Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marie111 schreef:love__mandy schreef:Een waterflesje is niet natuurlijk voor konijnen. In het wild drinken ze natuurlijk ook niet uit een drinkflesje.
Bakje is daarom beter, maar wel een zwaar bakje anders heb je dikke kans dat ze er mee gaan slepen (dit deden mijn konijn altijd toen we nog een plastic bakje hadden hehe)
Hier gaat het prima met de waterflessen. Voordeel is dat het niet zo'n natte bende wordt.
Mocht je dat toch willen is een betonnen bakje het beste (lekker zwaar). Alleen die kun je schijnbaar nergens meer kopen. Wij zijn al heel lang op zoek naar zo'n bakje namelijk als tweede voerbak.
Science Selective is inderdaad erg goed voer. Ons oudste konijn doet het daar al 8 jaar op.
Over hooi. We hebben sinds kort een konijn die dat dus niet eet (nog nooit beleefd). Komt bij een konijnenopvang vandaan en weten de geschiedenis dus niet.
Je bent binnen no time helemaal verkocht aan ze, dat kan ik je garanderen
Ik zou het trouwns niet anders willen hebben hoor, mijn konijnen zijn zo blij samen
(zijn overigens twee gecastreerde rammen - oops
) Marie111 schreef:Nog even over die waterbakjes. Hier ook wel geprobeerd, maar zaten zomaar vol met stro en hooi. Stonden ook geregeld scheef op het stro, waardoor er weer water uitliep. Vond het maar een bende.
Wat doen we verkeerd?