Je zag die oudere hond helemaal opbloeien.
Geen spijt gehad.
Oudere hond wordt nu 15 en die andere is 3.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MiVita schreef:Daar was ik ook wat bang voor, dat ze zich achtergesteld zal voelen omdat er met de jonge hond uiteraard meer gedaan zal worden.

en heel veel plezier morgen! Ze kwamen over als hele beheerste honden
MiVita schreef:Ik denk dat de keuze idd zal zijn om er nu een pup bij te nemen![]()
De keuze was eigenlijk gevallen op de Weimaraner, maar de laatste tijd neigt mijn man meer naar de Duitse dog... Ze zouden makkelijker in omgang, rustiger en kindvriendelijker zijn?
Ik ben vooral een beetje bang van het vele kwijlen, of valt dat mee?
We kunnen morgen geheel onverwacht bij een nestje blauwe Duitse doggen gaan kijken en de twijfel begint bij mij ook toe te slaan eigenlijk
De klodders vliegen hier dagelijks in het rond en ik loop dan ook minimaal 2x per week met een doekje door huis om alle muren, deuren en ramen af te soppen. Dan nog heb ik sommige muren die echt niet meer schoon gaan en nodig een nieuw laagje latex nodig hebben (2 jaar geleden laatste keer geverfd).
Maar ik ben realistisch genoeg om er niet vanuit te gaan dat we nog een keer dat geluk zullen hebben.
Onze Frommel (bloedhond kwijlt ook niet echt behalve als hij iets lekkers ruikt of in extase is.) Hier krijgen ze ook niets tussedoor. Een duitse dog is best wel waaks. Hier is ze niet aardig als er iemand het terrein op wil/mag. Ik heb dat meer gehoord.Is geen agresieviteit, maar meer angst. 

MiVita schreef:Ik denk dat de keuze idd zal zijn om er nu een pup bij te nemen![]()
De keuze was eigenlijk gevallen op de Weimaraner, maar de laatste tijd neigt mijn man meer naar de Duitse dog... Ze zouden makkelijker in omgang, rustiger en kindvriendelijker zijn?
Ik ben vooral een beetje bang van het vele kwijlen, of valt dat mee?
We kunnen morgen geheel onverwacht bij een nestje blauwe Duitse doggen gaan kijken en de twijfel begint bij mij ook toe te slaan eigenlijk
De beschrijving die Schuimpie geeft gaat hier ook op en wij voeren ook nooit behalve uit de voerbak.
We hebben 1x een ongelukje gehad toen ze ziek was en de diarree als water eruit liep, verder niet 1x een plasje binnen gehad.pipo schreef:weet ik, maar heb zelf ook een flessekind hond. (frommel) en die is gewoon tussen mijn honden hier opgegroeid. Niet hier geboren,maar met 3 dagen en ruim 400 gram te weinig (zelfs een inteelt hond paps op dochter die te jong was en dus weggespoten geweest) Dus dat hoeft ook niet. Zo is het met alles, als je van te voren een beschrijving krijgt van hoe de hond zich gaat ontwikkelen, is het appeltje eitje. Uiteraard invloeden van buitenaf niet meegerekend haha. Wel is het zo dat DD ooit zijn gefokt als bewakers. Daar moet je dus wel mee over weg kunnen.