Kat in bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:39

Ik reageer niet zo vaak in topics maar hier gingen mijn haren lichtelijk overeind staan.
Ik vind een kat in een bench echt een no-go, tenzij kat om medische reden bench rust nodig heeft.

Koop lekker een cavia, die kan mooi in een hokje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:41

knabbelgirl schreef:
Nee kat in bench voor iets anders dan medische noodzaak vind ik not done, en gezien de aard van een kat, tsja, alles behalve diervriendelijk. Dan maak je een extra deur in huis, kan dat niet, pech. Jij hebt voor de kat gekozen. Hond zit hier ook niet in de bench en mijn kat zou ik niet eens over nadenken

Dit dus. Ik vind het echt heel sneu om een kat de hele nacht op te sluiten in een bench. (Hetzelfde met een hond trouwens, eens een paar uurtjes kan ik begrijpen, maar elke nacht absoluut niet :n )

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:45

[***] schreef:
knabbelgirl schreef:
Nee kat in bench voor iets anders dan medische noodzaak vind ik not done, en gezien de aard van een kat, tsja, alles behalve diervriendelijk. Dan maak je een extra deur in huis, kan dat niet, pech. Jij hebt voor de kat gekozen. Hond zit hier ook niet in de bench en mijn kat zou ik niet eens over nadenken

Dit dus. Ik vind het echt heel sneu om een kat de hele nacht op te sluiten in een bench. (Hetzelfde met een hond trouwens, eens een paar uurtjes kan ik begrijpen, maar elke nacht absoluut niet :n )

Tja, wij hebben een grote hond die elke deur kan openmaken, en dus naar buiten gaat. Als we hem laten dan trekt hij werkelijk alles overhoop en gaat op de banken liggen. Als hij naar buiten gaat, kan hij gelukkig niet weg maar jankt de hele buurt wakker. Niet in de bench stoppen? Waar dan? Nu ligt 'ie in de schuur aan een dikke ketting maar indien je een mandje in de bench ligt zie ik er niet zo heel veel problemen mee.
Overigens krijgt de hond genoeg beweging want het loopt de hele dag een beetje rond op ons bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:51

De hond opvoeden zodat hij geen deuren meer open maakt?

Seventeen

Re: Kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:54

Hond opvoeden... :') Ik wist dat 'ie kwam.
Hond opvoeden zal het niet aan liggen, is ondertussen 6 jaar oud. Doen mee aan wedstrijden; kent een heleboel trucjes en staat goed onder áppel. Als je er bij bent doet de hond niets dus hoe los je dat op? Halsband met stroom om?
Je kunt beter direct conditioneren vanaf pup dat de bench niet zo erg is, dan hebben ze er geen problemen mee want het is hun rustplaats.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:55

Nou wij hebben een kat opgevangen en in het begin dus in een bench gedaan (nee geen hele dagen) Maar deze te kleine Kneus, kwam van een boerderij en moest zijn medicatie. Nu, mag hij al zeer lange tijd los lopen uiteraard.. en waar ligt meneer??? Juist ja in de benches van de honden. Mijn andere katten moeten snachts naar buiten (en als er niemand is) dat laatste gebeurd niet vaak, maar soms toevallig wel. Wij wonen op een boerderijtje dus hooi, stro en plek zat waar ze droog en warm kunnen liggen.
Ik vind er niets geks aan om een kat te leren om in een bench te slapen. Het is maar net wie er gaat winnen.. (kat zal t er niet mee eens zijn in het begin) Maar waarom niet. Maak het wel leuk. Hier krijgen de honden als ze op Niet normale tijden de bench in moeten een lekkertje. Ook voer ik ze in de bench. Dat kan je ook met je kat doen. En mocht je willen weten waardoor de katten naar buiten moeten als wij er niet zijn?? er zijn er 2 die op mijn aanrecht plassen als ik niet oplet. Dus ik eruit, katten eruit. Dat weten ze al. Dus als ik zeg kom op jongens... dan kan ik de deur open doen en zijn ze weg. Als ik terug kom staat t zooitje op de oprit en loopt vrolijk mee om naar binnen te gaan. Dus schaam je niet om je kat iets aan te leren. Gewoon doen!
Onze honden liggen ook in een bench. Ik heb veel opvangers. (8 honden en 6 katten en dan de rest nog)
Een bench is geen straf. Waarom zou het ook. Helemaal niet voor een hond. Een hond heeft een veilige plek. In het "wild" zoek tie dat zelf op, hier creeer je het. Je aapt na. Katten net zo. territorium . Wij willen dat ze delen, maar wij zijn mensen geen katten. Katten willen niet delen. Okee ze willen zich gedeeltelijk aanpassen.. maar grenzen zijn niet erg. Zorg er wel voor dat een bench altijd groot genoeg is voor een kattebak, een voerplaats en een slaapplaats.

lissisanne

Re: Kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:03

Kan een paard leren in een kleine box te staan: Ja.
Is het goed voor een paard om in een box te staan (medische/veiligheid redenen daargelaten): nee.

Kat precies hetzelfde. Alle dieren die worden opgesloten in een (te) kleine leefruimte leven mijn inziens dier onwaardig.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:36

Seventeen schreef:
[***] schreef:

Tja, wij hebben een grote hond die elke deur kan openmaken, en dus naar buiten gaat. Als we hem laten dan trekt hij werkelijk alles overhoop en gaat op de banken liggen. Als hij naar buiten gaat, kan hij gelukkig niet weg maar jankt de hele buurt wakker. Niet in de bench stoppen? Waar dan? Nu ligt 'ie in de schuur aan een dikke ketting maar indien je een mandje in de bench ligt zie ik er niet zo heel veel problemen mee.
Overigens krijgt de hond genoeg beweging want het loopt de hele dag een beetje rond op ons bedrijf.

Deur op slot naar buiten dan. Kijk ik snap dat er gevallen zijn dat een hond echt in een bench moet voor veiligheid, dan hoor je me niet als het binnen schappelijke uren blijft (en dat vind ik persoonlijk max 4). Maar als het anders op te lossen is. Een ketting vind ik ook niet oke, maar dat is mijn mening. Toch is dit wel anders dan katten, al hou ik voor beide beesten dezelfde regels. In jullie geval zou ik dan gewoon gaan voor een veilige ruimte, kennelijk de schuur (?) die gewoon lekker warm is zoals het huis waar hij kan rondstruinen en in jullie geval op slot kan. Op de bank liggen zie ik overigens geen probleem in, lekker zacht en warm ;)

*Edit: Even voor de volledigheid, dat ik geen bench gebruik, betekend overigens niet dat ik hem niet heb en niet aan heb geleerd. Toen ze jong was zat ze regelmatig erin als ik weg was, waarom? Omdat het toch maar zal gebeuren dat ze iets breekt en er een poos in moet zitten. Dan kan ze er maar beter aan gewent zijn. Zij ziet het ook als haar plekje en gaat er vaak in liggen, en vind het niet zo leuk dat hij even weg is (kerstboom, sorry Lex). Maar moet ze erin? Nee. Doe ik het soms alsnog, ja, enkel en alleen om te zorgen dat het voor haar vertrouwd blijft voor het geval dat. Na haar sterellisatie heb ik hem daarvoor ook gebruikt 's nachts. Zodat ze nergens op kon springen toen dat even niet mocht. En ik was dus blij dat ze het kende. Bench is niet altijd goed of altijd slecht bij honden. Maar bij katten, enkel oke bij medische noodzaak

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:41

knabbelgirl schreef:
[***] schreef:

Deur op slot naar buiten dan. Kijk ik snap dat er gevallen zijn dat een hond echt in een bench moet voor veiligheid, dan hoor je me niet als het binnen schappelijke uren blijft (en dat vind ik persoonlijk max 4). Maar als het anders op te lossen is. Een ketting vind ik ook niet oke, maar dat is mijn mening. Toch is dit wel anders dan katten, al hou ik voor beide beesten dezelfde regels. In jullie geval zou ik dan gewoon gaan voor een veilige ruimte, kennelijk de schuur (?) die gewoon lekker warm is zoals het huis waar hij kan rondstruinen en in jullie geval op slot kan. Op de bank liggen zie ik overigens geen probleem in, lekker zacht en warm ;)[/quote]

Ik wil het topic niet teveel vervuilen dus laatste keer dat ik reageer, of even verder in pb :)

Deur op slot kan, hebben we ook gedaan. Erg jammer dat hij vervolgens het hele huis overhoop haalt en dikke krassen op de deuren maakt.
In de schuur willen we de deur niet op slot, de paarden staan daar en stel dat er brand uitbreekt; dan moeten we er bij kunnen, ook al zou de hond alleen in de schuur zijn. Op de bank liggen willen wij absoluut niet; hond heeft zijn eigen bank( dikke mat), net als dat hij absoluut niet op bed mag, ivm hygiëne. Het is overigens wel een lange ketting.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:42

Een wilde kat heeft ook een "nest'. Dat is een kleine ruimte waar het zich veilig voelt. Daar is het als het moet rusten. Dus tijdelijk je kat opsluiten is helemaal niet erg. Een paard loopt in het wild gemiddeld 30 kilometer. Maar mag wel in een box opgesloten worden... waarom dan geen kat? Simpel, omdat het niet gewoon is. Als jij wil dat je kat beperkingen opgelegd krijgt, prima, mits je dan wel alternatieven realiseert.
Wij willen verschillende honden bij elkaar houden (spreek nu over mezelf) Dat betekend dat ze elk hun portie voer in hun bench krijgen. Wil ik natuur nadoen dan zijn mijn 4 chi's de pisang want de grote honden eten veel sneller. Dat zou betekenen dat mijn chi's verhongeren omdat mijn grote sneller eten. In ons leven is de wet van de sterkste niet van toepassing. Niet bij honden en niet bij katten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:53

suuzepuus schreef:
opzich geen probleem. maar een 'oudere' kat eraan laten wennen zal lastig worden. van kitten af aan is het geen probleem en niks zieligs aan (voor een hond ook niet)
katten slapen toch de he;le dag. maar wel op een door hun uitgekozen plaats. of dat gaat lukken is de vraag!!

een van 13 en een van 19 oud genoeg?
kan bij beiden gewoon hun slaaparrangementen veranderen, hooguit een uurtje gemekker en daarna rollen ze zich op en gaan slapen, zolang het maar bekend terrein is.

in het verleden betrof dit af en toe een bench..

maar tegenwoordig heb ik een logia van zo'n 2.5 bij 2 meter en ruim 3 meter hoog waarin een mega krabpaal staat, een kleinere, twee mandjes de voervoorraden en een kist waarin ik de speeltjes die tijdelijk niet gebruikt worden in mik, een racebaan met een balletje, voer en waterbakjes..

eerst hebben de kittens van 6 maanden daar snachts ingezeten.. in verband met een uitje waarbij de katten op 1 uurtje na 2.5 dag alleen zullen zijn, besloten dat dat niet handig is voor de kittens, dus nu de boel omgedraaid.. kittens er s nachts uit en het oudje (die minder beweging nodig heeft maar op dieetvoer moet) erin. Dat was twee dagen s avonds een uur gezeur.. kittens wilden er persee in en het oudje er persee uit.. daarna was alles weer prima.. overdag gaan ze er zelf allemaal in terwijl de deur openstaat..

maar goed.. TS heeft het over een bench wegens te weinig deuren...
Is een schuifdeur plaatsen geen optie? of gewoon een normale deur?
want persoonlijk vind ik een bench een noodmaatregel als het om vele uren achtereen gaat.
het is immers weinig bewegingsruimte.. Zelf zou ik het ook niet prettig vinden om overdag in de badkamer opgesloten te zitten met mijn eigen toilet en dan s nachts ook nog eens.