Waar vind je een leuke ongecompliceerde herplaatser? (Hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:19

Wij krijgen al onze honden via sos-dier en we hebben er nog nooit eentje gehad waar iets mis mee was. Nu nog 2, de ene is bijna 17 en de andere wordt 15. Heerlijke honden en de volgende(n) komen weer van sos-dier!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:22

Ik denk dat asiels liever noteren dat een hond niet meer katten en kleine kinderen kan dan dat ze een risico nemen, ik denk dat zat honden prima met katten kunnen en aan een kind wennen ze ook wel weer.

Mijn herplaatser kwam van marktplaats, kant en klaar en volledig probleemloos. Kon echter niet met katten, aldus oude eigenaresse, kwestie van opvoeden want ze woont nu al 8 jaar moeiteloos samen met 2 katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:23

Simbaa schreef:
Hoe komen jullie aan een leuke herplaatser zonder al te veel problemen? Tot nu toe lijkt een pup me een stuk makkelijker ;)

Een hond is een dier en dus een individu.

Waar je de hond ook vandaan haalt (pup, herplaatser, via particulier, etc.), het is altijd afwachten hoe hij zich uiteindelijk bij jou zal gedragen.

En het is niet alleen de hond.
Ook de omgeving en jij (en je partner?) als baasje zijn daarop nog van invloed.

Zo kan een zeer onzekere herplaatser zich bij een nieuw baasje met de juiste aanpak, na verloop van tijd een hele stabiele hond worden.
En zo kan een leuke pup ook uitgroeien tot een hand vol... Je hebt er niet altijd iets over te zeggen.

Het beste kun je bij heel veel honden gaan kijken en goed aanvoelen wat bij jou past.
Neem geen zeer drukke hond als je een lui en rustig leven hebt.
En neem geen slaperige, luie hond als je het liefst iedere dag 4 uur met 'm wil gaan wandelen en hardlopen.

Dat is eigenlijk 't enige wat je qua inschatting een beetje kunt richten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:32

Mijn honden zijn allemaal ongecompliceerd. Bobbes had ik als pup, Sokkie als herplaatser uit Spanje, Peppie als `restantje` van een broodfokker die de eerste jaren van haar leven in een schuur heeft doorgebracht en Pietertje, het slecht opgevoede autonome hondje van mijn man.

Als je een herplaatser wil die ongecompliceerd is, moet je een hond nemen van een stichting die honden in opvanggezinnen doet in Nederland. Dan weet je wat je krijgt. Die kunnen je bij voorbaat vertellen wat voor hond het is. En dat is meer dan je kunt stellen in het geval van een pup.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:50

Zeepsop schreef:
Waarom is iedereen hier zo negatief over herplaatsers? Ik vind het juist verkeerd hoeveel mensen een puppy nemen zonder enige ervaring terwijl er hartstikke lieve herplaatsers zijn.

Wij hebben een paar jaar geleden onze hond overgenomen van een vrouwtje die iets had met haar arm (volgens mij) en daardoor de hond niet meer goed kon uitlaten. Schat van een beest, en alleen maar omdat het geen puppy meer is betekent niet meteen dat ze niet nog nieuwe dingen kunnen leren. Niet alle herplaatsers zijn angstig of gemeen, en als ze dat wel zijn is dat de schuld van de mens jammer genoeg.

Wij hebben haar trouwens gevonden op http://www.baasjegezocht.nl

Niet iedereen. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:52

Goof schreef:
Ik denk dat asiels liever noteren dat een hond niet meer katten en kleine kinderen kan dan dat ze een risico nemen, ik denk dat zat honden prima met katten kunnen en aan een kind wennen ze ook wel weer.

Mijn herplaatser kwam van marktplaats, kant en klaar en volledig probleemloos. Kon echter niet met katten, aldus oude eigenaresse, kwestie van opvoeden want ze woont nu al 8 jaar moeiteloos samen met 2 katten.

Onze vroegere kat scheen volgens het asiel ook zeker niet met honden te kunnen. Hij ging prima door één deur met een van de honden van mijn ouders, sterker nog: ze wasten elkaar uitgebreid en lagen veel bij elkaar in de buurt. Hij kon alleen niet met kleine honden, want die vermoordde hij. :D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:52

Zou heb ik weer een hond die katten vermoordt! :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:56

Dat kan wel, dat het went of te leren is of allemaal mee kan vallen, maar dat is een gok die ik niet wil nemen ten koste van de huidige dieren. Dan wil ik ook echt weten dat het kan samen. Ik zoek een hond om bij ons het erf en huis te bewaken, zo'n formaat heeft mijn katten, kippen of mijn chi zo kapot gescheurd en kan behoorlijke schade aanrichten op mijn kinderen van 3 en 5. Daar loop ik geen risico mee.
Onze oude waakhond die we helaas moesten laten inslapen vanwege kanker was zo'n gouden beest daarin! Eeuwig zonde dat ik die af moest geven. Maar nu studie, dus afwachten tot ik klaar ben voor ik me weer aan een nieuwe hond waag. Al blijf ik stiekem toch kijken.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:59

Wij zijn zelf voor een pup gegaan, maar als ik later op mezelf ga wonen ga ik voor een herplaatser.
In mijn ogen kun je een pup en herplaatsen redelijk vergelijken als het gaat om in huis nemen. Voor allebei is de omgeving nieuw, komt er opvoeding en regels bij kijken etc. Ik lees altijd dat je een herplaatser in huis nemen kunt vergelijken met een pup in huis nemen, dus vandaar.

Ik volg zelf al een hele tijd http://www.ikzoekbaas.nl. Natuurlijk komen daar veel stafford-achtigen en herders binnen. Maar niet alleen maar. Ik zie regelmatig jack russells, chihuahua's, keeshonden, etc. Ook heel veel lieve andere honden die zwervend zijn gevonden, zijn afgestaan door omstandigheden, etc. Ik lees toch regelmatig beschrijvingen van honden die eigenlijk overal aan gewend zijn, goed opgevoed, alleen thuis kunnen, met andere dieren overweg kunnen. Zeker de moeite waard om toch te kijken.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:01

Simbaa, kijk eens op http://www.animalinneed.com, daar hebben ze ook pups te herplaatsen die je soms ook al bij een gastgezin in Nederland kan bezoeken. Je wordt goed voorgelicht en er wordt ook goed gekeken of de hond van jouw keuze past bij jouw persoonlijke situatie.
Zelf ben ik sinds kort gastgezin voor deze stichting. De eerste 'gast' die ik kreeg was een fantastische labrador kruising van 10 maanden oud. Echt een hele leuke sociale en lieve jonge hond, daar was ook heel snel een leuk gezin voor gevonden.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:02

Wij hebben een fantastische hond via marktplaats. Na het overlijden van onze hond was onze andere hond erg alleen. Ziek geworden en alles door eenzaamheid.
Alle asiels bekeken maar er zat helaas geen hond tussen die klikte met onze hond (wel 1 maar die zat daar pas een week dus de eigenaar kon zich nog melden en ondanks dat er vanaf dag 1 al contact was met de eigenaar zat hij er nog en uiteraard net toen wij onze gegevens achterlieten kwam de eigenaar opdagen..).

Marktplaats was de laatste optie aangezien we echt geen pup wilde. En daar stond een super leuke labrador waarvoor ze wegens gezinsuitbreiding een goed huisje zochten. Hij hoefde niet perse weg, alleen naar een goed huis. En dat konden wij hem bieden en hij is nu bijna 2 jaar bij ons. Beste keus ever, na zelf eerst pups zelf opgevoed te hebben is het heerlijk om een hond in huis te hebben die gewoon alle commando's al kent en zindelijk is etc. Hij heeft hier het leven gekregen wat hun hem niet hebben kunnen bieden dus wij merken iedere dag nog een soort van dankbaarheid van deze hond. En die geven wij ook weer aan hem want hij is net zoals onze overleden hond, het beste maatje van onze andere hond. En dat is geweldig om te zien. Vanaf de eerste seconde waren ze al maatjes en dat zit nog steeds 100% goed.

Wij hebben ook afgesproken in het vervolg weer eerst in het asiel te gaan kijken maar mocht daar, net als in dit geval, niets passends tussen zitten we marktplaats weer gaan afzoeken.
Onze eigen hond is erg moeilijk dus vandaar dat het niets werd met de honden uit het asiel hoe graag ik het ook wilde (erg veel honden bekeken/samen mee gewandeld/samen los gelaten enz) maar als deze honden beide overleden zijn en we dus geen hond meer hebben om rekening mee te houden zou ik het fantastisch vinden om een hond uit een asiel een goed huis te geven.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:09

Bij de Nederlandse asielen is het echt een kwestie van goed in de gaten houden en er gelijk bij zijn als er iets op staat denk ik. Ze komen inderdaad wel langs maar zijn ook heel snel weer weg.
Vooral voor kleine makkelijke hondjes moet je echt in de rij staan lijkt het. :P

Wat betreft de buitenlanders, als je zeker wil zijn van de karaktereigenschappen/eventuele problemen is rechtstreeks uit het buitenland laten komen inderdaad een beetje tricky. Heel vaak zitten er ook al honden in Nederland in de opvang (www.animalinneed.com, www.huizezwerfhond.nl bijvoorbeeld). Voordeel daarvan (nog boven een hond uit een asiel in Nederland) is dat die vaak een uitgebreide omschrijving hebben van hun karakter en meestal ondergebracht in een gezin met bijvoorbeeld andere honden/katten of kinderen. Ook weet zo'n opvang wel of de hond goed alleen kan blijven of niet.

Voor wat voor pup (ras) sta je nu op de wachtlijst? Of je veel problemen kan verwachten hangt natuurlijk ook een beetje van het ras af. Van elke pup kan je in principe een prettige hond maken maar er zijn wel rassen die gevoeliger zijn voor verlatingsangst bijvoorbeeld.

Jillsil

Re: Waar vind je een leuke ongecompliceerde herplaatser? (Hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:18

Pup of herplaatser je zult in allebei heel veel tijd moeten steken. Een pup kan ook een hekel aan kinderen en/of katten hebben of ontwikkelen. Ik ken genoeg honden die met een "probleem" in het asiel zaten en er bij de nieuwe baas niets aan de hand was. Het gaat erom hoe jij als baas bent.

Wij hebben een Mechelse herder overgenomen. Zij zou regelmatig bijten, mensen aanvallen, voernijd hebben, onbetrouwbaar zijn etc. Ze is nu al meer als een jaar bij ons en er is niets aan de hand nog nooit heeft ze iets verkeerds gedaan.

Alles valt of staat dus met jullie houding of het nu een herplaatser of pup is. Met de juiste training kun je van een herplaatser een top hond maken! Dus geef niet zo maar op maar ga eens praten en kijken in een asiel en laat je adviseren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:23

Ik ken kattenmensen die ook altijd honden hadden gehad. En katten. Maar het zijn kattenmensen, ook al willen ze dat niet weten. Ze zeiden dat ze geen jachthond achtige wilden, want die zou de kippen dood bijten.

Dus kochten ze een energieke pup, herderachtige uit een asiel. Deze mensen gaan weinig wandelen met de honden, ze doen er nagenoeg niets mee. En deze pup ging kippen doodbijten......
En los kan ze ook niet. En ze bijt veel kapot. Gek he....
Natuurlijk het ligt voor een groot deel aan die mensen. Maar net wat ze niet wilden, dat kregen ze.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:27

TS wat voor hond zoek je precies? Wat voor ras? En dan doel ik eigenlijk op, hoeveel wil je met je hond doen in de trant van beweging en training (sport oid).
http://www.aussierescuefund.nl/home1.htm kan je aussies (australian shepherds) vinden, sommige hebben problemen andere niet. Op het moment staat er 1 beschikbaar, maar deze is geloof niet uitstekend met kids. Maar is ze wel gewend, het is meer de combinatie van een ongeleid projectiel in een kleine ruimte. Maar deze honden hebben veel beweging en hersenactiviteit nodig.

Op marktplaats staat ook wel eens wat, wat door financiële omstandigheden oid niet door kan gaan. En ook daar kan je natuurlijk op bezoek en kijken hoe het gaat.

Vrienden van mij hebben er 2 uit het asiel en 1 van kennissen die van hun hond af wilde. Nr 1 is een lab en werd als "vals" bestempeld.. vrolijkste beest dat ik ooit heb gezien en absoluut niet vals. Nummer 2 heeft wel wat issues, deze zijn echter niet aangekaart bij het asiel. Hij heeft puppynijd en is extreem neurotisch. Nr 3 is een dotje en snap werkelijk niet waarom die mensen er vanaf wilde. Dus kort samengevat: Geloof niet alles wat een asiel schrijft, een hond kan heel anders zijn als het niet in een hokje opgesloten zit en eens in de zoveel tijd buiten komt.

Ook heb je nog de site http://www.dierenasiels.com veel staat hier op, maar lang niet alles.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:28

Wij hebben onze hond uit Oekraïne en is via een nederlandse stichting hier heen gekomen. Via zo'n instelling worden ze goed gecontroleerd, gesteriliseerd, ingeënt, gechipt en noem maar op. Nooit problemen met onze hondenkindje gehad. Enige probleem is dat ze soms bij andere mensen, en dan voornamelijk mannen, nerveus kan zijn. Echter nadat ze die mensen twee of drie keer heeft gezien dat dit weer helemaal goed is. Ze kan met andere honden en katten en is gek op mijn neefje van 9 maand oud. Na een week konden we haar al los laten en het hondenstrand vind ze helemaal geweldig, lekker spelen met andere honden en echt lekker 'hond' kunnen zijn.
Vaak weten ze ook niet precies de leeftijd van een hond, de mijne hebben ze op twee jaar geschat, dit kon onze DA in nederland ook wel bevestigen.
De mensen van die stichting doet echt wel hun best om de honden op een goed plaatsje te laten komen, zij weten net zo goed als wij dat het niet goed is voor een hond om steeds maar van baasje naar baasje te vliegen, dus als zij vinden dat je niet geschikt bent zeggen ze dit ook heus wel.

Ander voorbeeldje; mijn broer heeft hun hond al vanaf 8 weken, luistert slecht, is hyperactief en weet niet wanneer die moet stoppen. Thankgod is hij wel heel lief en voorzichtig naar mijn neefje toe. Met vuurwerk is ze niet te stoppen en word ze helemaal gek.
Mijn hond komt uit het buitenland en zover wij weten heeft ze altijd op straat geleefd. Ze is in huis rustig, weet wanneer ze iets met rust moet laten, en in een week of drie hebben we haar drie commando's geleerd; zit, af, en in de mand. Ze kan los aan de riem en komt meteen weer naar me toe als ik haar roep. De hond van mijn broer loopt weg zodra die de kans ziet en kan alleen op het hondenstrand los.
Mijn hond is bang voor vuurwerk, komt onder mijn stoel zitten en je hoort haar verder niet.
Ook met kinderen vertrouw ik haar, als ze genoeg van ze heeft loopt ze weg of ze komt naar mij toe om 'bescherming'. Ze heeft nog nooit (behalve speels) gebeten en geloof ook niet dat ze dit ooit zal doen tenzij de nood hoog is. Ik heb er ook vertrouwen in dat als mijn vriend en ik later kinderen nemen, dat dit met haar ook absoluut goed zal komen.

Dus persoonlijk heb ik liever een hond dat moet leren bij mensen te zijn en respect voor ze heeft, dan een pup dat altijd bij mensen is geweest en niet bang is om een loopje met ze te nemen.
Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik en mijn vriend een hondje uit het buitenland hebben genomen, want ik heb persoonlijk nog nooit zo'n sterke band met een hond gehad als met haar en ben ook super trots op hoe ver wij met haar al zijn gekomen.
Dit gaat trouwens niet alleen over ons, velen kunnen zich hier in vinden en zullen later dan ook zeker weer om een adoptie hond kijken!

Onze hond komt trouwens van stichting New Life for Animals op http://www.newlifeforanimals.nl
Er staat ook altijd een beschrijving van de hond en ook de pleegbaasjes van deze honden kunnen je zeker meer over ze vertellen.
Je mag mij altijd een PB hierover sturen :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:34

KellyR schreef:
TS wat voor hond zoek je precies? Wat voor ras? En dan doel ik eigenlijk op, hoeveel wil je met je hond doen in de trant van beweging en training (sport oid).
http://www.aussierescuefund.nl/home1.htm kan je aussies (australian shepherds) vinden, sommige hebben problemen andere niet. Op het moment staat er 1 beschikbaar, maar deze is geloof niet uitstekend met kids. Maar is ze wel gewend, het is meer de combinatie van een ongeleid projectiel in een kleine ruimte. Maar deze honden hebben veel beweging en hersenactiviteit nodig.

Op marktplaats staat ook wel eens wat, wat door financiële omstandigheden oid niet door kan gaan. En ook daar kan je natuurlijk op bezoek en kijken hoe het gaat.

Vrienden van mij hebben er 2 uit het asiel en 1 van kennissen die van hun hond af wilde. Nr 1 is een lab en werd als "vals" bestempeld.. vrolijkste beest dat ik ooit heb gezien en absoluut niet vals. Nummer 2 heeft wel wat issues, deze zijn echter niet aangekaart bij het asiel. Hij heeft puppynijd en is extreem neurotisch. Nr 3 is een dotje en snap werkelijk niet waarom die mensen er vanaf wilde. Dus kort samengevat: Geloof niet alles wat een asiel schrijft, een hond kan heel anders zijn als het niet in een hokje opgesloten zit en eens in de zoveel tijd buiten komt.

Ook heb je nog de site http://www.dierenasiels.com veel staat hier op, maar lang niet alles.

Even een snelle reactie voor ik de computer erbij pak. Ik sta op de lijst voor een Aussie, dus ga snel kijken!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:48

Of een hond moeilijk is ligt heel erg aan jezelf,hoe ga je met een hond om hoeveel ervaring heb je en hoe handig ben je.Iemand die verkeerd met een hond omgaat heeft van een makkelijk ongecompliceerd hondje zo een moeilijke hond gemaakt.
Andersom ook een moeilijke hond kan met de juiste aanpak in een makkelijke hond veranderen.
Er word heel gauw met de vinger gewezen naar een asiel omdat de hond dar anders is als dat hun vermelden maar vaak zit het probleem gewoon bij de nieuwe eigenaar.

In een Asiel zitten ook honden die zonder reden worden weg gedaan ,kind allergie's ,verhuizing,geen tijd meer.Dat zijn redenen waar letterlijk geen hond wat aan kan doen.

Grappig vind ik dan wel weer, dat je een ongecompliceerde hond wil en dan voor een Aussie zou gaan.Hoewel het hele leuke honden kunnen zijn, is het niet bepaald bepaald het meest simpele ras.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:54

beatje schreef:
*knip*
Grappig vind ik dan wel weer, dat je een ongecompliceerde hond wil en dan voor een Aussie zou gaan.Hoewel het hele leuke honden kunnen zijn, is het niet bepaald bepaald het meest simpele ras.

Mee eens :j Met onze beide boefjes heel wat te stellen gehad.
En met beide regelmatig met onze handen in haar gezeten. Nummer 1 was/is ontzettend dominant, maar streng corrigeren werkt geheel de andere kant op. Dus zo hebben we nu een hond die weigert op nat gras te lopen en er dus 1,5 meter naast loopt :') Jawel nog steeds na 6 jaar...

Nummer 2 is daarentegen heel onderdanig en angstig.. Normaal langs auto's lopen zat er niet bij en dan hebben we het nog niet over het slopen in huis :( Nu is het slopen allemaal weg, en angstigheid is minder maar nog steeds aanwezig.

En zo ken ik nog wel wat aussie's met probleempjes :') 1 daarvan heeft zelfs een gedragsdeskundige als baas, maar toch blijft het een heel gecompliceerd beest die ook zo nu en dan nog wel een uit wil vallen (maar krijgt de mogelijkheid niet).

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:00

Ik ben voor m'n ouders een beetje rond aan het kijken en op dierenasiels.com staat echt wel heel veel, ook degene die met kinderen katten en honden moeten kunnen enzo. Goed zoeken, vaak kijken (want komen vaak nieuwe) dan moet je echt wel wat kunnen vinden!
Daarnaast kan je via de hondenbescherming vragen, zij plaatsen met veel regelmaat hondjes

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:58

Ik heb sinds 4 maanden ook een herplaatser in huis. Was erg kritisch met mijn eisen, maar op een gegeven moment ben ik ook maar "gewoon" eens gaan kijken hoe het er in een asiel aan toe gaat en om eens te ervaren hoe het is om met zo'n hond te wandelen en te kijken wat dan je plus en minpunten van die hond zijn.

Zo ben ik bij een Stafford kruising terecht gekomen omdat vanuit het asiel gezegd werd dat het misschien wel wat voor me kon zijn. Zag mezelf nooit met zo'n "soort" hond lopen maar ben al snel voor zijn karakter gevallen en ben enorm blij met hem! Moet er wel bij zeggen dat ik wel een tijdje heb gezocht naar een geschikte match omdat ik mezelf nog niet een hond van voernijd of agressie zou laten genezen, maar ook van de "goede" gevallen zijn er genoeg te vinden, zo lang je maar geduld hebt :D

Soms is het goed om je horizon wat breder te stellen en op te schrijven wat je nou echt belangrijk vindt in een hond. Dan kan het best zijn dat je een beestje vindt dat qua uiterlijk misschien niet aan je wensen voldoet, maar qua innerlijk en karakter wel past binnen jouw wensen en leven. Dat is in mijn ogen veel belangrijker. Ik heb me er vooraf bij neergelegd dat ik bij een herplaatser niet uit zou gaan komen bij een hond die op uiterlijk mijn droomhond zou zijn.

Wat hier gezegd wordt over opvoeding ben ik het compleet mee eens, je kunt ook een oudere hond nog goed "vormen" en opvoeden. Luisteren naar het dier en structuur aanbieden doet al zo veel!

Geniet van het zoeken en geniet straks vooral van je hond! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:59

O jee een aussie. := Hebben jullie al eerder honden gehad en hebben jullie meer dan voldoende vrije tijd om die aan de hond te gaan besteden? Van bijna alle hondenrassen die je kunt kiezen gaat jullie voorkeur zo ongeveer uit naar een van de meest bewerkelijke rassen.

Wij hebben zelf een bordercollie kruising gehad. Zijn erg hondervaren, hebben zeeen van tijd. En heel veel ervaring met probleemhonden en heropvoeding. Maar het was de liefste maar lastigste hond die we ooit hebben gehad. Vanaf pup uit het asiel. Kon overal meegenomen worden. Idd erg menslievend maar een gigantische verlatingsangst die we in ruim 16 jaar er nooit uitgekregen hebben. Omdat hij extreem mensgericht was. Dat betekende dus echt altijd meenemen. Niet in een kennel of pension kunnen.

En aussies zijn bijna nog een slagje erger dan bordercollies. Niets ten nadele van het ras maar weet heel erg goed waar je aan begint. En ervan uitgaan dat je heel hard zult moeten werken om een dergelijk ras probleemloos te laten grootworden.

En ik weet dat ook onbekend erbij komt, maar stel van de 500 blijven er 80 over die echt ongecompliceerd zijn, dat is toch erg veel. En de aussies die in het asiel terecht komen daar is een heel goede reden voor. Net als witte herders, komen er niet vaak terecht maar als dat zo is heb je je handen vol eraan. Hier zit nu witje nummer drie heropvoedef herplaatser.
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-01-16 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:02

Wij hebben onze ongecompliceerde spaniël op Marktplaats gevonden. Super in omgang en in gedrag. Enige minpuntje is dat hij blind is maar daar merken wij in de omgang praktisch niks van. Echt de meest toffe herplaatser die ik ooit heb gehad.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 20:28

karuna schreef:
O jee een aussie. := Hebben jullie al eerder honden gehad en hebben jullie meer dan voldoende vrije tijd om die aan de hond te gaan besteden? Van bijna alle hondenrassen die je kunt kiezen gaat jullie voorkeur zo ongeveer uit naar een van de meest bewerkelijke rassen.

Wij hebben zelf een bordercollie kruising gehad. Zijn erg hondervaren, hebben zeeen van tijd. En heel veel ervaring met probleemhonden en heropvoeding. Maar het was de liefste maar lastigste hond die we ooit hebben gehad. Vanaf pup uit het asiel. Kon overal meegenomen worden. Idd erg menslievend maar een gigantische verlatingsangst die we in ruim 16 jaar er nooit uitgekregen hebben. Omdat hij extreem mensgericht was. Dat betekende dus echt altijd meenemen. Niet in een kennel of pension kunnen.

En aussies zijn bijna nog een slagje erger dan bordercollies. Niets ten nadele van het ras maar weet heel erg goed waar je aan begint. En ervan uitgaan dat je heel hard zult moeten werken om een dergelijk ras probleemloos te laten grootworden.

En ik weet dat ook onbekend erbij komt, maar stel van de 500 blijven er 80 over die echt ongecompliceerd zijn, dat is toch erg veel. En de aussies die in het asiel terecht komen daar is een heel goede reden voor. Net als witte herders, komen er niet vaak terecht maar als dat zo is heb je je handen vol eraan. Hier zit nu witje nummer drie heropvoedef herplaatser.

Eigenlijk heb ik dit soort verhalen over Aussies nog nooit echt gehoord.
Heb me heel erg verdiept in het ras. Het nestje waarvoor we op de lijst staan is een herhaling van een eerder nest. Een paar honden uit dat nest ken ik, waarvan ik er één heel goed ken. Deze hond is elke vakantie meerdere weken bij ons en echt, ik kan me geen makkelijkere hond voorstellen.
Nu heb ik me zelf ook gedeeltelijk bezig gehouden met de opvoeding van de hond (ik was daar drie keer in de week oppas) en het was echt absoluut geen moeilijk opvoedbare hond.
Misschien zit hier ook verschil in de werklijn/showlijn?

Dat mijn pup net zo makkelijk zou worden als deze ga ik echt niet vanuit overigens. Dit is waarschijnlijk eens en nooit meer ;)

Voor de rest: Iedereen super bedankt voor de tips! Ik kreeg mijn computer niet aan de praat dus op iedereen uitgebreid reageren is lastig, maar ik neem alles mee!!
Ben nu alle sites aan het uitpluizen en ik zie inderdaad wat opties voorbij komen. :D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:32

aussies zijn echte werkhonden met een hoge energielevel. Daar moet je mee aan de slag. Anders worden ze druk en lastig. Honden zijn altijd te druk of te lastig omdat ze geen gelegenheid krijgen om de energie te lozen.