Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Simbaa schreef:Hoe komen jullie aan een leuke herplaatser zonder al te veel problemen? Tot nu toe lijkt een pup me een stuk makkelijker
Zeepsop schreef:Waarom is iedereen hier zo negatief over herplaatsers? Ik vind het juist verkeerd hoeveel mensen een puppy nemen zonder enige ervaring terwijl er hartstikke lieve herplaatsers zijn.
Wij hebben een paar jaar geleden onze hond overgenomen van een vrouwtje die iets had met haar arm (volgens mij) en daardoor de hond niet meer goed kon uitlaten. Schat van een beest, en alleen maar omdat het geen puppy meer is betekent niet meteen dat ze niet nog nieuwe dingen kunnen leren. Niet alle herplaatsers zijn angstig of gemeen, en als ze dat wel zijn is dat de schuld van de mens jammer genoeg.
Wij hebben haar trouwens gevonden op http://www.baasjegezocht.nl
Goof schreef:Ik denk dat asiels liever noteren dat een hond niet meer katten en kleine kinderen kan dan dat ze een risico nemen, ik denk dat zat honden prima met katten kunnen en aan een kind wennen ze ook wel weer.
Mijn herplaatser kwam van marktplaats, kant en klaar en volledig probleemloos. Kon echter niet met katten, aldus oude eigenaresse, kwestie van opvoeden want ze woont nu al 8 jaar moeiteloos samen met 2 katten.
KellyR schreef:TS wat voor hond zoek je precies? Wat voor ras? En dan doel ik eigenlijk op, hoeveel wil je met je hond doen in de trant van beweging en training (sport oid).
http://www.aussierescuefund.nl/home1.htm kan je aussies (australian shepherds) vinden, sommige hebben problemen andere niet. Op het moment staat er 1 beschikbaar, maar deze is geloof niet uitstekend met kids. Maar is ze wel gewend, het is meer de combinatie van een ongeleid projectiel in een kleine ruimte. Maar deze honden hebben veel beweging en hersenactiviteit nodig.
Op marktplaats staat ook wel eens wat, wat door financiële omstandigheden oid niet door kan gaan. En ook daar kan je natuurlijk op bezoek en kijken hoe het gaat.
Vrienden van mij hebben er 2 uit het asiel en 1 van kennissen die van hun hond af wilde. Nr 1 is een lab en werd als "vals" bestempeld.. vrolijkste beest dat ik ooit heb gezien en absoluut niet vals. Nummer 2 heeft wel wat issues, deze zijn echter niet aangekaart bij het asiel. Hij heeft puppynijd en is extreem neurotisch. Nr 3 is een dotje en snap werkelijk niet waarom die mensen er vanaf wilde. Dus kort samengevat: Geloof niet alles wat een asiel schrijft, een hond kan heel anders zijn als het niet in een hokje opgesloten zit en eens in de zoveel tijd buiten komt.
Ook heb je nog de site http://www.dierenasiels.com veel staat hier op, maar lang niet alles.
beatje schreef:*knip*
Grappig vind ik dan wel weer, dat je een ongecompliceerde hond wil en dan voor een Aussie zou gaan.Hoewel het hele leuke honden kunnen zijn, is het niet bepaald bepaald het meest simpele ras.
Met onze beide boefjes heel wat te stellen gehad.
Jawel nog steeds na 6 jaar...
Nu is het slopen allemaal weg, en angstigheid is minder maar nog steeds aanwezig.
1 daarvan heeft zelfs een gedragsdeskundige als baas, maar toch blijft het een heel gecompliceerd beest die ook zo nu en dan nog wel een uit wil vallen (maar krijgt de mogelijkheid niet). 
Hebben jullie al eerder honden gehad en hebben jullie meer dan voldoende vrije tijd om die aan de hond te gaan besteden? Van bijna alle hondenrassen die je kunt kiezen gaat jullie voorkeur zo ongeveer uit naar een van de meest bewerkelijke rassen.karuna schreef:O jee een aussie.Hebben jullie al eerder honden gehad en hebben jullie meer dan voldoende vrije tijd om die aan de hond te gaan besteden? Van bijna alle hondenrassen die je kunt kiezen gaat jullie voorkeur zo ongeveer uit naar een van de meest bewerkelijke rassen.
Wij hebben zelf een bordercollie kruising gehad. Zijn erg hondervaren, hebben zeeen van tijd. En heel veel ervaring met probleemhonden en heropvoeding. Maar het was de liefste maar lastigste hond die we ooit hebben gehad. Vanaf pup uit het asiel. Kon overal meegenomen worden. Idd erg menslievend maar een gigantische verlatingsangst die we in ruim 16 jaar er nooit uitgekregen hebben. Omdat hij extreem mensgericht was. Dat betekende dus echt altijd meenemen. Niet in een kennel of pension kunnen.
En aussies zijn bijna nog een slagje erger dan bordercollies. Niets ten nadele van het ras maar weet heel erg goed waar je aan begint. En ervan uitgaan dat je heel hard zult moeten werken om een dergelijk ras probleemloos te laten grootworden.
En ik weet dat ook onbekend erbij komt, maar stel van de 500 blijven er 80 over die echt ongecompliceerd zijn, dat is toch erg veel. En de aussies die in het asiel terecht komen daar is een heel goede reden voor. Net als witte herders, komen er niet vaak terecht maar als dat zo is heb je je handen vol eraan. Hier zit nu witje nummer drie heropvoedef herplaatser.