Help.. IK heb vlooien..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:48

Hier halen we voor de katten ook de injecties die vlooien onvruchtbaar maken. Prijzig (bij onze dierenarts € 37,- per half jaar/per kat), maar heel effectief. Al jaren geen vlo meer gezien!

En wat ik ook fijn vind: je hebt er geen omkijken meer naar. Na een half jaar krijg ik een herinnering van de dierenarts in de bus voor de herhaling. Die pipetjes wil ik nog wel eens vergeten :D .

WillemYntJee

Re: Help.. IK heb vlooien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:54

Onpaard er zijn maar weinig pipetten die zo snel werken hoor, de enige die ik ken die zo'n claim heeft is Vectra felis. Dat dood binnen 2 uur. T zal ongetwijfeld voorkomen dat je ze er eerder dood vanaf ziet vallen, maar die garantie geven ze niet. Meestal ligt dat op een halve tot een hele dag.

Niqui jij bedoelt de program injectie, vooral voor allergische katten is die heel fijn! En als je inderdaad toch al van jezelf weet dat je t wel eens vergeet ;-) al kan je dier dan dus nog wel vlooien hebben hè, ze kunnen ze alleen niet meer voortplanten. Dus bij allergische dieren moet je eigenlijk alsnog pipetten geven.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:52

Misschien dat ze die garantie niet geven maar mijn kat zat zo onder dat je ze er af zag vallen. Het werkt in elk geval snel en goed.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:25

Ik zag dit topic en misschien hebben jullie wel raad. Mijn katten hebben ook ineens vlooien. Nu bolfo gold gebruikt vorige week maandag. Op dinsdag is mijn kat meegegaan onder de douche(ze is gek op water) en er totaal niet bij nagedacht dat ze een dag ervoor een pipetje hadden gehad.
De vlooien hebben ze nog steeds, zou ik nu nog een pipet kunnen gebruiken omdat de 1ste misschien niet werkte door het wassen? De hele omgeving is ook al met 2 bussen gedaan en nog heb ik die rotbeestjes -O-

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:59

Absoluut opnieuw behandelen escada! Die eerste is weggespoeld in je doucheputje..
Je komt er ook niet in 1 x vanaf, zeker 3 maanden achter elkaar strak om de 4 weken een pipet geven.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:17

En dat kan geen kwaad? Heb geen zin in een kat met een overdosis pipetzooi :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:24

Ts biologisch is allemaal heel nobel maar soms is chemische gewoon beter. Zeker in geval van flinke plaag.