Nagels knippen bij kat die dat ábsoluut niet wil....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:13

Rocamor schreef:
Aedema schreef:
Bij mijn kat was het gewoon een kwestie van doorbijten, .

sorry TS, voor mijn nutteloze post, maar van bovenstaande moest ik toch wel even een paar keer kijken. En je moet geen beelddenker zijn....

Overigens, ik zou inderdaad ook aanraden in een handdoek te rollen.

Ehm, was niet letterlijk bedoelt := Mijn kat moest eerst even inzien dat het haar geen pijn deed en dat ze na afloop lekkers van me kreeg. Na een paar keer vond ze het niet meer erg. Dat probeer ik ermee te zeggen :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:15

xniieeenke schreef:
Brainless schreef:

Die kat ziet er echt doodsbang uit :oo

Maar soms kan het niet anders.
Ik heb een kat waarbij je geeneens druppels in de nek kan doen, laat staan een wondje bekijken.
Alle andere manieren geven een zeer agressieve kat die alles pakt wat ze kan pakken.
Zelfs door een doek heen.

Daarvan is zij veel meer in paniek (en bozer naar mij), dan deze methode.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:17

Ik heb ook een die het niet tollereerd. Ik pak hem op en leg hem op zijn rug op mijn schoot met zijn hoofd op mijn buik. Zo kan ik een arm over zijn buik doen en zijn pootje pakken en met de andere hand kan ik dan de nageltjes knippen. Werkt bij hem super. En dat filmpje lijkt mij ook een goede. Moeder poes pakt kittens ook in de nek op en dan worden ze ook rustig misschien is dat voor jou een optie.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:23

Aedema schreef:
Ehm, was niet letterlijk bedoelt := Mijn kat moest eerst even inzien dat het haar geen pijn deed en dat ze na afloop lekkers van me kreeg. Na een paar keer vond ze het niet meer erg. Dat probeer ik ermee te zeggen :=

even een paar smilies in mijn antwoord opgenomen in mijn eerste reactie, want ik snapte dat het niet letterlijk bedoeld was.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:24

Oppakken. Op zijn rug leggen tussen de bovenbenen van je man. Je mag 3 poten geven om vast te houden en zelf 1 poot ( de gene die je moet knippen)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:25

meisje2000 schreef:
Ik heb ook een die het niet tollereerd. Ik pak hem op en leg hem op zijn rug op mijn schoot met zijn hoofd op mijn buik. Zo kan ik een arm over zijn buik doen en zijn pootje pakken en met de andere hand kan ik dan de nageltjes knippen. .

Zo doe ik het ook inderdaad. Er is nog nooit een kat geweest bij wie het me op deze manier niet gelukt is.

Zoolgangster

Re: Nagels knippen bij kat die dat ábsoluut niet wil....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:29

Een bekende van me had een kat waarbij de nagels zelfs doorgroeiden door de kussentjes heen, en dat dier was dus net zo wantrouwig en onhandelbaar (was afgedankte dekkater en in het asiel terechtgekomen).
De oplossing bestond uit zwaar kalmerende pillen van de dierenarts uiteraard, en kat meenemen naar dierenarts.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:31

Ik pak hem op, zet hem op de vloer, kniel met mijn benen aan beide zijden en houd hem daarmee voor 80% in bedwang dan heb ik armen en handen vrij om zijn nagels te knippen. Bij de achterpoten zet je hem gewoon met zijn kop naar de andere kant.
Niet zeiken, snel doen, krijgt ie echt geen trauma van of zo

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:34

Goof schreef:
meisje2000 schreef:
Ik heb ook een die het niet tollereerd. Ik pak hem op en leg hem op zijn rug op mijn schoot met zijn hoofd op mijn buik. Zo kan ik een arm over zijn buik doen en zijn pootje pakken en met de andere hand kan ik dan de nageltjes knippen. .

Zo doe ik het ook inderdaad. Er is nog nooit een kat geweest bij wie het me op deze manier niet gelukt is.

Nou dan mag je de mijne proberen.... oppakken gaat nog net, totdat je haar wilt laten liggen/zitten.
Dan gaat ze al als een debiele tekeer. :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:35

mrie schreef:
Ik pak hem op, zet hem op de vloer, kniel met mijn benen aan beide zijden en houd hem daarmee voor 80% in bedwang dan heb ik armen en handen vrij om zijn nagels te knippen. Bij de achterpoten zet je hem gewoon met zijn kop naar de andere kant.
Niet zeiken, snel doen, krijgt ie echt geen trauma van of zo

Eh... TS is al eens gebeten, ik zou verder geen risico's meer nemen door het zelf te proberen. Katten kunnen ècht smerig uit de hoek komen.
Pillen, dierenarts en die laten knippen. Het kan zelfs zo zijn dat na een paar keer de kat hanteerbaarder wordt, is tenminste de ervaring van die bekende van me.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 17:36

Op z'n rug leggen? Succes :+
Ga van de week de handdoek proberen...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:11

xniieeenke schreef:
Brainless schreef:

Die kat ziet er echt doodsbang uit :oo

Die is niet bang. Bang is grote zwarte pupillen. Deze ogen blijven gewoon rustig en kalm. En als de klem eraf is, is er ook geen paniek van weg willen, maar gewoon tralalala, oh ik spring er nu af.

Ik heb het nog nooit gezien dit! Lijkt wel een soort praam maar dan voor katten.