Thesserd schreef:Mizora schreef:Daar was ik al bang voor. Maar fijn dat je er nu al achter komt, nu heb je nog even tijd op toch een hond te vinden.
Op marktplaats een pup vinden kan prima, maar als ze uit twee stamboomouders komen en geen papieren zijn aangevraagd moet je altijd achter je oren krabben of het geen zwart nest is zodat ma 2x per jaar een nest kan krijgen.
Voor een gezonde pup van een klein ras zou ik in ieder geval willen dat ecvo en pl getest is. Daarvoor hoeft een hond geen stamboom te hebben.
Tsja, en ik vraag me dan af welke fokker wel ECVO en PL testen gaat doen, maar geen stamboom aan gaat vragen. Waarom?
Maarja, wat TS haar zoektocht lastig maakt is dat ze de pup echt voor een bepaalde periode wil. Dan slinkt het aantal keuzes wat je hebt wel drastisch.
Let overigens op MP ook op dat er ook fokkers zijn die zich voordoen als wat jij naar zoekt, maar eigenlijk de boel bedonderen. Dat hoor je ook steeds meer. Dat de pups achter af gewoon broodfok zijn en/of geimporteerd zijn... dat de moeder die er bij liep helemaal de moeder niet was etc. En ondertussen doen ze zich voor als fokkers die een nestje in huis heeft laten opgroeien
Omdat één van de (of beide) ouderdieren geen stamboom heeft of omdat ze een kruising fokken zijn legitieme redenen. En dus zwarte nesten, nesten die tussen twee stamboomnesten in geboren worden.

) 

(labradors fox red overigens)