Reptielen en knaagdieren beurs "Houten" 6 december.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Reptielen en knaagdieren beurs "Houten" 6 december.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 14:21

Alles gloednieuw. O.a. mooie drinkflesjes, verschillende maten. Ook veel katten speeltjes. Honden riemen. Allemaal mooi spul in ieder geval!
En voor minder dan de helft van het geld.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:25

Oh leuk! Ik ga zeker komen kijken bij je tafel Wendy :-)
Kan nog wel een fatsoenlijk drinkflesje gebruiken voor mijn knagers!

@Moretje; ik heb ook pas gister tickets besteld haha! Is nog te doen, je moet ze alleen zelf printen. Je betaalt er wel extra voor, maar het is het dubbel en dwars waard haha.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 14:26

Leuk leuk!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:30

Dan moet ik mijn best gaan doen om je te vinden. Weet je zo ongeveer waar je staat? dan ga ik de plattegrond even doorneuzen

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:25

MabuPets schreef:
Oh leuk! Ik ga zeker komen kijken bij je tafel Wendy :-)
Kan nog wel een fatsoenlijk drinkflesje gebruiken voor mijn knagers!

@Moretje; ik heb ook pas gister tickets besteld haha! Is nog te doen, je moet ze alleen zelf printen. Je betaalt er wel extra voor, maar het is het dubbel en dwars waard haha.

Kijk goed om te horen *\o/*

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:46

Mogen geen huisdieren mee na binnen zeker

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:50

Ik ga ook! Hoop op een leuke aanbieding qua terrariumtechniek. Ik zoek namelijk nog een (klein) sproeisysteem, verlichting en temperatuurregeling. Ik ga een paludarium maken voor wat gifkikkers. Eerst de techniek maar eens en een terrarium en dan wel later een keer een stel gifkikkers.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 19:27

We nemen trouwens ook nog psg9 eieren mee!

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:34

Helaas ga ik niet, wil wel graag eens naar een reptielenbeurs, alleen niemand die mee wil. Veel plezier voor de mensen die gaan!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 19:41

xxxlottie schreef:
Helaas ga ik niet, wil wel graag eens naar een reptielenbeurs, alleen niemand die mee wil. Veel plezier voor de mensen die gaan!

Ik heb nu dan een tafel, maar als ik die de volgende keer niet heb wil ik je gerust op sleeptouw nemen!

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:44

Lijkt me leuk Wendy_Komen! Ben lid van slangenforum op Facebook, baal elke keer weer als ze weer ergens naar de beurs gaan en ik dus niet.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 10:33

Zaal indeling is bekend! Je hebt zaal 1 = grote reptielen zaal. Daar loop je rechtdoor als eerste in. Als je daar naar binnen gaat en links aanhoudt kun je links zaal 2 in = kleine reptielen hal. Ik sta precies recht voor de ingang! Zou niet te missen moeten zijn ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:00

Ik vind het zo verdrietig dat dit soort beurzen nog bestaan en dat mensen er naartoe gaan. Dat het een bron van dierenleed is moge toch allang duidelijk zijn? Niet alleen wat er aan illegale praktijken en wildvang te vinden is, maar ook (misschien vooral) het leed bij de 'gewone' huisdieren en voederdieren. Het zijn vooral broodfokkers die op dit soort beurzen dieren proberen te slijten. Ook als je geen dieren koopt op zo'n beurs houd je dit in stand door te gaan, entree te betalen en daarmee het signaal aan organisatoren en standhouders af te geven dat het okee is om zo met levende wezens om te gaan. -O-

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:26

Wij zijn er ook, staan met piepschuimen transportbakken, zodat iedereen zijn aankoop warm en veilig mee naar huis kan nemen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:50

RedPassion schreef:
Ik vind het zo verdrietig dat dit soort beurzen nog bestaan en dat mensen er naartoe gaan. Dat het een bron van dierenleed is moge toch allang duidelijk zijn? Niet alleen wat er aan illegale praktijken en wildvang te vinden is, maar ook (misschien vooral) het leed bij de 'gewone' huisdieren en voederdieren. Het zijn vooral broodfokkers die op dit soort beurzen dieren proberen te slijten. Ook als je geen dieren koopt op zo'n beurs houd je dit in stand door te gaan, entree te betalen en daarmee het signaal aan organisatoren en standhouders af te geven dat het okee is om zo met levende wezens om te gaan. -O-

Dan kan je dit vanaf volgend jaar bijstellen. Dan is het namelijk verboden te verkopen zonder dat je daar gecertificeerd voor bent. Dan mag het alleen bedrijfsmatig.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:34

RedPassion schreef:

Zat al op zo'n reactie te wachten. der zal er altijd 1 zijn die dit nodig vind om te doen. Gelukkig zijn reptielenhouders ook erg slecht voor hun dieren en zitten er super veel broodfokkers..... De voederdieren ben ik het ook niet mee eens want onze slangen ed. moeten nou eenmaal ook een lekker hapje eten.

Mariska_28 schreef:
Wij zijn er ook, staan met piepschuimen transportbakken, zodat iedereen zijn aankoop warm en veilig mee naar huis kan nemen.

Kom ik even gezellig bij jullie langs morgen haha.. mijn diertjes die ik meeneem gaan gezellig in de koelbox met kruik. Maar voor andere keren is piepschuim box toch wel ideaal!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 23:43

Als ze er zijn wil ik ook nog 4 jonge Europese dwergmuizen halen! Echt zin in morgen!! Bokt logo is geprint, en zal ik morgen op de tafel leggen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:44

Nou ik geef wel eerlijk toe dat er veel ''hobby kwekers'' bestaan die maar wat doen en vanalles bij elkaar gooien en lijnen kruisen die niet gekruist mogen worden. Neem een voorbeeld aan baardagamen. Je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt en je mag blij zijn als je er 2 euro voor vangt en dan word het een voedseldier. Of ze moeten Red,citrus of wit zijn.. Kijk naar een Jemen kameleon,, als je er 20 euro voor vangt is het veel.
Nu is het zo dat je vanaf volgend jaar alleen nog maar bedrijfsmatig met reptielen mag kweken. En deze dan ook alleen bedrijfsmatig mag verkopen.
Mocht je 1x een legsel van iets hebben zullen ze er niet zomaar achter komen, of bedrijven moeten de ''oeps''nestjes gaan melden. Maar dat gaat ongetwijfeld gebeuren!

Wendy, Ik ga je proberen te zoeken haha! Volgens de planning zullen wij om 9 uur /kwart over 9 binnen zijn aan de stand van Reptielen enzo. En daarna zeker een rondje wandelen!
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 05-12-15 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:45

Haha leuk Wendy!
Ik heb er ook zin in. Tas is al ingepakt, nu slapen en dan morgen op tijd weer op!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 07:14

Zo, nog even paarden voeren en dan onderweg... Ik heb mijn hond Abby mee(voor de volgers van onze huifkar vakantie, de witte van de twee). Wij zijn vast de enige met een grote stapel dozen, dus spreek mij maar gewoon aan hoor haha.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:34

Mariska_28 schreef:
Zo, nog even paarden voeren en dan onderweg... Ik heb mijn hond Abby mee(voor de volgers van onze huifkar vakantie, de witte van de twee). Wij zijn vast de enige met een grote stapel dozen, dus spreek mij maar gewoon aan hoor haha.

Ik heb jullie topics altijd gevolgd :D
Ik zal kijken of ik jullie zie vandaag.
Succes met de verkoop!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:45

Wij zijn ook onderweg!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 10:34

We zijn er klaar voor!!! *\o/* :+ :D
Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:38

Afbeelding

Wij ook!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 11:06

De Europese dwergmuizen zijn binnen! *\o/* *\o/* *\o/*