2 honden VS 1? Wat is wijsheid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: 2 honden VS 1? Wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:39

Hier heb ik ook dat dilemma, ik heb een tsjechoslowaakse wolfhond, die niet zo goed alleen kan zijn. Helaas hebben wij momenteel niet de mogelijkheid om een tweede hond bij te houden, maar uit hond haar oogpunt zou een tweede wel leuker zijn. Als ons logeetje er is zie je dat ze toch veel communiceren en spelen met elkaar.
Maar, als ik ze samen in de kennel moet spelen ze niet meer, maar vertoont ze hetzelfde gedrag als wanneer ze alleen zit (zitten kijken wanneer ik terug kom).
Een tweede hond heeft dus niet echt veel nut in haar geval voor het alleen zijn, maar geeft wel een hoop praktische problemen (mijn hond gaat mee naar de paarden, naar familie, etc, twee honden kunnen niet mee naar de paarden, kunnen niet mee op buitenrit, en bij familie is het ook al minder evident of niet meer mogelijk om ze mee te nemen.
Dus hier zou een tweede hond betekenen dat ze uiteindelijk meer en langer thuis in de kennel zou zitten dan nu het geval is.
In ruil gaat ze de dinsdag gaan spelen bij mijn moeder, komt op woensdag mijn schoonmoeder een paar uurtjes langs, en op donderdag heeft ze ook een paar uurtjes gezelschap.