Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Ik ben van mening dat als mensen met een hond er voor moeten betalen dat een kat die buiten komt dan net zoveel moet kosten.
Hylkje schreef:Gelukkig dat het nep is. Onze katten komen niet buiten en vindt het dan stom als het wel echt was dat ik dan moet betalen.
Hier hoeven we ook geen honden belasting te betalen. Dat zou ik niet erg vinden om te betalen.
Brainless schreef:Maar hondenbelasting betaal je niet omdat je buiten mag lopen met je hond.
De hondenbelasting is ooit uitgevonden om eerst zwerfhonden tegen te gaan (zonder penning mochten ze worden afgemaakt).
Later omdat de hond als (goedkoop) transportmiddel werd gebruikt en daar belasting voor moest worden betaald.
Tegenwoordig is het gewoon een extra inkomen voor de gemeente (er zijn er gelukkig genoeg die niets innen).
Ze hoeven er ook niets tegenover te stellen (bv honden uitlaatvelden/poepruimers enz) en mogen het geld gebruiken voor wat ze maar willen.
NatalieLot schreef:Hmm stel het zou waar zijn. Ik zou mijn katten niet weg doen ervoor. Maar was eigenlijk ook niet van plan om dat te betalen. Mijn katten komen niet buiten. Verder heeft niemand last van ze. Dus ik zou niet inzien waarom ik dat zou moeten betalen.
Desiree schreef:NatalieLot schreef:Hmm stel het zou waar zijn. Ik zou mijn katten niet weg doen ervoor. Maar was eigenlijk ook niet van plan om dat te betalen. Mijn katten komen niet buiten. Verder heeft niemand last van ze. Dus ik zou niet inzien waarom ik dat zou moeten betalen.
Als een hondeneigenaar dit zegt, wordt hij voor rotte vis uitgemaakt `want het is regel en je moet het betalen`. En er zijn veel hondeneigenaren die hun hond nooit uitlaten maar hem houden op eigen erf. Niet dat ik dat goed vind hoor. Je moet tijd nemen voor je hond en er mee lopen. Maar je huisdier thuis houden weerhoudt de belasting er dus niet van om te zuigen.
Brainless schreef:Dat verscheelt waarom je je hond hebt.
Mijn ervaring is, dat als je je hond van het erf af neemt om te gaan wandelen ze sneller de benen nemen.
Ik ga met 1 hond wel (bijna) elke dag een rondje, met de andere niet.
Maar dan heb ik wel een groot stuk waar ze op kunnen lopen.
Brainless schreef:Tja, ik woon in het buitengebied en dan kan ik een rondje linksom of rechtsom.
De jongste neem ik wel eens mee hoor naar bv het bos, maar de oudste is te oud om ver te lopen en is niet makkelijk.
Vooral als ik loslopende honden tegen kom (intacte reuen), en ik ben dan als eigenaar helaas de pineut.
Ook al loop ik in een gebied met aanlijn verplichting.
Happie schreef:Ik ga hier vast geen vrienden mee maken maar met minimaal 20 katten in een klein straatje, vind ik het niet eens z'n gek idee. De tuin lijkt soms wel eens 1 grote kattenbak bahbahbah....

want tja die zal het wel koud hebben in de schuur).