kat ziek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 14:20

Cowgirl schreef:
Meestal doen ze daar niet moeilijk over hoor. Ken ook mensen die onder bewind stonden/staan en bij een ziek dier is het nooit een probleem.

En in feite mag je een dier ook geen medische zorg weigeren dan ben je voor de wet strafbaar. ;)

Gaat vast goedkomen. :(:)

in die wetten ben ik niet thuis. maar hij verdient gewoon de beste zorg.
bewind heeft er nog niet eerder moeilijk over gedaan dat hij naar de dierenarts moest. (hij heeft soms last van zijn anaalklieren)
dus verwacht daar geen problemen mee. Zo wel springt me vader bij.

hanny_jelke

Re: kat ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 14:53

Nou hij heeft net over gegeven. niet heel veel denk eten van gister avond daarna had hij niet meer gegeten. Dit was onverteerd. Daarna ging hij meteen eten en kijkt meteen een stuk helderder uit de ogen. gezien hij al een aantal dagen niet fit is gaat hij vanavond wel naar de dierenarts voor controle. maar hij heeft nu weer eet lust. Hopelijk gaat hij nu weer vooruit.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:03

Hoe gaat het nu?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 19:35

Ik ben blij dat we ondanks hij beter oogde toch naar de dierenarts gegaan zijn. Hij heeft een flinke brongitus als het al geen long ontsteking is. Hij heeft een spuit met antibiotica gekregen. Verder 2 soorten pillen. waar van 1 2x per dag en 1 pas vanaf 31 dec 1 per dag voor 5 dagen daarna om de dag. me arme vriendje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:40

Arm beestje, maar top baasje!
Beterschap en succes met pillen geven

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:40

Germ! Fijn dat je toch bent gegaan met hem! Dat hij maar gouw mag opknappen!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:00

Fijn dat je duidelijkheid hebt.
Hopen dat hij nu weer snel de oude is!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:04

Wat fijn dat je toch bent gegaan.
Nu weet je wat het is en ben je ook gerustgesteld

Beterschap

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:12

Beterschap!
Toch nog heftiger dan verwacht :(:)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:24

Ach jeetje heftig ... Arm beestje .. Beterschap

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 01:02

Shirley schreef:
Beterschap!
Toch nog heftiger dan verwacht :(:)

ja idd schrok er ook van. nu sta ik elke keer buiten te roken. Want als hij benauwd is kan het nooit fijn zijn in mijn rook te zitten. en ach voordeel rook meteen een stuk minder omdat ik het niet zoek buiten te gaan staan. Gelukkig wel gegaan want brongitus kan gevaarlijk worden als het op een long ontsteking.
al was de dierenarts eerst heel bood op mij omdat ik daar niet mocht zijn blijkbaar had de bewind met de kliniek afgesproken dat hij niet behandeld mag worden zonder haar toestemming. maar ik heb vanmorgen gebeld en dede hele situatie uitgelegd inclusief dat bewind er 2 weken niet is en niet bereikbaar is. . gevraagd of ik iets met familie moest regelen kwa geld of dat het op rekening naar de bewind kon. Dit mocht op rekening naar de bewind. Nou dieren arts heeft me een prijs lelijk tegenin gedaan was helemaal overstuur er van en wou de kliniek al uit lopen met de worden dan laat maar dan kijk ik wel of ik iets kan gaan regelen want ik wil het beste voor mijn maatje. zegt hij ineens ja zet hem maar optafel dan kijk ik er wel na. Dus kat na gekeken en bleek hij ook nog zo ziek te zijn. Toen begon hij weer te kafferen over de afspraken. Was echt helemaal overstuur.

Hier ga ik wel achteraan. ook bij de bewind want is leuk maar ik kan niet op voorhand weten dat mijn maatje ziek wordt en als hij Hulp nodig heeft moet dat wel gewoon kunnen. ook als zei niet bereikbaar is dan moeten ze maar een nood nummer nemen of een collega laten waar nemen ofzo.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:09

Nou, vind dat van de dierenarts ook niet netjes!
Hij weet toch dat er sowieso betaald gaat worden :?

Sta je daar, doodongerust over je beestje, gaat hij nog moeilijk doen ook :(:)

Hoe gaat het nu met King?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 01:25

Hij heeft zijn eerste pil met moeite braaf door geslikt daarna een katten snoepjes gevoerd. slaapt veel en eet nog niet zo als normaal. spuitje was geloof ik een soort van pretnison daar heeft hij ook pillen van gekregen die moet hij vanaf 31 december 1x per dag 5 dagen en dan nog 5 pillen om de dag. die anderen meteen mee begonnen die moet hij 2x persagentschap dus dat zal de antibiotica zijn. zal wel even tijd nodig hebben om in te werken. zolang hij niet verslechterd kan ik niks anders als afwachten tot 4 januari. als hij verslechterd dan bel ik gewoon weer.

Nou de manier waarop het ging was niet mis en hielp me echt overstuur. die kat is gewoon alles voor mij. Ik ben nier patiënt en hij weet eerder dat mijn nier slechter gaat als dat ik het merk. dat zegt voor mij genoeg over onze band.

maar ergens kan ik me ook in denken dat als die afspraak staat tussen hun en de bewind hij die niet graag verbreekt. maar erg logies is het niet want ze is best moeilijk te bereiken. waneer ze op vakantie is. Kun je niks

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:39

Zo snel zal het niet verbeteren, maar morgen moet hij toch echt wel gaan opknappen, hoor!

Vind het ook vreemd dat er niemand bereikbaar is voor noodgevallen.
Volgende keer gewoon gelijk je vader meenemen, dan kan hij het eventueel voorschieten.
Scheelt jou een hoop stress, kun je nu al helemaal niet gebruiken :(:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:09

Schandalig van die arts! Dierenwelzijn zou altijd op de eerste plaats moeten komen. Bah daar zouden ze mij niet meer terugzien :n

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 11:34

Nouja ik heb net de assistente van de kliniek maar gebeld en zo rustig mogelijk uit gelegt Hoe mij beleving er in is geweest. Nou daar schrok ze wel van. en dat ging ze de dierenarts nog wel voorleggen. zei gaat de rekening gewoon bij de bewind neer leggen en er bij dat het echt noodzakelijk was dat King behandeld werd.

zei gaf aan ook op de hoogte te zijn van de afspraak met bbewind, maar ze was gister van mening dat hij echt gezien moest worden ook omdat King een hartruisje heeft en dit dus ook op hart problemen kan duiden. Nou gezien hij ook echt ziek is vond ze dat wij daar juist in beoordeeld hadden. en zei kent mij bewind blijkbaar want heeft natuurlijk meerderen klanten die bij mijn bewind zitten en de bewind doet daar zelden moeilijk over.

toch ga ik kijken of er geen anderen afspraak in kan komen. Dat als de bewind bereikbaar is en de dierenkliniek acht het nodig dat hij gezien wordt voor de bewind terug is, dat hij dan nnaar de dieren arts kan en dat de totale behandeling tot een bepaald bedrag mag uit lopen en er anders wel eerst duidelijk overleg of het mag en kan.

Ik snap ook dat als een rekening echt hoog wordt het een keer niet meer gaat en wat ook mee telt is wat is de kans op overleven. Dit is op zich goed te behandelen.

zijn hartruisje was wel verergert maar nog niet dat heg zorgelijk was het is wel zaak dat hij gaat afvallen. Want hij is iets te dik en dat kan voor katten echt heel slecht zijn.
(verwen hem.iets te graag)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 20:46

kleine Update.
vanmiddag zelf even weg geweest even los laten en zelf ontspannen. Toen ik thuis kwam was meneer met zijn veertje aan het spelen. Hij is levendiger en wilde zelfs zijn vlees weer eten. wat een verschil met gister. Gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan. maar hij moet nog wel even rustig aan doen dus na 10 minuten het veertje even weg gelegt wil niet dat hij over zijn grens gaat.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:48

Dat klinkt hoopgevend, fijn!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:32

ik duim mee dat je vriendje snel weer beter wordt!
Jeetje, ik kan me voorstellen dat onder zo'n bewind staan op zich al heel vervelend is maar dan zo behandeld worden door de DA vind ik wel erg voor je. Nu is een DA geen liefdadigheidsinstelling op zich maar zijn reactie is toch ongehoord. Je was daar duidelijk niet voor niks! Waar is zijn gevoel voor dierenwelzijn zeg?

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:42

Ts, ik heb nu even geen tijd om uitgebreid te reageren maar Google stichting Quidem Carus eens. Die stichting is er voor mensen die de rekening voor de dierenarts niet zelf kunnen betalen. Ik denk dat ze je wel kunnen helpen!
Laatst bijgewerkt door switt op 30-12-15 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:50

Jeetje dat is schrikken. Gelukkig gaat het wel weer beter met de kat. Z'n longen zullen nu altijd wel een zwakke plek kunnen blijven dus lijkt me inderdaad wel verstandig dat je buiten rookt. En misschien nog wel belangrijker : voor je kinderen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:17

Lukasje schreef:
ik duim mee dat je vriendje snel weer beter wordt!
Jeetje, ik kan me voorstellen dat onder zo'n bewind staan op zich al heel vervelend is maar dan zo behandeld worden door de DA vind ik wel erg voor je. Nu is een DA geen liefdadigheidsinstelling op zich maar zijn reactie is toch ongehoord. Je was daar duidelijk niet voor niks! Waar is zijn gevoel voor dierenwelzijn zeg?

Ik ben eerlijk gezegd van mening dat wij hier geen recht op hebben.
Het is weliswaar vervelend dat het nu zo is gelopen. maar aangezien ik verder niet onnodig om extra geld vraag hebben we een aardige buffer op kunnen bouwen. en dus is er kwa rekening van de dierenarts geld. alleen nu was de bewind dus afwezig en kon het niet eerst netjes geregeld worden met de bewind.

Dus zie dat liever naar gezinnen gaan die er echt geen ruimte voor hebben. ik weet als geen ander hoeveel steun je in zulke tijden van je huisdier kan krijgen.

Iris82 schreef:
Jeetje dat is schrikken. Gelukkig gaat het wel weer beter met de kat. Z'n longen zullen nu altijd wel een zwakke plek kunnen blijven dus lijkt me inderdaad wel verstandig dat je buiten rookt. En misschien nog wel belangrijker : voor je kinderen.

Ik rookte al buiten als de kids er waren. Maar als ze bij papa zijn ach uit gemak zucht kan wel binnen.
maar nu. Nee net zo makkelijk om even naar buiten te lopen hier wordt binnen niet meer gerookt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:29

Wat een hork van een dierenarts. Wij hebben ook klanten onder bewindvoering staan, maar zorg mogen we nooit weigeren. Ik zou daar misschien nog wel even een klacht achter aan sturen.

Fijn dat het beter gaat met deze medicatie. Meestal knappen ze wel snel op :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:41

Leffroi schreef:
Wat een hork van een dierenarts. Wij hebben ook klanten onder bewindvoering staan, maar zorg mogen we nooit weigeren. Ik zou daar misschien nog wel even een klacht achter aan sturen.

Fijn dat het beter gaat met deze medicatie. Meestal knappen ze wel snel op :D

hij heeft de zorg niet geweigerd al was ik zelf al op het punt om te vertrekken zonder hem na te laten kijken. maar toen wou hij toch kijken en helpen
Gelukkig vanmorgen met de assistente op kunnen lossen. leuke as het niet.
Maar ergens kan ik ook begrijpen dat hij zich aan de afspraken met de bewind wil houden. ga dit dus ook bij de bewind voor leggen of dit in het vervolg niet anders kan. Want beestje mag er nooit de dupe van zijn vind ik. En ik zit in de schuld regeling dus mag geen schulden op bouwen dus het moet betaald worden binnen de betalings termijn van 30 dagen. anders wordt ik bij de schuldhulpverlening er uit gegooid dus dat zou voor de DA al meer zekerheid moeten geven dat er echt wel betaald wordt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:45

Dan nog. Heb jij je ooit eens (of vaker) niet aan de afspraak kunnen houden? Als jij, ondanks de bewindvoering, altijd netjes de rekening betaald, heeft deze beste man geen reden tot klagen. Ja, hij krijgt het wellicht wat later, maar hij krijgt het wél. Het is gewoon niet netjes hoe hij gereageerd heeft.