Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ruby_Stables schreef:Bedankt voor al jullie reacties, neem ze zeker serieus!
Fijn dat er toch wel wat herkenning is voor anderen, alhoewel het natuurlijk voor de hond(en baas) minder fijn is.
Gekookt water, bouillon, etc. hebben we allemaal geprobeerd. Doet hem niets.
Verder is zijn ontlasting mooi stevig, donkerbruin en hij poept ca. 1x per dag.
Hij braakt nooit, dus gal e.d. heeft gelukkig geen vrij spel.
Castratie ben ik eigenlijk niet zo'n fan van bij hem, aangezien hij van zichzelf al vrij afwachtend/onzeker is. Ik zou zijn ballen daarom het liefst zo lang mogelijk laten zitten. Alhoewel ik dat uiteindelijk liever heb dan dat hij niet blijft eten. Wie weet is de chemische variant een idee in de toekomst.
Wat ik nog bedacht heb, misschien dat hij toch wat stress heeft. Ten eerste zijn hormonen, er gaat heel wat om in een jonge hond. Allerlei lekkere geurtjes overal. Daarnaast hebben we nog 2 honden, waarvan 1 wat dement is. Hij wil nog wel eens raar reageren. Niet bijten, maar wel uit het niets grommen. Echter is dit hooguit 4x gebeurd het afgelopen jaar. Ik ga eens kijken of ik (desnoods homeopathisch) iets tegen stress kan vinden.
Amiqure hond stress, iemand daar ervaringen mee?
Gracezellaa schreef:Onze hond eet niet meer door problemen met de alvleesklier, verder werken haar nieren ook bijna niet meer. Ze zit nu dus echt in haar laatste weken en ze is pas 4 jaar. Ik zou dit niet zomaar op puberteit gooien, maar ook beter onderzoeken.

Gracezellaa schreef:Gracezellaa schreef:Onze hond eet niet meer door problemen met de alvleesklier, verder werken haar nieren ook bijna niet meer. Ze zit nu dus echt in haar laatste weken en ze is pas 4 jaar. Ik zou dit niet zomaar op puberteit gooien, maar ook beter onderzoeken.
Even een update: ze wordt vandaag ingeslapen...
. 
Ruby_Stables schreef:Oké, heeft er iemand toevallig ervaring met het volgende:
Mijn hond (Rhodesian Ridgeback) van 14 maanden eet verschrikkelijk slecht. Hij is als pup gespeend op vers vlees en dit heeft hij bij mij ook altijd gekregen. Helaas eet hij slecht, al vanaf het begin. Dus dacht ik, ik probeer toch eens brokken. Helaas eet hij die nog slechter.
Het gekke is dat hij af en toe een dag of 3 heeft waar hij wel heel goed goed, maar dat kan zomaar weer afgelopen zijn. Als hij alleen al z'n voerbak ziet loopt hij al achteruit, alsof die voerbak hem gaat aanvallen.
(de meeste) snoepjes en dauwstaven eet hij wel gewoon, dus problemen met zijn tanden zijn eigenlijk uitgesloten. Andere bak voor zijn voer, verschillende merken vlees en brokken ook al geprobeerd. Zalmolie id. eroverheen werkt ook niet. Mengen met vis of ei ook niet, terwijl hij dat juist heel graag lust.
Momenteel is hij echt mager, wat niet verwonderlijk is als je niet eet. Ik zou hem zo graag wat beter
willen laten eten. Op het moment wordt ik er echt helemaal simpel van...
Zet de voerbak eens n n stuk van de grond, kan wel last van zn nek of slokdarm hebben, zeg ook maar wat,maar het proberen waard
Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad? Wat was er toen aan de hand? Of heb je tips? Ik heb zo onderhand het idee dat ik alles geprobeerd heb, maar misschien mis ik toch nog iets?