Pup/jonge hond: met welke voerbeloning trainen jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:09

Duhelo schreef:
die deodorant sticks hadden we ook in de winkel, maar ik kan me voorstellen dat, als je hem wat te ver uitdraait hond er wel een stuk uit bijt :D

KWestie van het niet trainen met voer: dat moet je bekijken van hond tot hond.
Mijn cavalier vroeger nam geen snoep aan buitenshuis, nou, die beloonde ik met stem en als ze iets heel goed deed een aai of een knuffel. Beest werd inderdaad dubbel zo groot als ik zei hoe flink ze wel niet was. Heb daar uiteindelijk mijn b-brevet mee behaald met 83 %. Helaas stopte de hondenschool dan en heb ik niet meer verder getraind.

Mijn tsjechoslowaakse wolfhond is het type dat enkel werkt als ze er iets mee kan verdienen, en dan bij voorkeur een zwanworst :D
Als ik daar teveel druk opzet steekt ze haar middelteen uit en geeft ze er de brui aan. En zolang ze lekker haar best doet voor dat worstje, mij goed hoor, hond tevreden, ik tevreden :D

En zo is het, geen enkele hond is tenslotte hetzelfde! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:12

Neej schreef:
Van die worsten van Prins. In kleine stukjes gesneden. Doet ie een moord voor :P

Dit dus, en de aantal grammen die je voert trek je af van 't avondeten. De worsten kunnen namelijk ook gebruikt worden als hoofd voer.

callum

Re: Pup/jonge hond: met welke voerbeloning trainen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:17

Knakworst kipfilet kaas frikandel puppytrainers rodi worst
Ik wissel met alles dan blijven ze allert en blij

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:21

Kaas, salami etc is niet echt gezond.

je kan bijv gedroogde kipfilet geven, en ander gedroogd vlees(geen varkensvlees)

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:23

Van alles! frolics, van die speciale trainingssnoepjes in een emmertje van voskes, maar ook kleine stukjes van bv, meatysticks of schmackos van pedigree of van die reepjes van boxby.
Als het maar zacht is en makkelijk in kleine stukjes te delen is.
Voor hele speciale dingen leverworst of kaas. (laatste tijd nooit meer)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:00

Milord schreef:
Ik train dus alleen met stembeloning en een aai over zijn bol. Vindt ie geweldig. Je ziet hem groeien bij elke keer dat ik zeg dat ie een knap baasje is. Waarom dan nog voedsel erbij geven? Ik krijg dan een beetje het idee dat ze het dan doen voor het snoepje ipv dat ze blij zijn dat de baas blij is.

Als ik met de clicker werk dan geef ik altijd wat. De verder doorgetrainde honden krijgen wat bij nieuwe oefeningen.
Ik ben van mening dat sommige mensen voor alles koek geven.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:30

Even een stukje uit een ander topic gekopieerd ivm op mijn telefoon zitten:
Ik werk wel met de clicker. Een hond werkt dan nog steeds voor jou(w aai/stembeloning/feest) maar vaak zien ze voer als een grotere beloning en leren ze daardoor sneller. Het is als salaris, een stembeloning is 5€, een aai 10€, een brokje 20€ en echt lekkers is 50€. Er zijn honden die alles doen voor minimumloon maar een hoop honden werken harder bij iets moeilijks met een hoger loon. Als het dan minder moeilijk wordt doordat ze het snappen, dan kan je minder hoog gaan belonen. Bekende dingen blijven ze geen lekkers voor krijgen en dat verwachten ze ook niet. Dan is een kleine beloning voldoende.

Voor herders zie je trouwens wel soms dat het mogen uitvoeren van een bekend commando als grote beloning wordt gezien, dan is het trainen zonder voer dus makkelijker. Maar zelfs in de ipo zie je steeds meer clicker getrainde honden en dat zijn vaak toch werk mechelse herders.

---

Waar wat op de salarisschaal staat is overigens zeer hond afhankelijk. 1 van mijn honden ziet een aai als correctie en een stembeloning als wisselgeld, maar ze wil prima voor haar eigen brokken werken en als ik de tube smeerkaas tevoorschijn haal is het helemaal feest.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:51

Milord schreef:
Ik train dus alleen met stembeloning en een aai over zijn bol. Vindt ie geweldig. Je ziet hem groeien bij elke keer dat ik zeg dat ie een knap baasje is. Waarom dan nog voedsel erbij geven? Ik krijg dan een beetje het idee dat ze het dan doen voor het snoepje ipv dat ze blij zijn dat de baas blij is.

Jij wilt toch ook salaris aan het eind van de maand? Of blijf je extra je best doen als je altijd alleen maar een aai over je bol krijgt aan het eind van de maand ;)

Ik train met knakworst, frikandel, gedroogde kleine snacks of gekookt paardenvlees (ja sorry) ze doen er een moord voor!
En ja uiteraard kan ik gewoon alles wat ze weten zonder voer beloning doen maar nieuwe dingen aanleren, moeilijke situaties die ze goed uitvoeren of gewoon af en toe als "verrassing" maakt dat ze extra hun best doen om dingen perfect uit te voeren
En nee ze komen absoluut niet alleen voor het voer maar zoals met alles in het leven er moet wel een motivatie zijn. Als je je hond roept en elke keer als je roept moet hij aan de riem en naar huis zal hij zeer waarschijnlijk een punt krijgen waarop hij minder snel (of helemaal niet) komt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:52

Als je hond het alleen doet voor het voer, dan gebruik je de beloning niet goed of is het niet de juiste beloning voor die hond. Elke hond is anders en daar zal je jezelf op moeten aanpassen. Oefeningen aanleren vind ik juist heel makkelijk met voer, alleen stappen wij snel af van lokken naar de beloning pas pakken na het clickerwoord of de clicker.

Ik train met voer, een bal en een blij baasje. Het ligt maar net aan de oefening en de uitvoering daarvan wat ze krijgen. Bij de ene hond gebruiken we alleen gedroogde snacks, omdat hij tegen andere dingen niet kan. Dus gedroogd konijnenvlees, paardenvlees, rundvlees enzovoorts en soms gekookte kippenlevertjes. Bij de andere gebruiken we vanalles, van brokken, tot kaas, tot gekookte worst en gedroogde snacks. Nummer 3 krijgt alleen een aai en een stembeloning, die wil geen voer of bal.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:56

Ik train mijn pup(ber) van bijna acht maanden met kippenhart, lamslong, etc.

Ben er zeer over te spreken.

Nu is mijn pup wel erg werkwillig en heb je niet echt iets heel sterks nodig.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:44

Vanalles.
Vaak haal ik een zak met trainingssnoepjes (extra klein voor kleine honden), maar ik knip ook vleesstaafjes en gedroogde kipfilets in stukjes. En soms stukjes vleeswaren of kaas wat inderdaad gaat vervallen.
Het ene is al lekkerder dan het andere, maar ze werken hier voor alles.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:49

Hier geen clicker,maar een tennisbal. Ik hoef de bal niet ver te gooien al gooi ik m richting zijn bek en kan hij de bal gelijk vangen dan is hij al helemaal blij. Toen hij nog niet wist wat hij met een bal moest kreeg hij stukjes rodiworst.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:04

Hier afwisselend, ik zorg ook dat ik bij elke training verschillende dingen bij me heb. Heb een droogmachine gekocht zodat het ook wat handiger is om mee te nemen en je geen vieze jaszak meer hebt. Ik wissel af met hart, lever, appel, brok van de andere hond, vis, gekookte kip, rauwe frikandel. Maar het beste werkt nog door af en toe spel in te zetten als beloning. Natuurlijk ook tussendoor stembeloning of een aai. Maar die aai is vooral dat hij thuis prettig vind op het veld is hij momenteel nog wat te hyper en vind een aai dan niet zo fijn.

Bovenstaande is voor onze jonge hond (engelse springer) die wil graag spelen en beloning krijgen. De boxer was veel meer bezig om mij te plezieren. Had daarbij ook heel veel voedselallergieen dus kon ik niet echt variatie aanbrengen in de beloningen.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:59

_Alarm_wlkp schreef:
Mijn pup van bijna 5 maanden train ik met zijn brokken.
Als de trainingen 's avonds zijn krijgt ie zijn avond brokken op het plein tijdens gehoorzaamheid, de rest erna.
Als de trainingen 's morgens zijn, zijn het een deel van zijn ochtendbrokken en de rest erna.
Gaat heel goed zo! Maar heeft ook grote voedseldrift wat dat gemakkelijk maakt.

Het speuren word op knakworsten gedaan op het spoor en op het einde hun brokken in een pot.

Dus ja ze moeten grotendeels werken voor hun eten. Zeker gehoorzaamheid tot ze een jaar oud zijn.

Onze hond word ook getraind met zijn brok. Werkt goed!