Lukasje schreef:Wat een interessant topic, net wat ik nodig heb!
Ik ben me nl. aan het inlezen over kattevoer. Over 3 weekjes komt mijn kitten en ik was er al lang uit dat het niet de grootwarenhuismerken noch de grote commerciële gaan worden.
Orijen lijkt me wat maar is best duur. Bovendien hoor ik dat het niet graag gelust wordt. Uitgaande van de reacties hier zijn jullie tevreden over Applaws. Dat stond ook op mijn lijstje. Heeft iemand ervaring met Porta21?
En, kan je ervan uitgaan dat een goed merk voor een volwassen kat ook goed kittenvoer heeft of zijn er daar andere uitblinkers? Het kitten krijgt bij de fokker nu RC maar dat ga ik niet voeren, behalve in de overgangsfase.
Meestal is de kittenvariant vergelijkbaar qua inhoud, maar zitten er extra voedingsstoffen in omdat de kitten nog in de groei is. Wat ik vooral vind is dat er vaak weinig keus is qua smaken bij kittenvoer, bijv Applaws heeft maar 1 soort. Ook zijn kittenbrokjes vaak kleiner.
Porta21 kreeg ik mee vanuit de fokker, maar ik ben er niet kapot van omdat in de kittenvariant rijst zit, en dus is het niet graanvrij. Ik gaf zelf toen ik nog brok + natvoer gaf Animonda Carny, die hebben een aantal smaken graanvrij en goed natvoer, en ook nog gunstig voor de portemonnee. Daar aten ze hier het bakje ongeveer bij op.