Vandaag herplaatshond geadopteerd, vraagje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 06:04

annepaardoes schreef:
meisje_ schreef:
Bij ons eet de kat uit de bak vd hond ;')

Meeste tips zijn al gegeven. Kat hogerop voeren en de hond leren dat hij van het kattenvoer af moet blijven!

Maar deze kat is niet gewend aan deze hond. En dan moet de waterbak ook nog eens gedeeld worden met de vreemdeling...

Het was ook bedoeld als voorbeeld hoe het wel kan! Daarom de kat hogerop voeren en drinken aanbieden.

Ts; ik de k dat ze met veilige plek bedoelen de kat echt een ruimte inrichten met haar spulletjes, de bak, voerbakjes mandje speeltjes enz. En de kat daar neerzetten.
Dan heefr ze al haar spulletjes en kan ze rustig daar vandaan komen als zij dat wil en wanneer nodig ook daar terug heen gaan als zij dat wil. Dat is dan haar veilige plekje. Belangrijk dat je de hond daar dan ook echt niet bijlaat want het is háár plekje.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:17

meisje_ schreef:
Bij ons eet de kat uit de bak vd hond ;')

Meeste tips zijn al gegeven. Kat hogerop voeren en de hond leren dat hij van het kattenvoer af moet blijven!

Toch heeft dit niet heel veel zin.

Dadelijk leert die hond dat hij het niet mag. En dan doet hij het stiekem. Want we doen allemaal dingen stiekem die we graag willen doen maar niet mogen doen. Honden en katten net zo goed.

flicka

Re: Vandaag herplaatshond geadopteerd, vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:28

De buurman vertelde dat de hand en kat allebei kattenvoer eten. Tandenvan het hondje zijn hel slecht dus die kattenbrokjes bevallen wel, haha.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:30

De buurman?
Een hond hoort geen kattenvoer te eten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:36

Niet doen, hoor, die hebben een heel andere samenstelling dan hondenbrokjes!
Er bestaan ook kleine brokjes voor kleine hondjes ;)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 15:20

Dat vinden ze allemaal teveel gedoe.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:23

Vragen of hij zelf ook kattenbrokken eet, kunnen ze lekker met z'n allen uit hetzelfde bakje eten!
Weinig boodschappen doen en scheelt in de afwas +:)+

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:35

Shirley schreef:
Vragen of hij zelf ook kattenbrokken eet, kunnen ze lekker met z'n allen uit hetzelfde bakje eten!
Weinig boodschappen doen en scheelt in de afwas +:)+

_/-\o_ :D

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:05

Wij hadden het kattenvoer altijd op de trap staan en de kattenbak boven aan de trap.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 17:38

ik woon in een flat maar honden kunnen ook traplopen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:43

Uhm... Sorry, maar "kat was er het eerst". Alsof die hond daar boodschap aan heeft... Waarom heb je hier niet over na
gedacht voor je de hond nam?
De reactie dat kat en hond v nature vijanden zijn is ook kul. De hond hier kan prima met katten samen ondanks dat wij nooit katten gehad hebben. Maar gaat ze mee naar vrienden die een kat hebben dan spelen ze gewoon samen.

een hond hoort geen kattenbrokken te eten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:44

Maar als je zegt dat het niet mag doen ze het niet. ;)
Hier 3 honden en 2 katten. Voer en kattenbakken van de katten staan boven en de honden weten dondersgoed dat ze niet boven mogen komen.

Gewoon het voer en een extra waterbak van de kat op een hoger niveau zetten en de hond leren eraf te blijven, en dat kunnen zelfs de schooiers en vreetzakken leren zonder te veel moeite.

Oh enne, niet te moeilijk doen wbt de kat onder de bank. Die komt er vanzelf onder vandaan, al lijkt dat soms uren te duren. Geeb aandacht aanschenken en zorgen dat ze hond niet gelijk boven op de kat duikt als ze elkaar zien.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:47

Ons huis is ook in hondvrije zone's verdeelt voor de katten.Ik heb ook voor de open keuken een kinderhek staan zodat de honden de keuken niet in kunnen,zo ook een hekje voor de trap.
De kat wend wel aan de hond hoor.Had je al eerder honden en katten samen?of is dit voor het eerst dat de kat een hond in huis heeft?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:56

Wij hebben het kattenvoer in de vensterbank staan. :)
Water staat voor hem apart boven, maar hij drinkt toch het liefste rechtstreeks uit de kraan of buiten uit een plas. :+

Overdag laten we de kat gewoon binnen, s'nachts gaat hij mee naar boven/naar de slaapkamers omdat het nog niet altijd goed wil gaan met 1 van de honden (kat pest graag met klauwtjes of laten schrikken, hond is getraumatiseerd dus bijt door als het mis gaat).

Zolang je er maar voor zorgt dat de kat een plek heeft waar hij zich veilig voelt of dit nou met de hond of zonder de hond in de ruimte is.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:57

Je komt wat onvoorbereid over. Ik zou dat, als je daar nog niet aan begonnen was, snel verbeteren. Er zijn genoeg forums en boeken die je kunnen helpen waar je je zelfstandig in kan lezen.

Probeer verder niet teveel de dieren te vermenselijken. Dat je een kat opsluit is niet zielig, zo zien dieren dat helemaal niet. Medelijden, etc zijn menselijk emoties.

Je handeld naar wat het beste is voor het dier. Dan ga je uit van hun wensen en behoeften. Het voorbeeld van de kat apart houden in een kamer kan een hele goede zet zijn. Daar help je de dieren juist mee.

Verder als de kat zich verstopt etc. Gewoon laten, is ook niet zielig. En dat wil je ook niet als zodanig behandelen want dat zal de situatie niet verbeteren dat schept alleen maar onrust.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 18:26

beatje schreef:
Ons huis is ook in hondvrije zone's verdeelt voor de katten.Ik heb ook voor de open keuken een kinderhek staan zodat de honden de keuken niet in kunnen,zo ook een hekje voor de trap.
De kat wend wel aan de hond hoor.Had je al eerder honden en katten samen?of is dit voor het eerst dat de kat een hond in huis heeft?

Kunnen de katten dan wel door die spijlen heen? Ik kreeg van een bouwmarkt te horen dat er geen kat door zou kunnen.

De kat is 10 jaar, heb ik vorig jaar overgenomen omdat ze niet tegen de jonggeboren kinderen kon. Ze zou wel met honden kunnen....

De hond is een adoptiehond, oorspronkelijk uit Tenerife Maar al 5 1/2 jaar in Nederland, geen katten wel een hondje erbij.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:20

Katten kunnen om niets over de zeik zijn. Van een verhuizing, of helemaal een nieuw huis met nieuwe mensen.
Hoeveel katten zitten niet weken onder een bank of bed voordat ze eindelijk tevoorschijn durven te komen. Het is kennelijk normaal voor katten.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:26

De Ikea HOL is ideaal om de kattenbak en voerbak in te zetten. Een klein stukje eruit zagen voor de kat, en de hond kan er niet bij. Schoonmaken van de kattenbak is een eitje omdat de deksel open kan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:39

Nee !! de hond geen kattenbrokken geven !!! In kattenbrokken zitten veel meer eiwitten dan in hondenbrokken. Honden kunnen daarvan nierproblemen ontwikkelen. Er bestaat niet voor niks honden- EN katteneten.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:44

De bak is al zeker 50 cm lang, en je moet een voerbak nooit bij de kattenbak zetten. Jij wil ook niet eten als er een openstaande wc naast je staat.
Ze zat in de namiddag al op de armleuning van de bank, had gegeten vanaf de vensterbank, de hond gromde wat en toen kwamen er uit de lift blaffende honden dus kat onder de bank, mijn hond aan de blaf en kat niet meer gezien.
Moed houden, dit is pas dag 2.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:09

flicka schreef:
beatje schreef:

Kunnen de katten dan wel door die spijlen heen? Ik kreeg van een bouwmarkt te horen dat er geen kat door zou kunnen.

De kat is 10 jaar, heb ik vorig jaar overgenomen omdat ze niet tegen de jonggeboren kinderen kon. Ze zou wel met honden kunnen....

De hond is een adoptiehond, oorspronkelijk uit Tenerife Maar al 5 1/2 jaar in Nederland, geen katten wel een hondje erbij.

Ja de katten kunnen er door, ik heb van die goedkope kinder hekjes die je uittrekt van de gamma, en één met spijlen.Ik moet wel zeggen dat ik grote maar redelijk slanke katten heb.Eén van de katten springt er wel altijd over.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 11:32

Ik heb een dikke kat, maar zo'n schaarhek is niet zo gek en niet zo duur.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 11:44

Gamma verkoopt die schaarhekjes ook niet meer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:44

Even op Marktplaats kijken?
Bij de babyspullen ;)

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:03

Wij hebben onze hond geleerd dat ze van het katten voer af moet blijven, ze eet alleen de brokjes op die de katten knoeien en zelfs daarmee wacht ze tot de katten klaar zijn met eten :')