan ze oo kgeen schooi gedragd vertonen en dus ook weinig kwijlen

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:11

@Lizzo_RV oh echt? Daar kan haha! Wij zitten inderdaad op boxer Lovers from the netherlands!

En kwijlen is hier eigenlijk ook niet echt van sprake. Alleen idd als die van zijn waterbak komt, en wanneer ik wat te lang met wat lekkers in de handen sta.. Dan wil het water wel eens uit z'n bekkie lopen idd.. Verder niet gelukkig!

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:16

Hier ook een boxer genaamd Guus. Hij wordt2 februari 1 jaar. Qua gezondheid is Guus in het begin vaak ziek geweest. Een paar keer kennelhoest gehad en een navelbreuk wond die slecht dicht ging.
Het is onze eerste boxer en het zijn echt geweldige honden!

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:23

Wij hebben ook een boxer, wel genoemd een witte boxer met een bruin oog :=
Ze is nu al wat meer op leeftijd maar nog heel erg actief, ze is wel aan de brede grote kant veel mensen denken dat ze een amerikaanse bulldog is vanwege haar grootte en breedte.
Maar we hebben al meerdere soorten honden gehad maar deze blijft speels en leuk in de omgang, verder kern gezond nog nooit niks gehad. Maar we hebben haar wel bij een goede fokker vandaan :j

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 18:40

Dus geen tussendoortjes geven, geen kwijl. :D Onze labrador krijgt ook geen tussendoortjes ofzo, af en toe een bot. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:45

Klopt. Werkt bij mijn mixje ook erg goed. Ook een zogeheten kwijlras. Buiten dweilen na het water drinken heb ik dus geen last van kwijl.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:47

Boxerpuppies behoren tot de onweerstaanbaarste!

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 18:57

Ze zijn zo grappig! :D

Wat doen jullie allemaal met je boxer voor leuke dingen? Of niets bijzonders? :P

@Donna; Buffel is ook prachtig!