Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Chantalx249 schreef:mijne is niet geholpen![]()
dus ja om een vrouwtje te nemen heeft niet veel zin, want ik heb geen zin in een nestje en een mannetje dat al helemaal niet...
ik heb zelf nu 2 mannetjes (broertjes van elkaar) van 3 jaar die niet geholpen zijn.
de eerste paar maanden was er niks aan de hand maar later begonnen ze steeds meer te vechten, de ene keer lagen ze lief naast elkaar en de andere keer maakte ze elkaar bijna af.. 1 keer gaf eentje zelfs een kreet..
toen we op zomervakantie gingen, zei die vrouw die op onze konijnen ging passen, dat we ze uit elkaar moesten halen omdat het alleen maar erger zou gaan worden en dat het zou eindigen met een doodkonijn..
dus had ik het ene konijn boven in het hok gedaan en de andere in het onderste hok (met tegenzin want het liefst wou ik ze bij elkaar houden natuurlijk, maar achteraf ben ik toch wel blij dat we dat gedaan hadden.)
toen we terug kwamen van vakantie heb ik ,op neutraal gebied, ze weer samen gedaan, maar ze begonnen alleen maar te vechten...
nu 3 jaar later zitten ze apart en kunnen ze echt niet maar samen![]()
ze ruiken, horen en zie elkaar wel vaak (elke dag wel denk ik) maar ik baal er wel echt van dat ze niet meer samen kunnen..

Laura_x_ schreef:En, hoe is het gegaan??

. Wanneer konijnen elkaar negeren is dat juist een goed voorteken, dit betekent namelijk dat ze elkaar accepteren. Wanneer ze elkaar niet hadden geaccepteerd, had dit geleid tot vechten. Het echte knuffelen en tegen elkaar aanliggen komt nog wel. Dit heeft tijd nodig. Het lijkt misschien zielig, maar onthoud dat dit voor konijnen en mentaal en tijdrovend proces is