welk hoogwaardig koudgeperste jongehonden brok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:21

kiwiwitje schreef:
Sommige volwassen brok
Hier gaat het naar mijn mening mis. En Je zegt al Sommige. Je moet altijd goed zoeken hoe en wat. Als je dat niet doet, gaat het al snel mis. Net als met kvv.

En bij dat goed zoeken doet echt niet iedereen. (Ik denk ook van van "sommige" best "veel" gemaakt kan worden.
Juist de populaire brokken in het straat van orijen, totw, wolfsblut enz. Zijn niet geschikt als puppybrok (met uitzondering natuurlijk de orijen puppybrok) Zie: http://www.voerwijzer.com/calcium-puppy ... ote-rassen
En dan is dit nog maar één factor waar naar gekeken wordt. Namelijk het calciumgehalte in de brok.

kiwiwitje

Re: welk hoogwaardig koudgeperste jongehonden brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:28

Dat ben ik met je eens. Maar zeker in een topic zoals deze, waar er juist op gelet word door de TS wat de hond wel en niet mag hebben, mag ik toch wel aannemen dat niet alles klakkeloos overgenomen word?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:50

Als je gaat kijken naar het calcium gehalte (en ja, ik kijk daar voor mijn eigen pups idd naar) is Canex een van de weinige brokkenfabrikanten die dat begrepen hebben.
Maar ook die (puppy brok large breed) is er (helaas) niet in een geperste variant.

En ik lees uit het verhaal van TS dat geperst een van de belangrijkste criteria is voor haar ivm kvv voeren.

Ik zou dan eerder voor een brok met een juiste calcium gehalte kiezen, ipv vast te houden aan het persee geperste brok. Maar dat is mijn mening hé...
Net als dat ik een pup die Giardia had bijv. ook joghurt zou geven om de darmflora te ondersteunen.

Maar nogmaals, dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken waar je voor kiest.
Denk dat TS wel een duidelijk idee heeft van wat ze wil voor haar pup.

Ik heb hier werkhonden, die moeten niet alleen gezond groot worden, maar ook als ze volwassen zijn kunnen presteren.
Een hond die 8 uur per dag aan een kudde moet kunnen werken heeft wat meer nodig als de gemiddelde huishond.
Mijn honden kunnen bijv. doorsnee wat beter overweg met een hoog eiwit gehalte/energie, dat verbruiken ze ook weer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:42

Sassy schreef:
Als je gaat kijken naar het calcium gehalte (en ja, ik kijk daar voor mijn eigen pups idd naar) is Canex een van de weinige brokkenfabrikanten die dat begrepen hebben.
Maar ook die (puppy brok large breed) is er (helaas) niet in een geperste variant.

En ik lees uit het verhaal van TS dat geperst een van de belangrijkste criteria is voor haar ivm kvv voeren.

Ik zou dan eerder voor een brok met een juiste calcium gehalte kiezen, ipv vast te houden aan het persee geperste brok. Maar dat is mijn mening hé...
Net als dat ik een pup die Giardia had bijv. ook joghurt zou geven om de darmflora te ondersteunen.

Maar nogmaals, dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken waar je voor kiest.
Denk dat TS wel een duidelijk idee heeft van wat ze wil voor haar pup.

Ik heb hier werkhonden, die moeten niet alleen gezond groot worden, maar ook als ze volwassen zijn kunnen presteren.
Een hond die 8 uur per dag aan een kudde moet kunnen werken heeft wat meer nodig als de gemiddelde huishond.
Mijn honden kunnen bijv. doorsnee wat beter overweg met een hoog eiwit gehalte/energie, dat verbruiken ze ook weer.

Ben het volledig met je eens! :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:46

Ik voer mijn senior sinds enkele maanden Vobra. Erg tevreden tot op heden, zij hebben ook een adult en junior variant en qua geperste brokken is het een verademing na bijvoorbeeld Cavom.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:47

Wildgirl schreef:
Ik voer mijn senior sinds enkele maanden Vobra. Erg tevreden tot op heden, zij hebben ook een adult en junior variant en qua geperste brokken is het een verademing na bijvoorbeeld Cavom.

Bedoel je dan de caro croc?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Maakt zoeken makkelijker.

Evt hier nog de volledige lijst:

Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:54

kiwiwitje schreef:
Wildgirl schreef:

Bedoel je dan de caro croc?

[ [url=m/XaNIC4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MhMM2P.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vD20h3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maakt zoeken makkelijker.

Evt hier nog de volledige lijst:

[ [url=m/KYlE8b.jpg]Afbeelding[/url] ]

http://www.huisdierenbazaar.nl/impress- ... -5-kg.html

Impresse your dog heet het, granenvrij en de senior variant heeft glucosamine toegevoegd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:00

Oh oké die kende ik nog niet. In een gesprek met Vobra probeerde ze vooral de caro croc te verkopen.. Maar dat zocht ik niet. Hebben ook geen lijst van de producten gehad.. Dus helaas

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:59

Ik voer KVV en als belonings brokken heb ik taste of the wilde oceaan

Mijn herder is ook heel gevoelig op de darmen maar dit gaat heel goed

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:04

Onze hond krijgt carnis vanwege glutenallergie. Hij krijgt heel snel jeuk namelijk.
Werkt fantastisch en is niet heel duur vooral omdat hij er niet veel van nodig heeft.
Bovendien is het hier makkelijk verkrijgbaar.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:06

Orijen, 80% vlees!

Super voer, mijn puppy vind het heerlijk. Dr zijn kleine zakken!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:07

Mocht je het willen proberen wil ik je best wat geven. Ik sta echt 100% achter dit voer.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:25

Ik ben al een aantal weken aan het zoeken naar voer en ik heb al verschillende adviezen gekregen van verschillende winkels/voederverstrekkers/dierenarts en hondenkenners. Je wordt er niets wijzer van want iedereen verteld iets anders. Mijn gevoel is steeds goed geweest bij onze hond en wat hij mankeert dus ik blijf maar op mijn gevoel vertrouwen. Zo heb ik altijd al vermoeden dat hij toch giardia had ondanks dat het er niet uit kwam bij de 3 dagentest van de GD. Mijn DA bleef volhouden dat hij het niet had en heeft maanden later de snaptest gedaan op mijn aandringen waaruit dus bleek dat hij het toch had.

Onze hond (jachthond) is al aardig aan het puberen, hij moet dus goed getraind worden momenteel en dus ook veel beloond. Alleen als de hond netjes 4x per dag zijn vleeshap krijgt zal hij niet graag meer zijn best doen voor een lekker brokje! En dat is nou juist waar we mee bezig willen.
Dus naast dat het KVV bewerkelijk is is het voor hem ook minder aantrekkelijk om te werken voor zijn eten omdat hij het toch wel krijgt. We moeten dus wel wat gaan verzinnen.

Uiteraard wisselen wij het KVV af. We zijn met alleen kip begonnen en hebben nu lam, makreel en zalm er rustig aan bij toegevoegd. Rustig aan zullen we ook andere soorten vlees gaan toevoegen. Ook krijgt hij sinds een week probiotica.

Onze hond zier er erg goed en gezond uit, glanzende vacht en groeit prima volgens "plan". Hij ziet er zelfs beter en gespierder uit dan zijn broer uit het zelfde nest.
Het is een groot ras dus extra zorg voor het groeien en gewicht is noodzakelijk. Daarnaast is het een super slim en actief ras wat uitdaging nodig heeft omdat het anders zelf gaat ontdekken.. Goed voer is dus belangrijk.
Ik blijf er bij dat we geperst voer moeten proberen. KVV blijven we er naast voeren omdat hij het er goed op doet.

Ik weet niet of ik nu alles heb verhelderd?

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:01

Mijn moeder fokt Drentse patrijzen ook jachthonden en is zeer tevreden over hoe onze hond het op carnis doet. Wij hebben hem in het begin ook op puur vlees gehad maar merk dat de brok nog beter werkt.
Niet alleen heeft hij keurig ontlasting en vooral helemaal niet veel ontlasting.
Belonen doen wij (vanwege de allergie) trouwens ook met glutenvrij .

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:29

Onze volwassen honden voeren wij BFK9 sportbrok (speciaal voor de sporthonden) en de jonge honden voeren wij Cavom.

Edit: de bfk9 brok kost 27 euro voor een 20 kilo zak

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:18

Je wilt dus een geperste brok die zoveel mogelijk vlees bevat. Hoe verteerbaar een brok is, is meestal niet bekend. Een geperste brok is voor de meeste honden wel minder lekker, maar als je weet dat dat in jullie geval goed zit is dat geen probleem natuurlijk.

De geperste brokken met het meeste vlees zijn de nieuwste persbrok van Biofood en de Junior brok van Markus Muhle. De meeste geperste brokken bevatten weinig eiwit en zeker voor een opgroeiende hond zou ik daar niet voor kiezen.

Succes met kiezen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 12:07

Is iemand bekend met het merk Kivo?
Ze hebben zowel KVV Als brokken.

Meikje, bedankt! Daarom zocht ik ook de junior brokken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:32

Kivo heb ik alleen ooit de kvv van gevoerd, deden ze het hier niet zo goed op.
Farmfood heeft ook vlees en een geperste brok als ik het me goed herinner.

Darf zou ook bezig zijn met een brok, geperst van gemalen vlees, misschien daar ook eens info opvragen?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 22:28

Oh, dat is een goeie! Daar ga ik achteraan!

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:37

Wij hebben hier op de hondenschool goede ervaringen met Healthy Dog, ook bij de giardia honden ( helaas meerdere)
Ze hebben ook een puppy variant en het is zeker goed betaalbaar!
http://www.healthydog.be

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:43

Ik zweer bij Platinum voor mijn honden, drie stuks. Verkrijgbaar bij food4pets.be die tevens gratis in Nederland leveren. Zeer betaalbaar!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:08

Wij voeren zelf Canagan, dan niet geperst maar met hoog vlees gehalte en graan vrij.
Tegenwoordig hebben wij in onze winkel ook Carnilove (ook niet geperst), prijs een stuk leuker dan Canagan en kwaliteit eigenlijk het zelfde.

Misschien voor geperste brok ook eens naar Biofood kijken?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:15

Wij voeren Carnilove, onze husky doet het er erg goed op in combi met vers vlees. Het is dan wel niet koud geperst maar het slaat goed aan. Karma is gevoelig op de darmen en dit is het weinige wat ze kan hebben naast vers vlees.

deze hebben wij :j
Afbeelding

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:16

farmfood , cavom , naturis , hebben allemaal een persbrok dogmeat ook geloof ik
als beloning gebruiken wij altijd gedroogde snacks dat werkt super fijn bijvoorbeeld reevlees of konijnen blokjes dit gebruiken wij ook tijdens de jachtraining

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:19

Geperst en hoog vleesaandeel is een drama ... als het dan ook nog goed gegeten moet worden :roll:
Hier moet het dan ook nog kipvrij zijn(echt... hel en verdoemenis)
Uiteindelijk ben ik hier van het idee geperst afgestapt, het hele vers kan niet samen/naast vers voer is ook aardig achterhaald trouwens. Gaat prima samen/naast elkaar
Maar;
Cavom al naar gekeken?
Is ook een geperste, werd hier absoluut niet gewaardeerd trouwens:n
Uiteindelijk voer ik renske als beloningsbrokje naast zijn KVV