Lekker praten over konijnentraining!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: Lekker praten over konijnentraining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:14

oh gaaf spookyskippy!
dat moet ik die van mij ook leren :D

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:43

mijne kan nu op schoot kruipen zonder weg te rennen :')

leuk allemaal!

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:19

Vandaag gaan we Bubbles zijn hok nog uitbreiden, zodat hij nog een grotere ren ruimte krijgt. Ook ga ik even met Bubbles aan de gang, heeft iemand suggesties? En hoe kan ik het beste springen aanleren?

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:41

Ik ga even met Bubbles aan de gang hoor !

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 18:26

Starza schreef:
Vandaag gaan we Bubbles zijn hok nog uitbreiden, zodat hij nog een grotere ren ruimte krijgt. Ook ga ik even met Bubbles aan de gang, heeft iemand suggesties? En hoe kan ik het beste springen aanleren?

eerst beginnen met een klein balkje en dan hem erover heen "lokken" met de targetstick :j dan kun je steeds iets hoger gaan :D Die van mij doet nu 40 cm :)
Edit: nadat ik een konijn van saskiaskefie heb zien lopen op zijn achterpootjes, ben ik daar ook aan begonnen met pukkie! hij kan nu ongeveer 5 stapjes, en dat voor de eerste keer! *\o/*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:17

Leuk dit topic!

Ik ga ook beginnen, heb een clicker en een target stick en 4 konijnen.
Ik wil met Flip beginnen omdat die het aanhankelijkst is en nu al trucjes wil doen zonder clicker, alles voor een brokje :D
Moet ik voor te trainen hem apart nemen van de rest of kan ik het gewoon in het ren doen waar de rest ook is?

Als het met Flip functioneert wil ik met de rest gaan beginnen :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:19

Leuk dit!
Ik heb alles in huis. Lekkere stukjes appel of we kunnen eventueel een zak van die biks kopen die eigenlijk net snoep is als beloning.
Alleen, mijn konijn eet de beloning vaak niet omdat ze net heeft gegeten of heeft geen aandacht voor het eten en de clicker.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:09

_
@_tarzan, ik hou ze bij het trainen gewoon bij elkaar :j
@xniieeenke, ik train ze in de ochtend gewoon met hun normale voer, als ze nog niet gegeten hebben :D
Een keer 's ochtends en soms nog een keer 's avonds.
Oh, en punkie kan een soort poot geven<3

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:17

Mijn konijn krijgt in de avond & ochtend wat biks en heeft non stop hooi XD dus tja honger is er niet.

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:30

Morgen een target en een clicker kopen en dan echt beginnen met trainen. Bubbles ligt er lekker bij en de dames zijn aan het eten dus ik zal morgen laten horen hoe ik ga starten met me vriendjes!

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:38

Hier nog een beginnende konijnentrainster!
Mijn enthousiaste konijntjes Polly en Joppe kunnen al heel goed achter hun target potlood aanlopen. Ook kunnen ze een bakje inlopen, dat heb ik specifiek met Joppe geoefend om hem voor te bereiden op een bezoek van de trimster. Met Polly heb ik ook een beginnetje met springen gemaakt.
Ik zit alleen met een brandende vraag; waar stoppen jullie je beloningen in? Ik heb zelf nog niet echt iets handigs gevonden.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 21:40

Gewoon in een bekertje :+ helaas zit je dan wel met konijnen die hun hoofd in de beker proppen :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:51

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:03

Hier in mijn jaszak.
Vandaag durfde Ran over mijn voet te springen! Knappe vent.

Ik train ze apart, anders zitten er 3 andere bij voor het eten

Ran kan nu;
- target volgen
- springen +springen over voet
- in mand op commando
- turn (bijna op commando )
- begin op achterpoten lopen
Dankzij de site en filmpjes van saskiakefie

En hij durft zijn voorpootjes op mijn hand en benen te leggen, grote overwinning voor hem :)

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:02

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb niet altijd handige zakken en vind het lastig om erg diep te moeten reiken voor de beloning. Ik kwam in de dierenwinkel ook zo'n beloningstasje tegen, maar die was erg groot en er bestaan ook kleinere geloof ik.

Ik train mijn konijnen tot nu toe apart, om dezelfde reden als spookyskippy zegt. Mijn konijnen lopen op het dakterras, waar een kleine ren in staat. De ene laat ik de ren in lopen en de andere er buiten. Degene waar ik dan niet mee train geef ik dan soms wat voer zodat ze ook iets hebben om te doen. Anders staan ze al meteen te stuiteren tot ze weer aan de beurt zijn :D

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:32

Ran kan nu ook high five en poot geven :D

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:59

Ik had mijn vorige konijn geleerd om met mij mee te lopen;) nouwja geleerd had hem vaak aan het tuigje en op sommige plekjes mocht hij niet komen ( gevaarlijk) dus liep ik niet mee en op een gegeven moment liep hij gewoon naast mij en ging ik ook door het dorp met hem lopen en zonder tuigje haha super leuk :) hij kon ook een rondje draaien als ik hem aan de zijkan van zijn kont aan tikte ging hij dje kant op en als ik hem aan de andere kant aan tikte ging hij die kant op. Wou ook beginnen met springen maar dat was niet zo'n succes ze snapten het niet :(

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 21:04

iris_relente schreef:
Ik had mijn vorige konijn geleerd om met mij mee te lopen;) nouwja geleerd had hem vaak aan het tuigje en op sommige plekjes mocht hij niet komen ( gevaarlijk) dus liep ik niet mee en op een gegeven moment liep hij gewoon naast mij en ging ik ook door het dorp met hem lopen en zonder tuigje haha super leuk :) hij kon ook een rondje draaien als ik hem aan de zijkan van zijn kont aan tikte ging hij dje kant op en als ik hem aan de andere kant aan tikte ging hij die kant op. Wou ook beginnen met springen maar dat was niet zo'n succes ze snapten het niet :(

Gaaf! En dat springen gaat je vast wel lukken :j

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:07

Jeika schreef:
iris_relente schreef:

Gaaf! En dat springen gaat je vast wel lukken :j

Heb nu ook weer 2 konijnen die je achterna lopen haha zonder dat ze eerst aan tuigje hebben gezeten, hoop het ook :)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:46

Even een schopje ;)

Mijn konijn kan nu op mijn handen staan op commando :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 21:19

Blixem schreef:
Even een schopje ;)

Mijn konijn kan nu op mijn handen staan op commando :D

Oh leuk! Dat kan die van mij ook :j

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:17

Leuk dit!

Ik heb een super lief en schattig konijn en die wil ik ook kunstjes gaan leren!
Ik heb al veel info van van je site saskiakefie, dus ben benieuwd :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:18

succes! met veel geduld lukt het echt wel :D

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:22

ik ik ik ik ik ik ik! konijn moet nog veel leren, maar gaat voorruit.
oja, mijn konijn is knettergek op rattenbrokjes, die pikt ze altijd bij de rattenkooi.
heel grappig.
verder lust ze ook graag rattensnoep

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:11

Ik schop dit maar eens omhoog.
Ik ben nu net een maandje bezig met clickertraining. Hij snapt inmiddels wat de clicker is (erg handig :') helaas duurde dat wel even haha) en kan nu al stukken targetten. Ik ben bezig met dat uit te breiden, want als ik te lang zonder click doe, haakt hij af, dus dat zijn we langzaam aan het opbouwen. Inmiddels kan hij een heel rondje door de ren. Het was wel even wat gedoe voor hij überhaupt wilde lopen, want stilstaan kan toch ook? *D (Ja, hij is lui)
Wat zijn nog meer leuke dingen om hem aan te leren? Dingen zoals high five ben ik een beetje huiverig voor, want hij heeft een geschiedenis van aanvallend op je handen springen als iets hem niet beviel, hij gepakt moest worden of het eten hem te lang duurde. Inmiddels is dat er al een paar jaar zo goed als uit, maar nog steeds als hij chagrijnig is, wil hij nog wel eens met zijn voorpoten uithalen. Ik wil dat niet triggeren door veel met contact met handen/tegen handen aan staan te gaan doen.