Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:Ik zou nog eens kijken met een gentle leader of een halte, die hebben ong dezelfde werking ( hoofd opzij trekken). De canny collar werkt ook met een bevestiging onder de kin maar komt samen achter de oren. Daarmee trek je zogezegd de neus op de borst.
snorkel1986 schreef:Welk klopje ging er los is die niet te vervangen voor een degelijker exemplaar ?

Desiree schreef:Ik ben heel gemakkelijk. Ik koop geen hond die ik niet aan kan, simpel.
Ragdollcat schreef:Desiree schreef:Ik ben heel gemakkelijk. Ik koop geen hond die ik niet aan kan, simpel.
Ik zou bijna zelfde zeggen.
Waarom neemt iemand een hond die men niet de baas kan zijn omdat het te groot en te sterk is?
Als TS haar vriend de hond niet helemaal de baas kan zijn dan moet TS er zeker niet ermee naar buiten gaan.
:
)
Ragdollcat schreef:Hoezo veroordelend, je neemt toch geen grote hondenras als je vrij klein van stuk bent?
Zeker niet als het groter en zwaarder is dan jijzelf, dat is vragen om problemen en heeft het niets met de herplaatser te maken, want je ziet gelijk al van hoe groot die is en weet je tevoren dat het nog opgevoed moet worden.
Honden zijn geen willoze robotten...........dat alles 100 % perfect doet wat je ervan verlangt en vraagt of je moet het helemaal gaan hersenspoelen en geestelijk fileren dat ie niets durft te doen/ niets meer van nature doet, tot je iets vraagt en of iets van het dier verlangt.
Ragdollcat schreef:Hoezo veroordelend, je neemt toch geen grote hondenras als je vrij klein van stuk bent?
Zeker niet als het groter en zwaarder is dan jijzelf, dat is vragen om problemen en heeft het niets met de herplaatser te maken, want je ziet gelijk al van hoe groot die is en weet je tevoren dat het nog opgevoed moet worden.
Honden zijn geen willoze robotten...........dat alles 100 % perfect doet wat je ervan verlangt en vraagt of je moet het helemaal gaan hersenspoelen en geestelijk fileren dat ie niets durft te doen/ niets meer van nature doet, tot je iets vraagt en of iets van het dier verlangt.
Shenavallie schreef:Oh ja, vergeet ik nog te melden: als je het thuis goed voor elkaar hebt, heb je symptoombestrijding als hulplijntjes en dichtsnoer-attributen niet nodig.
Shenavallie schreef:HorseTopShop schreef:Wat zijn dichtsnoer attributen?
Die dingen die ze om de snuit van zo'n beestje doen. Dat hoeft mijns inziens allemaal niet.