Misschien heb je dit wel gedaan hoor maar ik merk dat het tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend is om je voor te stellen terwijl dit wel zo netjes is (en nuttig als de suiker eens op is
). Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
).
) en 1 keer vanwege ondervoede paarden. De twee dikkerds stonden namelijk op dieet en kregen niet de volledige groene wei maar strookbegrazing
Of ik niet nog ergens 1 had verstopt, want ze zag alleen 2 paarden die teveel eten hadden gekregen

(ook vanwege inbraak of ze iets gezien hadden) 
riannhuh schreef:@elenaMM77; luik dicht is een goede, misschien handig om hem 's nachts sowieso in de kennel te houden en overdag laten kiezen. Hij is overigens nooit een huishond geweest, bij mijn ouders sliep hij ook in de schuur en kwam hij zelden binnen. In de kennel heeft hij een stoffen bankstel staan, hier overheen ligt een oude winterdeken van een pony waar hij vaak onder kruipt.
Dee_Es; we hebben inderdaad al kennis gemaakt met een aantal buren en op de koffie geweest(ook vanwege inbraak of ze iets gezien hadden)

BMHP schreef:Ik lees nergens dat de DB zich netjes heeft gelegitimeerd.
DB zijn meestal vrijwilligers die wellis waar goed werk doen maar geen bevoegdheden hebben.
meldingen zijn heel vaak onjuist maar de DB heeft geen recht om je terrein te betreden voor onderzoek.
Dat kan alleen met jouw toestemming of onder begeleiding van een opsporingsambtenaar met een gerechtelijk bevel.
en had ook toestemming van ons om rond te kijken, dat is het probleem niet. Hetgene waar we over vallen is dat de melder niet eerst contact met ons heeft gezocht. Maar nu ik sommige reacties lees dat het soms gebeurt dat je klappen krijgt of bedreigd wordt, kan ik er ook wel weer inkomen. Jtragter schreef:Waarom hou je de hond gewoon niet binnen? Of ben ik nu zo dom?
slimmerik schreef:Herman97 schreef:Ik snap het wel dat je dit vervelend vind en dat er een melding gemaakt terwijl je gewoon goed voor je hond zorgt.
Ik heb echter zelf ook al eens een melding gedaan. Paarden stonden in een afgesloten schuur in een vreselijke dikke laag mest en geen bodembedekking. Ammoniak lucht niet normaal omdat er niet gelucht werd. Tevens werd er heel slecht of eigenlijk niet gevoerd. Kortom de dieren waren daar niet gelukkig, maar de eigenaar zat er warmpjes bij en de hond had het ook als in een paradijs. De dieren bescherming is geweest en ze hebben een waarschuwing gehad ... ze gaan helaas gewoon door. Paarden staan nu wel buiten maar tot hu knieën in de modder en met en sommigen zonder vieze ouwe dekens op. De strontkorsten nog onder aan de buik of dekens hebben hangen. Vreselijk dat sommige mensen dieren mogen houden.
Onze paarden staan nu ook in de modder maar worden elke avond bij het naar binnen halen afgespoten met koud water en de benen worden gecheckt op verwondingen en of de ijzers er nog onder zitten, daarna maken we de koten droog en doen bij diegene die het nodig hebben er flink vaseline of mokzalf op.
Maar waarom
die mensen er eerst niet zelf op aangesproken? Komt volgens mij veel beter binnen dan vreemde mensen van de DB.... kan altijd nog als het niet helpt. Je bent er toch niet op uit om mensen met een boete op te zadelen. Je doet het toch om een beter leven voor de dieren te krijgen? (ik pik je er maar willekeurig uit hoor...)
riannhuh schreef:Jtragter schreef:Waarom hou je de hond gewoon niet binnen? Of ben ik nu zo dom?
Ik zie daar de meerwaarde niet van in. Zonder toezicht zou hij in de hal moeten (of opgesloten in de bench). Nu zit hij in een ruime kennel in plaats van een krappe hal, en straks kan hij zelf kiezen of hij buiten of in de kennel wil zijn.
Daarnaast heeft hij moeite op zijn plas erg lang op te houden, maar hij weet dat hij niet in huis mag plassen. Als we 9,5 uur afwezig zijn, kan het gebeuren dat het mis gaat en dan denkt hij dat hij stout is geweest.