Krammetje wat maakt ze zo duur ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Krammetje wat maakt ze zo duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:34

Ik snap de 'frustratie', maar dat weet je als je aan een hond, of ieder ander dier begint. Een dierenarts is nooit goedkoop, en als jij alleen die 8 krammen hebt moeten betalen ben je er nog goed vanaf gekomen, veel dierenartsen rekenen ook nog consult (afhankelijk van wanneer je komt), antibiotica, ontsmetting etc.

Waarschijnlijk is dat in die €6,- per Kram meegerekend, want als ze het los berekenen volgt er ook gezever. Dus meestal zit in die €6,- de Kram, de ontsmetting, het zetten, consult etc. Dus nee, duur is t niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:36

Letsdunit schreef:
Ik ga er idd even langs, moet toch nog wormenkuren halen :)
Maar voordat ik dat doe wil ik even kennis hebben, daarom mijn vraag hier.

en begin maar niet over kramzetaparaatjes uit China....daar haalt hij ze uiteraard niet vandaan :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:38

De meeste dierenartsen gebruiken die van Bbraun. Ik ga er van uit die die niet via alibaba komen... :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:39

Wilawander schreef:
De meeste dierenartsen gebruiken die van Bbraun. Ik ga er van uit die die niet via alibaba komen... :+

De vraag is waar zij die vandaan halen ;)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 13:41

KimD schreef:
Ik snap de 'frustratie', maar dat weet je als je aan een hond, of ieder ander dier begint. Een dierenarts is nooit goedkoop, en als jij alleen die 8 krammen hebt moeten betalen ben je er nog goed vanaf gekomen, veel dierenartsen rekenen ook nog consult (afhankelijk van wanneer je komt), antibiotica, ontsmetting etc.

Waarschijnlijk is dat in die €6,- per Kram meegerekend, want als ze het los berekenen volgt er ook gezever. Dus meestal zit in die €6,- de Kram, de ontsmetting, het zetten, consult etc. Dus nee, duur is t niet.

Sorry hoor maar dat vind ik altijd zo'n rare opmerking, tuurlijk weet ik wat mijn dieren kosten en zoals je hebt kunnen lezen is de rekening ook gewoon netjes betaald. Toch mag ik vragen hebben bij wat iets kost en mijn kennis verrijken. Daarbij doordat we altijd maar netjes alles betalen zonder te vragen zijn de prijzen in de loop van de jaren zowat verdubbelt, mijn salaris niet !

En als je het graag wilt weten de rekening had een total van 160 euro, consult 70 euro etc

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:43

je wilt toch ook weten waarom de reparatie van je auto 800 euro is?Wat er precies gebeurt is?
En bij een dier moet je maar dokken zonder precies te weten waarvoor je dokt?Vreemd eigelijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:49

geerke schreef:
je wilt toch ook weten waarom de reparatie van je auto 800 euro is?Wat er precies gebeurt is?
En bij een dier moet je maar dokken zonder precies te weten waarvoor je dokt?Vreemd eigelijk.

Vreemd dat je dat denkt. Iedere dierenarts kan je simpelweg uitleggen wat je precies waarvoor betaald.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:51

Ik krijg altijd keurig gespecificeerde rekeningen, hoor!
En ts ook ;)
Staan alleen geen inkoopprijzen bij. Hoeft niet ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:52

Kuggur schreef:
geerke schreef:

Vreemd dat je dat denkt. Iedere dierenarts kan je simpelweg uitleggen wat je precies waarvoor betaald.

dat weet ik,het ging mij meer om de reactie van mensen die het raar vinden dat je wilt weten wat en waarom je betaald als het om dieren gaat...onder het mom van ''huisdieren zijn nu eenmaal duur''
Was dus niet tegen/voor de dierenarts bedoelt.

Nou...hier zijn de rekeningen niet zo heel duidelijk hoor :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:52

Als klanten bij ons achterover slaan bij een rekening (al is het maar een enting), dan draai ik gewoon een uitgebreide factuur voor ze uit (gratis uiteraard) en vaak begrijpen ze het dan wat beter. Sneu geld is het bij een dierenarts altijd, maar dat is weer een compleet andere discussie die al vele malen is gevoerd. Ja, een dierenarts is duur en buiten commerciele redenen om heeft dat zijn reden. (Duur studie, mensen die te lang wachten, het 'nog even aan willen kijken', internet raadplegen, denken dat het wel mee valt qua ernst en oja, apparatuur, huur/hypotheek enz enz)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:20

Sneu geld?
Waarom?
Als je dier er werkelijk mee geholpen is, vind ik het geen sneu geld, hoor!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 17:25

Maar daar betaal je toch ook voor in de vorm van consult kosten de rekening hoor je me ook niet over.
Mijn vraag is puur, wat maakt een nietje 6 euro waard.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:29

Ja ik vind het sneu geld. Heb het meer dan over voor mijn dier, maar ik zie mijn geld toch liever naar andere dingen gaan. oliebol happens en daar werken we voor.

En het antwoord op TS haar vraag is al gegeven. Inkoopprijs gaat een DA sowieso niet onder zitten, laat dat een 3/4 euro zijn. Tel daar bij op onkosten, praktijkonderhoud, kennisverrijking (of hoe je dat ook noemt), BTW en vast nog wat meer kleine dingetjes (die overigens overal in zitten verwerkt) dan kom je misschien wel op dat bedrag uit. Duur? Misschien wel, maar het uiteindelijke doel is bereikt :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:35

Bij ons wordt het apparaat na gebruik weggegooid. er zitten er wel meer in, maar het is niet hygiënisch omdat er altijd toch wel bloed van het dier aankomt. Misschien gooit jou dierenarts hem ook weg na gebruik?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:37

Bij ons niet. Hij wordt gewoon goed schoongemaakt. Hij kan niet in de sterilisator (plastic) maar wordt eerst in een betadinebadje gelegd, goed geschud :') en vervolgens in een alcoholbadje. Voldoet meer dan prima en zoals ik zei, een dergelijke wond is nooit schoon dus het dier krijgt vrijwel altijd antibiotica mee.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:38

Vind het ook best duur hoor!
Heb destijds een ratje laten opereren aan een melkkliertumor en dat kostte me alles bij elkaar 35,-
dat is dus de operatie, 3 hechtingen en antibiotica.
De dame had echter na een paar uur d'r hechtingen er weer uitgetrokken en toen heeft de DA er kosteloos 3 krammen in gezet.

Ben ontzettend blij met mijn huidige DA. Geen achterlijk hoge prijzen en je betaald bij hem ook alleen als hij iets doet/je medicatie meekrijgt. Dus geen 30,- voor het alleen al over de drempel stappen.

Hij heeft dan wel geen giga duur pand en weinig personeel, maar zo veel verschillen in prijzen is echt absurt.
Had bij een andere DA geïnformeerd naar dezelfde operatie en die vertelde mij dat ik kon rekenen op minimaal 200,- 8)7

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:41

Woow, 35 euro? Dat is echt niets! Dat vind ik heel schappelijk zeg! Gelukkig is mijn huidige werk ook vaak heel schappelijk. Weken een kat gehad die om de 2/3 dagen een verbandwissel nodig had. Kosteloos. Dat is wel elke keer een consult + materiaal wat een DA niet binnenkrijgt.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:21

Ja ik ben echt blij dat ik bij deze uitgekomen ben.
't is een beetje een aparte vent misschien, maar wel 1 die z'n vak verstaat en mensen niet onnodig in de kosten wil jagen.
Spreekuur zit ook altijd stampvol daar.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:51

Ik weet wel dat er erg veel verschil zit in de tarieven dan dierenartsen.
Over nietjes kan ik niet veel zeggen, die heb ik nog nooit nodig gehad.

Wel was ik dit voorjaar bij een DA die 12,50 ex BTW op de rekening zette omdat hij het ijzer van de hoef van mijn paard moest halen voor een foto. Als ik dat geweten had, had ik hem er zelf wel even afgehaald.

Later in een grote kliniek nog meer foto's laten maken, die vroegen gewoon de hoefsmid om even de ijzers eraf te halen, stond niets extra's voor op de rekening.

Ik vind er niks mis mee om even kritisch naar de rekening van de DA te kijken en uitleg te vragen als je iets niet begrijpt.
Kliniek had mij voor een echo 2x laten betalen, even over gebeld en binnen een paar dagen had ik mijn geld terug.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:17

Carr_friesje schreef:
Heb destijds een ratje laten opereren aan een melkkliertumor en dat kostte me alles bij elkaar 35,-
De dame had echter na een paar uur d'r hechtingen er weer uitgetrokken en toen heeft de DA er kosteloos 3 krammen in gezet.

Ben ontzettend blij met mijn huidige DA. Geen achterlijk hoge prijzen en je betaald bij hem ook alleen als hij iets doet/je medicatie meekrijgt. Dus geen 30,- voor het alleen al over de drempel stappen.

Hij heeft dan wel geen giga duur pand en weinig personeel, maar zo veel verschillen in prijzen is echt absurt.
Had bij een andere DA geïnformeerd naar dezelfde operatie en die vertelde mij dat ik kon rekenen op minimaal 200,- 8)7

Dat is goedkoop! Ik betaalde alleen al 50 euro om hem in te laten slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:33

Carr_friesje schreef:

Prijsverschil zit vaak in het verschil in narcose. Gasnarcose is bijv. vaak duurder. Maar wel veel veiliger.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:47

geerke schreef:

Nee hoor, wat gemaakt moet worden moet gemaakt worden, ongeacht wat 't kost. :+ En als mijn dier 'gemaakt' moet worden interesseert me dat werkelijk geen flikker, ik hoef dan ook nooit de rekening. :7

Maar €6,- per kram vind ik gewoon netjes.

Edit: En ik blijf erbij, als je dieren aanschaft weet je dat ze duur kunnen uitvallen. Ongeacht op welke manier. Ik vind dan ook niet dat je erover kunt zeuren. Je kunt 't wel zuur vinden, maar betaalt worden moet 't toch. Ook als die krammen €4,- €8,- of €10,- waren geweest.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:52

Anoniem schreef:
Carr_friesje schreef:

Prijsverschil zit vaak in het verschil in narcose. Gasnarcose is bijv. vaak duurder. Maar wel veel veiliger.

Dan zou het qua prijs nog duurder uit moeten vallen dus.
Mijn ratjes worden alleen maar onder gasnarcose geopereerd. (ja ik sta er zelf bij als ze geopereerd worden. :P )