Wat doen jullie met overleden (huis)dieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:12

Voor mij is het afscheid en het laatste plekje heel belangrijk.
Onze kleine huisdieren (cavia's, konijnen, hamster) zijn altijd begraven. De hond laten we waarschijnlijk cremeren, maar die is pas 3 dus die kan nog wel even mee.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:14

Mn parkietje heb ik begraven, daarnaast ligt de parkiet van mijn oma.
Onze kat wordt denk ik gecremeerd, al is onze dierenarts niet moeilijk in het meegeven, dus er bestaat een kans dat ook hij begraven wordt.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:16

Bij ons zijn de hamsters in de kliko begraven. Mijn vader heeft onze konijnen ergens bij een kolk begraven, die waren te groot voor de kliko dus dat werd een beetje viezig dan. En onze hond hebben we naar de dierenarts gebracht.

Ik vind ook dat dood is dood en voor mij hoeft er dan ook geen geld meer ingestopt te worden. Bewaar dat geld liever voor goede zorg voor het nog levende dier.

Vind dat trouwens ook geen mensen, ik hoef echt geen uitgebreide begrafenis.. Ja, mijn ouders willen dat graag, dus prima dan. Maar als het hen niets zou interesseren dan zou ik gewoon zo simpel mogelijk gecremeerd willen worden.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:17

Knaagdieren worden begraven, alhoewel ik wel al een hamstertje gecremeerd heb. Mijn andere dieren worden gewoon gecremeerd en er worden zeer zeker geen dieren weggegooid.

We hebben alleen het afgelopen jaar veel dieren moeten laten cremeren helaas.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 29-12-15 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:17

Bij ons werd vroeger alles begraven. Onze tuin ligt vol met cavia's, konijnen, kippen en een hamster. Nu worden enkel nog de cavia's en konijnen begraven, de kippen gaan in de kliko vanwege het plaats tekort in de tuin. Het enige 'grote' dier die al bij ons gestorven is, is een geit. Maar daarop hebben wij een autopsie laten uitvoeren en ze is van daaruit verder gegaan (ik denk naar Rendac).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:20

Tazzey schreef:
love_western schreef:
Knaagdieren/vogels eindigen in de kliko. Kleine honden en katten worden begraven.

En grote honden worden gecremeerd.

Serieus?! :oo Wat is een hond meer dan een knaagdiertje of een vogel? Onvoorstelbaar zo'n instelling.

Mijn knaagdiertjes worden altijd gecremeerd. Ze hebben hier fijne jaren gehad en verdienen ook een waardig afscheid.

Goh jij bent makkelijk met vooroordelen _O-

Vogels en knaagdieren krijgen idd absoluut geen zorg hier. Zijn toch makkelijk te vervangen!

Sorry dat ik zo sarcastisch doe. Maar zolang dieren hier leven. Krijgen ze alle zorg die ze nodig hebben. Maar nee ik ga niet elk dier begraven. Dieren die in de kliko mogen, die eindigen daar gewoon. En de rest word begraven en de grote honden gecremeerd. Omdat die te groot zijn om te begraven.

Dood is bij mij dood.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:21

Achterin onze tuin ligt het vol met konijnen, cavia's, kippen en muizen. Wij begraven ze dus, ik zou echt niet mijn geliefde beesten in de kliko kunnen gooien.. Volgens mij liggen er al zeker 25 dieren, gelukkig hebben we een grote tuin. :=

Grotere dieren hebben we niet, maar die zou ik ook begraven of laten cremeren.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:23

Volgens mij hebben wij ondertussen geen plekje meer waar geen dieren liggen hier op het terrein. 2 jaar terug is onze 19 jarige poes ingeslapen. Zij ligt ook achter het huis bij cavia's en konijnen. Ook heb ik vogel ed. gehad die ik heb begraven.

Nu gaat er ook wel veel de container in vooral toen we nog een opvang hadden en nu met de kinderboerderij. De grote dieren worden opgehaald door de rendac of gaan naar de dierenarts om van daaruit naar afgevoerd te worden.

Ik weet nog niet goed wat ik met mijn honden en paarden ga doen. De paarden worden denk ik opgehaald door de rendac omdat ik de kosten voor de crematie zo hoog vind en dat geld kan ik goed gebruiken voor de andere dieren, maar dat kan op het moment dat het nodig is nog veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:28

Kat ligt onder de tamme kastanje. Kippen krijgen een kliko-uitvaart of eindigen in de soep. Paarden gaan naar de slager of met de Rendac mee. De vissen krijgen een zeemansgraf in de toiletpot (Maar da's dan wel een pot van Villeroy & Boch hè? :+ )

Onze kat vangt knaagdieren, maar die eindigen in haar maag. Eventuele resten gaan in de kliko die het eerst geleegd wordt.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:29

Hier is alles gecremeerd. Er staat me heel vaag iets bij dat we iets in de tuin hebben begraven maar zou het niet meer weten. Heb wel een overleden vlindertje begraven in de tuin toen ik kleiner was :+

Oh ja de vissen gingen door de wc :o
Maar daarbij stond ik wel huilend afscheid te nemen :') Nu al jaren geen vissen meer.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:30

Ondanks dat ik er zelf niet zoveel waarde aan hecht, is het wel top dat er zo veel mogelijkheden zijn zodat iedereen op zijn geheel eigen wijze afscheid kan nemen van zijn viervoeter.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met overleden (huis)dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:32

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:34

Alle dieren die ik bij de DA heb laten inslapen zijn daar gebleven behalve de poes, die is gecremeerd en daarna heb ik de urn gekregen. Die heb ik nog steeds maar zal tzt wel weggaan, strooi de as dan uit denk ik.

Heb poezen nu en die laat ik ook bij de DA achter als de tijd daar is. Alleen de jongste laat ik cremeren en wil ik in een urn. Zij betekend alles voor mij. :+:

Edit: alle hamsters en konijnen van vroeger zijn trouwens de tuin in gegaan geloof ik...

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:36

Wij begraven ook alle dieren die je teminste mag begraven, laatst kwamen we onze kat tegen die we hadden begraven 7 jaar geleden. Geen fijn gezicht

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:36

Ik ben samen met mijn moeder al heel wat jaren vrijwilligster op de dierenbegraafplaats.

Dus wij laten onze dieren begraven, we hebben grote en kleine grafjes.

Zijn overigens een paar honden gecremeerd. Hangt helemaal van de hond af eigenlijk. :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:38

Een kennis van mij heeft het hoofd van haar pony laten opzetten en van zijn huid een kleed laten maken. Echt bizar, zo een paardenhoofd aan je muur en je eigen pony onder je tafel, maar ieder wat wils.
aar ieder wat wils.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:39

Onze honden worden gecremeerd, de katten laten we waarschijnlijk achter bij de dierenarts tegen de tijd dat ze worden ingeslapen.

De rest wordt ingevroren en gaat met de kliko mee. Één van de paarden word ook gecremeerd, de rest geslacht.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:42

Wij hebben de katten achter gelaten bij de dierenarts toen ze zijn ingeslapen. Zal met de hond ook wel gebeuren als het zo ver is.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:43

Jeetje, wat wordt er hier een hoop begraven. Bij ons gaan kippen en konijnen e.d. gewoon in de kliko als ze komen te overlijden. Pony gaat naar de Rendac, honden en katten hebben we niet. Maar ook die hoef ik niet per se te begraven als ik ze zou hebben. Dood is voor mij dood. Zoals anderen hier geef ik liever geld uit aan een levend dier dan aan een dood dier. Ook maak ik liever in huis een gedenkplek met de "eigen" spulletjes van het dier dan in de tuin oid.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:44

De tuin van m;n moeder is een halve dierenbegraafplaats :')
Er liggen 2 katten, 4 hamsters en 4 konijnen
:=
Ik wou op een gegeven moment niet meer want je weet natuurlijk al die plekjes waar ze liggen maarja mijn moeder zag het niet zitten bij de DA achter te laten en inmiddels ben ik het huis uit dus vind het nu niet zo erg meer :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:46

Een dood lichaam is voor mij niet meer dan een omhulsel. Zowel twee honden als een pony zijn op de kliniek gebleven. Vogels, cavia's, etc, gingen de kliko in.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:51

Onze 2 katten hebben we laten cremeren.
No 1 ongeveer 10 jaar geleden en no 2 op 15 oktober en hun urntjes staan hier op het dressoir.

Afbeelding

De kippen gaan of in de kliko en als wij er niet zijn en er gaat er 1 dood dan begraaft mijn vader hem in de tuin. (Hoeft van mij ook niet maar toch. ... het idee is lief)

De volgende katten zullen hier ook gecremeerd worden als ze gaan.

Mijn blondje zal ik ook individueel willen laten cremeren.
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om zijn omhulsel met de rendac mee te geven.

Ben daar misschien een emotionele muts in maar ik vind dat hij ook een mooi afscheid moet krijgen het was wel mijn liefste vriendje.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:55

onze tuin is onderhand ook een kleine begraafplaats geworden; de katten en onze 2 tamme ratjes liggen er.
De hond is gecremeerd en staat hier in de kast met foto en speeltjes.

ook dieren die bij de da zijn ingeslapen zijn altijd mee naar huis gegaan om begraven te worden. Ik wil zelf ook niet in de kliko geflikkerd worden, dus waarom m'n dieren, die je jaren hebt gehad, wel?

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:56

Dieren die we lieten inslapen zijn achter gebleven bij de dierenarts en die begraaft ze. Knaagdieren die opeens dood in hun hok lagen hebben we begraven in de tuin.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:01

Toen ik nog klein was heb ik de hamsters en cavia's en sommige vogeltjes begraven in de tuin. De meeste vogels zijn (denk ik) in de kliko beland.

Mijn kat hebben we begraven, mijn eerste hond is bij de DA achtergebleven en dus naar de destructie gegaan (heb ik toen heeeeel veel spijt van gehad, maar ik was veel te emotioneel om beslissingen te nemen toen). Mijn tweede hond heb ik laten cremeren, maar wel het as daar bij het crematorium laten uitstrooien. Ik kon het niet aan om een doosje as terug te krijgen wat eens mijn hond was ... iets met een bijzonder emotionele muts zijn. :o

Beide pony's zijn door de Rendac opgehaald en dus naar de destructie gegaan. En mijn hond die ik nu nog heb zal waarschijnlijk ook gecremeerd worden, weet nog niet wat ik dan met zijn as zal doen maar waarschijnlijk ben ik dan weer te emotioneel om het op te halen. Hij is 10 jaar, dus ik hoop dat het nog een aantal jaar zal duren.

Edit: De schapen zijn ook met de Rendac meegegaan, lammetjes wel begraven maar was niet zo'n succes. Kippen zijn allemaal gedood/(gedeeltelijk) opgevreten door rovers en de resten zijn denk ik ook in de kliko beland.
Laatst bijgewerkt door Victory-Boy op 29-12-15 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt