Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urona447 schreef:Ik heb vijf maand lang die kuur gedaan volgens schema.Dus eerst om de twee week een bepaalde dosering en dat steeds meer verhoogd tot de onderhoudsdosering. Ja bij zes maand kan er een omschakeling zijn maar 30 procent reageerd er helaas niet op. Zodra de hond twee dagen voor zijn nieuwe injectie was begon hij op te bloeien en twee dagen na de injectie ging hij weer helemaal stuk. Deze klachten waren dusdanig erg dat het niet op woog tegen de injecties.
Urona447 schreef:Hij word inderdaad jaarlijks geënt maar hier van af stappen zou voor mij echt een allerlaatste noodmiddel zijn.
Dani schreef:Ik kan je verder niet helpen, maar wellicht vind je het geruststellend om te weten dat de cocktailenting niet jaarlijks maar elke drie jaar nodig is. Dat zegt de fabrikant, Nobivac, zelf. Dierenartsen houden vaak jaarlijks aan omdat dat vroeger het advies was (en omdat ze erop verdienen) maar noodzakelijk is dat niet.
Tinkertje89 schreef:Dani schreef:Ik kan je verder niet helpen, maar wellicht vind je het geruststellend om te weten dat de cocktailenting niet jaarlijks maar elke drie jaar nodig is. Dat zegt de fabrikant, Nobivac, zelf. Dierenartsen houden vaak jaarlijks aan omdat dat vroeger het advies was (en omdat ze erop verdienen) maar noodzakelijk is dat niet.
Behalve als je ook naar het buitenland gaat met je hond, dan is het in een aantal landen verplicht dat de entingen op orde zijn...
Urona447 schreef:Iemand had het idee om de mand weg te doen, waarom als ik vragen mag ? De mand is gemaakt van alleen maar hout en daarin ligt zijn kussen.
Urona447 schreef:Wederom bedankt voor alle reacties en berichtjes. Plan van aanpak is nu om voorlopig vers vloer te blijven voeren. Daarnaast ga ik mijn hond elke dag in bad doen met dode zeezout. Daarna föhn ik hem droog in de hoop dat de huid stabiel word. Ik ga nu beginnen met de hond nachts in de garage te laten slapen zodat hij kan wennen aan de temperatuur en zodra het weer het toelaat doe ik hem nachts helemaal naar buiten. Als ik overdag thuis ben moet hij zelf maar beslissen of hij naar buiten of binnen wilt.
Ook ga ik nog even kijken voor wat supplementen in zijn voer. Mocht dit allemaal niet werken dan word het verder zoeken.
Urona447 schreef:Wederom bedankt voor alle reacties en berichtjes. Plan van aanpak is nu om voorlopig vers vloer te blijven voeren. Daarnaast ga ik mijn hond elke dag in bad doen met dode zeezout. Daarna föhn ik hem droog in de hoop dat de huid stabiel word. Ik ga nu beginnen met de hond nachts in de garage te laten slapen zodat hij kan wennen aan de temperatuur en zodra het weer het toelaat doe ik hem nachts helemaal naar buiten. Als ik overdag thuis ben moet hij zelf maar beslissen of hij naar buiten of binnen wilt.
Ook ga ik nog even kijken voor wat supplementen in zijn voer. Mocht dit allemaal niet werken dan word het verder zoeken.