Iemand nog een konijn? (Konijn gevonden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Iemand nog een konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:28

Die kan je prima weghouden met goed omheining. Daarbij hoort een konijn niet alleen. Dus ze krijgen niet alles wat ze nodig hebben.

Maar goed dat je haar opgevangen hebt. Ik zou toch een ander huisje voor hem zoeken, want 2 vrouwen zonder ram gaat vaak ook niet lekker.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:28

Desiree schreef:
Zo gepiept maar het kost ook geld he. Ik heb heel wat castratiekosten gehad afgelopen jaren. Maar ik heb te veel pech met konijnen. Ze krijgen goede verzorging en alles wat ze nodig hebben, maar maak de raarste dingen mee. De laatste is overleden aan de vossenlintworm. Vermoedelijk ingebracht door ratten. En ratten hou je niet weg in een buitenverblijf.

Dieren kosten geld... Castreren tussen de €30 - €70.
Ik vind het sneu dat dat de reden is . ik heb dit jaar ook 5 konijnen af moeten geven maat om ze daarom geen maatje te geven..??

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:32

kiwiwitje schreef:
Noem hem nou geen Flappie -O- We weten allemaal hoe het afloopt met Flappie -O-
Hopelijk is het een kindje geweest die bang was dat papa hem in de pan zou doen...

Hij is een beetje grof maar Flappie is niet de pan in gegaan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:36

ponyparadijs schreef:
kiwiwitje schreef:
Noem hem nou geen Flappie -O- We weten allemaal hoe het afloopt met Flappie -O-
Hopelijk is het een kindje geweest die bang was dat papa hem in de pan zou doen...

[ Video ]
Hij is een beetje grof maar Flappie is niet de pan in gegaan

Die is geweldig ja!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:39

Een soortgenootje is een basisbehoefte ja. Castreren kan idd al vanaf 30 euro, moet je een beetje zoeken.
Idd op amivedi zetten bij asiel aangeven etc. Wie weet wil zn baasje m graag terug

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 21:39

MarlindeRooz schreef:
Die kan je prima weghouden met goed omheining. Daarbij hoort een konijn niet alleen. Dus ze krijgen niet alles wat ze nodig hebben.

Maar goed dat je haar opgevangen hebt. Ik zou toch een ander huisje voor hem zoeken, want 2 vrouwen zonder ram gaat vaak ook niet lekker.

Wat voor omheining? Ze ondergraven alles! En ze kunnen klimmen als de beste. Ben er helemaal klaar mee, die rotbeesten.

Ik ken iemand die twee voedsters bij elkaar heeft, en ik ken zelfs iemand die twee gecastreerde rammelaars bij elkaar heeft. Maar de laatsten zijn weners en dat scheelt veel.

Ik wilde mijn eigen konijn een keer laten jongen en daar wat van aan houden, zodat het matchen een beetje van zelf gaat. We zien wel. Eerst eens wat proberen voordat ik opgeef. Ik heb altijd konijnen samen gehouden, dit is voor het eerst dat ik een konijn alleen hou. Ik had er een maatje bij zitten, maar die is ontsnapt ook en verdwenen in het mais en nooit meer terug gezien. Dat was een hele mooie blauwe lotharinger.

Ze zaten toen in een andere ren, omdat ik in de huidige ren even geen dieren wilde houden, vanwege die rot ratten. Ik geloof dat er nu geen ratten komen, maar ja, dat kan ieder moment veranderen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:21

Is de ren wel overdekt? Anders is het logisch dat er beesten in komen en dat de konijnen ontsnappen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:41

Ik vind het wel bijzonder dat een topic over een opgevangen gevonden konijn ontaardt in een discussie of TS het konijn al dan niet moet castreren omdat dieren nu eenmaal geld kosten.. :=

Wauw. Ik hoop dat het baasje het diertje kwijt is geraakt (met de gedachte: 'Maar ik had het hok toch goed dichtgedaan, zoals ik dat elke avond deed?') en dat het konijntje snel wordt herenigd met zijn eigenaar, of dat er een fijn plekje voor gevonden wordt. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:51

Bokkers gonna bok zeg ik dan maar :=

Wat ik zo van Desiree heb gezien/gelezen heeft ze een groot dierenhart dus als nijntje daar blijft zal ie ongetwijfelt prima zitten :j Ik vind je iig een held dat je het beestje hebt meegenomen! Benieuwd of er nog een baasje opduikt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:56

Bokt op zn best...

Het is toch niet duidelijk dat het konijn blijft?! Dadelijk vind ts de baas en zit die met een gecastreerde ram, misschien wil die dat helemaal niet.

Ts: super dat je hem/haar op hebt gevangen! +:)+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:28

Ts heeft zelf ook een konijn he.

Ik raad je ten zeerste af een nest te nemen. Gaat vaak veel fout en er zijn al veel te veel konijnen.
Daarbij is het koppelen het probleem niet maar de hormonen, het karakter van voedster (bitches :') ). Dus echt zin heeft het niet.

Twee voedsters samen is in jouw geval (geen ram willen castreren) het zeker wel waard om te proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 07:59

upendo schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat een topic over een opgevangen gevonden konijn ontaardt in een discussie of TS het konijn al dan niet moet castreren omdat dieren nu eenmaal geld kosten.. :=

We kunnen er ook een receptentopic van maken.... :~ :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:20

Geryon schreef:
Ts heeft zelf ook een konijn he.

Ik raad je ten zeerste af een nest te nemen. Gaat vaak veel fout en er zijn al veel te veel konijnen.
Daarbij is het koppelen het probleem niet maar de hormonen, het karakter van voedster (bitches :') ). Dus echt zin heeft het niet.

Twee voedsters samen is in jouw geval (geen ram willen castreren) het zeker wel waard om te proberen!

Precies.. En als jouw jonge voedster begint te puberen, haar karakter verandert en vormt, gaat het niet meer zo goed met mams samen.

En anders een gecastr ram uit de opvang :) die zijn al gecastreerd dus heb je geen (castratie)kosten. Misschien willen ze dit rammetje ook wel laten castreren voor je.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:29

Ik vind dat ze er nog eens 20 bij moet nemen en een konijnen stad moet beginnen :')

Mensen mensen zeg, ts vangt een konijn op en het gaat gelijk weer zo.

Goed bezig ts, ratten komen uit alle hoeken en gaten aanzetten.
Das ook de reden dat mijn konijnen niet meer in de stal leven omdat het daar verouderd is en 1 doffe ellende is met die beesten.
Ook al gaat het tegenwoordig wel omdat ze ver uitgeroeid zijn.
Wat een vieze smerige beesten zijn dat toch :=
Ik heb nog 4 konijnen, ook opgevangen. Op mijn top Had Ik er17 omdat er ook zwanger waren.
Daarom raad ik een nest ook af _O-
Oke een nest zou bewust zijn maar God weet hoeveel het er zijn.

Ik heb een koppel moeder en dochter en zusje en gecastreerde broer en overdag lopen ze samen.
Het heeft lang geduurd voor ik ze gekoppeld kreeg want het zijn echte rotzakken allemaal.
Geef dus niet te snel op met zoeken en proberen :j
Lief dat je hem wil houden!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 09:34

Als we zo'n discussie starten over paarden alleen is Bokt ook te klein. Laat anderen dan opkomen voor de basisbehoeften van een konijn ;)

Mijn ren is ook dicht tegen ratten. Dus tenzij ze kunnen teleporteren, valt daar best iets tegen te doen. Maar, dat moet je wel willen. En ja, dat kost geld..

En verder, @LukieBradley, als jij je konijnen steeds scheidt 's nachts, vind ik het niet gek dat de koppeling zo lang duurde.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 09:53

Dat was vóór dat ik ze overdag samen liet.
Maar goed daar is dit topic niet voor :j

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:15

Als het een vrouwtje is en het heeft in een bos gezeten kan je er voor 90 % vanuit gaan dat het konijn gedekt is door een wild konijn :(.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:15

Dus..
Hij had het hok toch niet goed dicht gedaan.
Zoals hij dat elke avond deed.

Leuk beestje trouwens

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:16

Eoweyn_x schreef:
Als we zo'n discussie starten over paarden alleen is Bokt ook te klein. Laat anderen dan opkomen voor de basisbehoeften van een konijn ;)

Mijn ren is ook dicht tegen ratten. Dus tenzij ze kunnen teleporteren, valt daar best iets tegen te doen. Maar, dat moet je wel willen. En ja, dat kost geld..

En verder, @LukieBradley, als jij je konijnen steeds scheidt 's nachts, vind ik het niet gek dat de koppeling zo lang duurde.

Met alle respect hoor, maar stuur dan een PB?! Wat is het toegevoegde nut van dit soort kneuterposts als TS aangeeft dat dit in het verleden speelde en niet nu?

Fijne kerst. :Y)

Recepten met een konijnenhaasje lijken me top, ja!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:20

Wat is het toegevoegde nut van jouw post nu?
En hoezo, speelt in het verleden? Wat dan? Ik lees dat TS niet wil laten castreren door een rattenziekte oid. Dat vind ik sneu, want om zo'n rare reden zit haar konijn alleen...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:32

Jou aanspreken op je postgedrag en het wensen van een fijne kerst. ;)

En wat heeft dat te maken met de situatie met dit konijn? Ook geen kak. Beestje kan het een stuk slechter treffen op dit moment, zo te lezen heeft TS het beste met het beestje voor.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:37

Hou in ieder geval het gevonden konijn ver gescheiden van je eigen konijnen TS. Dit in verband met het RHD2 virus wat nu heerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:05

upendo schreef:
Recepten met een konijnenhaasje lijken me top, ja!

Ik dacht aan stoven in rode wijn. Maar doen we dat met of zonder ballen? :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:09

Haha over dat het konijn alleen zit hebben al klanten gezeurd. Ik vind het maar sneu dat mensen zich daar druk om maken :') Het is een reclame hoor. Als mensen boos zijn moeten ze maar bij de dierenwinkels zelf gaan zeiken want die verkopen de konijnen aan onwetende ouders, niet bol.com want die verkopen geen dieren ;)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:31

chimello schreef:
Haha over dat het konijn alleen zit hebben al klanten gezeurd. Ik vind het maar sneu dat mensen zich daar druk om maken :') Het is een reclame hoor. Als mensen boos zijn moeten ze maar bij de dierenwinkels zelf gaan zeiken want die verkopen de konijnen aan onwetende ouders, niet bol.com want die verkopen geen dieren ;)

Maar Bol.com geeft nu wel het verkeerde voorbeeld.
Enne, blijkbaar zit je niet in die wereld, maar er wordt al genoeg in werk gezet om de verkoop van konijnen in winkels te stoppen.
Zoals ik dan altijd zeg, vraag ik me af wat mensen doen als dit om een paard ging wat 24/7 in een stal staat, als reclame. Reageer je dan ook zo? "Ach, sneu dat ze daarover zeuren. Bol.com verkoopt niet eens paarden. Het is maar een reclame"

Natuurlijk zit dit konijn voor nu goed, beter dan op straat. Maar ik zou hem toch wel een ander huisje geven als de baasjes niet op komen dagen, zodat ie in ieder geval een maatje krijgt.