Mijn kat is altijd buiten, maar ze woont in een dorp en daar word niet zo heel veel geknald. Een paar jongens uit t dorp, maar verder niet. Dus zei red zich wel, ze kruipt gewoon weg in een holletje ergens.
Moeders heeft een kater en een poes. Kater is echt een buitenkat en zien we vaker dagen niet. Die heeft ook buiten gezeten met oud en nieuw. Schuur wel open gelaten zodat hij erheen kon. Poes is sowieso altijd wel binnen en hoefden we niet op te sluiten. Die heeft de hele nacht onder de keuken gezeten achter de plinten gekropen. Arm beestje. Hopelijk zien we de kater vandaag weer thuis komen! Maakte mij er toch zorgen om.
Fijn dat t beessie weer lekker thuis is! Ik vond dat zelf ook niks, toen ik nog katten had. Ging er altijd wel eentje de hort op. Helaas is er eentje lang weggebleven. Kwam doodziek thuis, had van het vuurwerk gegeten of zoiets... Die hebben we niet meer naar de dierenarts gebracht, uit angst dat ze in de auto zou overlijden. Ze is haar mand in gekropen toen, en is in haar slaap, heel vredig, heb de hele nacht bij d'r gelegen, overleden. De andere twee katten die ik had hield ik daarna echt angstvallig binnen...
Mijn katten komen overdag wel buiten maar we hebben dan de schuurdeur open zodat ze zich kunnen verstoppen. Begin van de avond roepen we ze dan en komen ze binnen en mogen dan niet eerder meer naar buiten dan de volgende ochtend. Gelukkig geven ze niet echt veel om het geknal en verstoppen zich ook niet in huis. De oudste kat van 13 gaat gerust in de vensterbank zitten om naar het vuurwerk te kijken. De jongste van 12 jaar diet gewoon relaxed zijn dingen in huis zoals aandacht vragen en bleren om voer.