Mopshond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:14

RoyalMemory schreef:
Tjonge, het is weer ongelooflijk wat een kennis er op bokt beschikbaar is. Wat een hoop experts, geweldig.

TS, kijk rustig rond en luister naar je gevoel. Ik kan je evt een fokker aanbevelen per pb

:') :') :') Expert nee, ervaring ja.

klessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:29

Ik heb zelf een mops van nu 4 jaar en geen enkel probleem mee, maar het is bij dit ras indd een beetje extra geluk hebben.

Het is verder een heel makkelijk hondje, maar kan wel 'ADHD'' aanvallen hebben dan stuitert hij lekker rond.

Afbeelding

Villanelle

Re: Mopshond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:47

Wat een poepie Klessie!

Heb zelf ook een mops gehad,Yari.
Ontzettend lief dier, altijd vrolijk en kon zo gek als een deur zijn.
Hij is nooit ziek geweest. In de herfst / winter kon hij wel 1,5 uur zonder problemen mee wandelen. In t voorjaar en zomer, met goed weer had hij meer moeite met zn ademhaling. Boven de 20 graden kon hij echt maar een kleine 10 minuutjes lopen per keer, en heel rustig aan. En met die temperaturen vooral lekker binnen in de verkoeling houden.
Dat is voor het beestje een groot nadeel.

Behalve dat en een verstopte anaalklier :+ geen gekke dingen gehad.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:54

het is gewoon een feit dat die hondjes een tekorte neus hebben waardoor het zachte gehemelte te lang lang is en ze gaan 'snurken'. Daarnaast is de platgeslagen neus gewoon een belemmering voor de ademhaling.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 18:50

Iedereen heeft natuurlijk zijn/haar ervaring met dit ras en daar is niets mis mee, daarbij heeft de een meer geluk ermee zoals bijv. Klessie en moretje.

Miss handig om te vermelden dat wij al een duitse herder hebben die erg sociaal en speels is, voor daar ook weer gedachtes over loslopen :P

Toch denk ik dat dit ras bij nader inzien niet bij ons past, hoewel ik ze er super leuk uit vind zien en ook leuke dingen van ze zien op fb enz.

Maar Ik zal dan net het geluk hebben dat die van ons vanalles krijgt en dat risico loop ik liever niet.
Daarbij wil ik in de lente/zomer (niet bij 30gr) lekker de hei op en wandelen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:52

future_vet schreef:
het is gewoon een feit dat die hondjes een tekorte neus hebben waardoor het zachte gehemelte te lang lang is en ze gaan 'snurken'. Daarnaast is de platgeslagen neus gewoon een belemmering voor de ademhaling.

Precies... hoef je geen hondenfokker of kynoloog voor te zijn.
Gewoon kwestie van gezond verstand. :Y) En anders even wat dierenartsen vragen...
Daarbij heb ik ervaring met honden die een dusdanig slecht gehemelte hadden dat hun gesnurk door andere honden (die van mij onder andere) werd begrepen als grommen. Met alle gevolgen van dien...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:53

crazy_funky schreef:
Iedereen heeft natuurlijk zijn/haar ervaring met dit ras en daar is niets mis mee, daarbij heeft de een meer geluk ermee zoals bijv. Klessie en moretje.

Miss handig om te vermelden dat wij al een duitse herder hebben die erg sociaal en speels is, voor daar ook weer gedachtes over loslopen :P

Toch denk ik dat dit ras bij nader inzien niet bij ons past, hoewel ik ze er super leuk uit vind zien en ook leuke dingen van ze zien op fb enz.

Maar Ik zal dan net het geluk hebben dat die van ons vanalles krijgt en dat risico loop ik liever niet.
Daarbij wil ik in de lente/zomer (niet bij 30gr) lekker de hei op en wandelen.

Wat zoek je dan precies in een hondje, als jullie graag een hondje erbij willen hebben?
Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een klein hondje?

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 18:58

Nee niet per se klein barbet, heb de mopshond altijd eigelijk al leuk en grappig gevonden maar nu was ik er wat serieuzer mee bezig.

Een ras hoeft het ook niet te zijn en we hebben nog tijd zat, we moeten niets, zeker niet binnen een bepaalde tijd.

Maar nu we het er zo over hebben lijkt het ons voor onze andere hond wel leuk een Maatje erbij met de tijd.
Dan wel meer richting de maat van een golden retriever bijv. Om even een indicatie te geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:58

Mijn collega heeft een mopshond. Na een kwartiertje spelen met die van mij is zijn hond compleet kapot, snurkt en hijgt en moet echt even zitten. En dan spelen ze niet eens onbesuisd, gewoon een beetje rennen en speels happen.

Hondje kijkt zo scheel als maar kan, wat erger wordt wanneer hij moe is en hij snurkt altijd. Echt altijd. Wel is het een heel vrolijk hondje. Zelf zou ik nooit zo'n hondje kopen. Als ik het mopsje van m'n collega aan hoor komen krijg ik het zelf benauwd.

Ik zal ook nooit vergeten hoe mijn vriendin (para-veterinair) vertelde over kortneuzige rassen (Engelse bulldog, Fransje, Mops, o.a.) wanneer zij aan de beademing komen. Alle hondjes ontspanden, er kwam een diepe en tevreden zucht uit want ze konden eens fatsoenlijk ademhalen. Dat is me al die jaren bij gebleven.

Edit: De hond van mijn collega is van 't zomer zelfs 'flauw gevallen' omdat hij geen adem meer kreeg in de hitte :o. Echt zo ontzettend sneu en triest. Gelukkig was op dat moment net de dierenarts bezig met zijn ronde, deze kon het hondje dus snel bij bewustzijn brengen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:04

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:11

Ik vind alle honden met een te korte neus zielig, ze kunnen slechter aan adem komen en maken daarom zulke geluiden.. vergelijkbaar met door een rietje ademen...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:35

Een kennisje van mij fokt ze en ik hoor die van haar nooit snurken, maar het blijft voor mij een ras wat ik gewoon eng vind, qua neus, qua ogen... Er loopt bij ons op de KC wel een Franse Bull en die snurkt aan een stuk door, ik zou er stiknerveus van worden, als ik zo'n hond had...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:49

Jammer, want ik vind een mopshond en de franse bulldog ook heel leuk. Maar ik zal ze nooit gaan nemen, zie helaas ook veel nadelen aan deze hondenrassen. En ik heb geen zin in een hoop ellende en wil het ook niet in stand gaan houden door er ook aan mee te gaan doen door ze te gaan kopen en te houden.

Eerst moet men maar eens een normale koppie gaan fokken dat ie fatsoenlijk kan gaan ademen en zonder dat de schedel te klein is.

Wandel/ Park maatje van de hond van mijn moeder is ook een mopshond en die houdt t niet lang vol en ademt ook erg slecht. De ogen puilen ook wat uit.

En weer een andere een franse bulldog had verschrikkelijke nekhernia en is eraan geopereerd en ook aan de oogjes geopereerd. En weer een engelse bulldog van een stalgenoot en van wat mensen dat ik ken zijn niet oud geworden, door epilepsieaanvallen en ook dat slechte ademen.

Er is een franse bulldog van iemand die hier verderop woont en die is wel helemaal gezond......je moet maar net geluk hebben en die heeft ook niet zulke platte kop.

Ik vind dat erg jammer, want het zijn leuke lieve en grappige hondenrassen.