Hoe dominante kat en rustige hond aan elkaar laten wennen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 14:18

Ik weet dat dit topic niet meer op actief staat, maar het leek me leuk om nog even te laten weten hoe het is afgelopen met de introductie tussen kat en hond.

De kat is hier nu zo'n twee weken, beide weekenden is de hond geweest. De introductie ging eigenlijk prima, een beetje blazen, en zorgen dat mijn hond niet te veel naar de kat toe gaat, maar ik moet zeggen dat het boven verwachting gaat! *\o/*

Afgelopen weekend zaten we op de bank met de hond bij onze voeten en de kat naast ons op de bankleuning. Ze durven langs elkaar te lopen en tonen eigenlijk niet zo veel interesse meer voor elkaar, maar ze geven elkaar wel de ruimte. Uiteraard hou ik ze stiekem nog scherp in de gaten en hou ik de hond nog wel een beetje weg van de kat.

Verder doet de kat het tot nu toe netjes op de bak, heeft hij nergens gesproeid en gebruikt hij zijn krabstoel als echte krabpaal. Hij zit af en toe wel een beetje aan de andere meubels en wordt wat veeleisender omdat hij het al tijd vindt om de buitenwereld te ontdekken (wij wachten liever nog een paar dagen), maar het valt mij alles mee moet ik zeggen. :)

elenaMM77

Re: Hoe dominante kat en rustige hond aan elkaar laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:23

hond weet nu dat er niet te spotten valt met de kat,
kat heeft geen noodzaak meer om menens richting de ogen uit te halen,
hij weet immers al dat hij op afstand dient te blijven, dus kleine correctie van de kant van de kat is dan voldoende.

meestal gaat het redelijk vanzelf, vooral zolang de kat de baas 'mag' zijn over de hond.

leuk om te horen dat het zo goed gaat, nu nog de foto's dat ze tegen elkaar aan kruipen ;)

Desiree

Re: Hoe dominante kat en rustige hond aan elkaar laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:15

Het gaat vaker wel goed dan niet goed. Fijn dat je een update hebt gegeven!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:19

Fijn om te lezen TS. +:)+

Zoals ik schreef ging het bij ons ook vrij soepel, denk dat andersom een groter probleem is.