Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
beatje schreef:anneliesdj schreef:Lopen naast de fiets is wat anders als trekken en mag gewoon.
Daarbij weet je niet of de hond ooit naast de fiets heeft gelopen en een licht ruisje is op die leeftijd volkomen normaal en is geen reden om stil te gaan zitten.
Rust roest, dat geld voor bejaarde mensen, maar ook bejaarde honden. Gewoon lekker in beweging blijven, ze geven zelf wel aan wanneer het teveel wordt.
Ja en op die leeftijd kan een licht ruisje bij overdreven activiteit fataal worden.Een bejaarde hond mag best bewegen maar in zijn eigen tempo.
Naast de fiets is verboden of hij nu trekt of niet.artikel 36 dier en welzijn.Nu zullen de meeste mensen er niks van zeggen maar als je met een oude hond naast de fiets loopt wel.Bovendien als je de artkelen over fietsen met hond gaat lezen die je vind via google zie je ook dat fietsen met te jonge of oude honden word afgeraden omdat het fysiek toch vrij belastend is.
beatje schreef:Ik snap echt niet dat mensen zeggen dat het kan hoor.De hond heeft notabene een hartruis en staar.Nooit naast de fiets gelopen en dan zou je zo'n dier van 16 wat al uitzonderlijk is voor een hond en zeker een groter ras naast een fiets voortslepen.
Serieus kan hier zo pissig om worden,als je hem bij mij uit het asiel had haalde ik hem terug.Buiten het feit dat een hond niet eens naast een fiets mag lopen met uitzondering van slee en trekhonden of met een speciale ontheffing.

Wat nog een 'makkelijker' alternatief is omdat je het overal kunt doen, is detectiewerk (zoeken op bepaalde geur). Ook daarna is mijn hond heerlijk voldaan.
Op_zoek schreef:Over het wel of niet fietsen weet ik niks zinnigs te zeggen, daar heb ik geen ervaring mee. Maar omdat je ook naar alternatieven vraagt, toch even een reactie.
Ik zag dat denkspelletjes al voorbij kwamen. Dat zou je op sommige dagen misschien met een kortere wandeling kunnen combineren. Je kunt denkspelletjes kopen, maar eigenlijk kun je heel veel dingen in huis (bv verpakkingen) gebruiken. Dan heb je ook steeds een nieuwe uitdaging.
Je had al gehoord dat honden van speuren ook goed moe worden. Dat klopt, mijn hond ligt daarna echt knock outWat nog een 'makkelijker' alternatief is omdat je het overal kunt doen, is detectiewerk (zoeken op bepaalde geur). Ook daarna is mijn hond heerlijk voldaan.