Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Re: Zo klaar mee..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:52

Woon in Twente

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:53

Ik vind dat persoonlijke geen fijne methode.

Omdat hondje al angstig lijkt te zijn door soms in zijn bench te kruipen en te gaan piepen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:59

love_western schreef:
Ik vind dat persoonlijke geen fijne methode.

Omdat hondje al angstig lijkt te zijn door soms in zijn bench te kruipen en te gaan piepen.

fijn misschien niet, maar wel effectief!! hahaha

die van ons is nu geen angstige hond

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:00

Nee oke ;).
Maar die an ons is ok apsolut geen bangerik
Helaas ben ik bang dat het een angstbijter word. Mijn man "gooit" er nog wel is mee.

Niet letterlijk door de lucht ofZo. Maar eeerfervhet harde schuiven

Gelukkig ben ik merendeels alleen thuis

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:10

Sorry hoor, maar zo ga je niet met een hond om! Het is geen pluche knuffeldier, het is een HOND!

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:12

Je moet naar de wc gaan skype aan zetten of facetime of gewoon een camera waarmee je kan livechatten. Als je vanaf de wc ziet dat de hond een speeltje ziet, dan geef je een gil

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:13

Maar hou je er wel rekening mee dat de hond speeltjes van zichzelf niet goed uit elkaar kan houden?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:15

Renskexb schreef:
Je moet naar de wc gaan skype aan zetten of facetime of gewoon een camera waarmee je kan livechatten. Als je vanaf de wc ziet dat de hond een speeltje ziet, dan geef je een gil

Oke lig nu in een deuk. Zie het nu al voor me haha
Buren zulle wel denken. Wat is dat ineens

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:18

Suusie22 schreef:
Sorry hoor, maar zo ga je niet met een hond om! Het is geen pluche knuffeldier, het is een HOND!

Ben ik mee eens. Zeg het al zoo vaak niet"gooien" ja maar hij moet gewoon luisteren. Zegt mijn man dan.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:20

doezel2 schreef:
Suusie22 schreef:

Ben ik mee eens. Zeg het al zoo vaak niet"gooien" ja maar hij moet gewoon luisteren. Zegt mijn man dan.

Alsof de hond dan ineens snapt wat er bedoeld wordt. Ga gewoon op zoek naar een goede gedragstherapeut icm met een goede hondenschool die wel goede tips heeft om dit op te lossen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:22

. Zal ik idd doen. Kijken hoe en wat. Welke beste is enzo. Dankje voor de tip

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:28

doezel2 schreef:
Suusie22 schreef:

Gaat hij zo ook zijn kind opvoeden?
Ook een hond opvoeden doe je op basis van vertrouwen en hem vertellen wat hij wel moet doen. Een hond opvoeden vanuit angst en correcties gaat niet werken, dan krijg je idd zeker een angstige hond omdat hij niet weet waar hij aan toe is. Meestal snapt een hond die correcties namelijk niet, ze hebben geen idee waarom het gebeurt.

Neem hem mee uit de kamer als je daar weg gaat, sowieso geen goed idee om kind en hond alleen te laten.

Wat doe je als je ziet dat hij een speeltje heeft gepakt? Achter hem aan en afpakken? In de ogen van de hond natuurlijk een leuk spelletje en aandacht voor hem. Negeer hem maar eens als hij wat gepakt heeft en roep hem naar de keuken of gang en beloon hem dan. Terug in de kamer pak je het speeltje zonder wat te zeggen en legt het weg.

Marloes__

Re: Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:10

Heb je bewust 2 jonge (onstabiele) honden in huis genomen?

Ik kan je Anniek Winters aanraden. Wel wat duurder maar ze heeft mij iig erg geholpen. Voor zover ik weet gaat ze heel het land door :).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:14

Hier een sensibele herder die ongeveer een jaar lang heel veel heeft gfesloopt, nieuwe pumps, plinten van de muur, zelfs de salontafel ging hij doorheen...

Beestje kreeg veel beweging, mentale uitdaging, cursus etc. Het was gewoon een periode en het enige dat hielp was om geen aanleiding te geven, consequent te blijven en vooral neutraal in je emotie. Hond moet er dus geen voordeel, maar ook geen nadeel aan hebben

maar eerlijk gezegd...als ik al lees in 1 van je eerste posts dat je er wel eens aan denkt hem weg te doen....Doe hem dan weg, er komen nog meer fases aan namelijk. Een hond is gewoon veel werk. Het is geen robot

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:16

Ik zou die hond herplaatsen dit is gewoon zielig.De hond is 11 maanden ,een herplaatser het dier is zelf nota bene nog een pup.
Als je niet veel werk wilt aan een hond moet je er één bij Bart smid kopen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:23

Zo heb ik een jack russel die exact hetzelfde doet met mijn kleding. Wat die al niet allemaal kapot heeft gebeten! Achter mijn rug om! En waarom? Alleen mijn spullen, nooit die van mijn man. Nooit een hond gehad die dat deed.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 07:05

Ik twijfel enorm. Hoor hij isnol donders lief ok tegen mijn zoontje( soms een snauw niet gemeen ofzo hoor. Maar kan hem niet dat kwalijk nemen want dan doet mijn zoontje iets wat hij niet leuk vind. Heb de eigenaar beloofd om de hond. Bij ons een eeuwig leven te geven en niet naar een 3of 4 de baas.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 07:08

Ik twijfel enorm. Hoor hij isnol donders lief ok tegen mijn zoontje( soms een snauw niet gemeen ofzo hoor. Maar kan hem niet dat kwalijk nemen want dan doet mijn zoontje iets wat hij niet leuk vind. Heb de eigenaar beloofd om de hond. Bij ons een eeuwig leven te geven en niet naar een 3of 4 de baas. En kind en hond. Laat ik. Nooit alleen. Tenzij kind in de box zit. Maar alleen heeel even, bijv naar de wc

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:20

doezel2 schreef:
Suusie22 schreef:

Dan geef je toch ook gewoon je man een schop? Onder het mom van dan moet je maar luisteren en je was in de wasmand doen etc... Arm hondje
Je hond doet dit stiekem omdat hij weet dat hij op z'n kop krijgt als jij in de buurt bent. Er is een effectieve manier nl opruimen of zorgen dat hij er niet bij kan, dat kan betekenen dat je hem mee neemt naar de gang of even achter een hekje zet etc. Het is echt simpel maar je moet er wel even tijd in steken

Kijk je asjeblieft donders goed uit met je kind en hond?!!! Af en toe een snauw is een grote waarschuwing dat het wel een keer een hap word omdat hij het zat is he! En als je al aangeeft dat je bang bent dat het een angstbijter word (geef hem is ongelijk met het gedrag wat je man er mee doet) zijn dit best heel duidelijke signalen
Overigens hoop ik dat je snapt dat dit geen aanval van mij naar jou is, alleen een waarschuwing :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:26

sympie schreef:
hebben wij ook eens gehad, pikte als je er niet bij was..

hebben dan een radio op zijn luidst in het park gezet, maar het stopcontact niet ingestoken, en met een verlengkabel op de loer gelegen, 5 min later wou hij terug, onmiddellijk radio aan.. die schrok zich zo een hoedje, dat hij het nooit meer gedaan heeft.. hahahaha

Huh? Ik snap het niet?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 07:31

doezel2 schreef:
Suusie22 schreef:

Dan geef je toch ook gewoon je man een schop? Onder het mom van dan moet je maar luisteren en je was in de wasmand doen etc... Arm hondje
Je hond doet dit stiekem omdat hij weet dat hij op z'n kop krijgt als jij in de buurt bent. Er is een effectieve manier nl opruimen of zorgen dat hij er niet bij kan, dat kan betekenen dat je hem mee neemt naar de gang of even achter een hekje zet etc. Het is echt simpel maar je moet er wel even tijd in steken

Kijk je asjeblieft donders goed uit met je kind en hond?!!! Af en toe een snauw is een grote waarschuwing dat het wel een keer een hap word omdat hij het zat is he! En als je al aangeeft dat je bang bent dat het een angstbijter word (geef hem is ongelijk met het gedrag wat je man er mee doet) zijn dit best heel duidelijke signalen
Overigens hoop ik dat je snapt dat dit geen aanval van mij naar jou is, alleen een waarschuwing :)[/quote].

Ik kijk ook zeker weten uit. Haal hem er ok gelijk bij weg. En zeg dat dat iet mag tegen mijn zoontje.
Door dat gedrag van mijn man( die ik zooo vaak kan zeggen. Niet gooien. Ofzo) ben ik bang dat. Het een angst bijter word.
Niet niet echt grommen ofzo.
Als mijn zoontje in bed ligt. Tussen de middag: avond ruim ik alles op. Kan natuurlijk niet de hele dag alles opruimen en wegbergen Mijn man is gelukkig hele dagen op het weekend na werken. Alleen s avonds is hij er dan. En 9 van de 10 slaapt hij uurtje ofzo.

Ha nee zie het niet als aanval.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 07:35

Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:56

Ik zou me wel serieus afvragen of jullie wel het geschikte huis zijn voor de hond.

De hond heeft duidelijk stress, en hij snapt dus naar je kind. Je kind doet iets wat de hond niet leuk vind, waardoor de hond snauwd, maar waarom wordt er niet eerder ingegrepen? Waarom krijgt het kind de kans om de hond te irriteren? Dat gaat mis, zeker met een hond die zo uit balans is.

Je hebt twee jonge honden die beide ongewenst gedrag vertonen. Ze versterken elkaar daar nu in, dus wordt het deste lastiger om het te herstellen. Ben je wel bekwaam genoeg om dat te doen? Red je het wel, ook in combinatie met de zorg voor je kindje?

Ik begrijp niet precies wat je man met de hond doet, maar het klinkt niet als kundig opvoeden. Daardoor raakt het dier nog meer gestrest. Als je denkt dat hij door het gedrag van je man een angstbijter kan worden heb je twee opties. Man de deur uit of hond de deur uit.

Het gaat een keer mis, en angstbijters zijn ontzettend lastig te herplaatsen. Bovendien ben je gewaarschuwd, dus je kan het nu nog voorkomen.

Het is niet banketstaaf bedoeld dit allemaal, maar ik zou niet verbaasd zijn als je binnenkort hier plaatst dat de hond gebeten heeft en wordt afgemaakt. Dat gebeurd zoveel....

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 09:27

Snap het helemaal dat het niet bankstaaf bedoelt is.
Waarom ik niet eerder ingrijp. Omdat de hond het eerst goed vind aaien enzo. Maar nu heb ik het sneller in de gaten. dat was toenn de eerste en laatste x vandaar. Onze hond van 1+ heeft zo iets nog nooit gedaan. Ze aapt soms na

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:02

doezel2 schreef:
Renskexb schreef:

Oke lig nu in een deuk. Zie het nu al voor me haha
Buren zulle wel denken. Wat is dat ineens

Bij ons werkte het wel toen mijn lieve hond probeerde de deur mat te slopen:")