Eindelijk een konijn er bij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Re: Eindelijk een konijn er bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 10:27

Mwah persoonlijk denk ik dat er niet veel fout zal gaan tussen de 2.. zijn beide relatief rustige konijnen naar de indruk die ik heb gekregen van Bobby..
Maar we gaan het zien morgen, ik ben best zenuwachtig of het goed zal gaan. En al gaat het goed in het asiel dan kan het zo zijn dat ze thuis toch weer even ruzie zullen hebben aangezien het daar natuurlijk Bun haar territorium is..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:30

Ik heb nog een aanvulling op mijn post getypt net ;)

Ben benieuwd! Laat het maar weten!

Wat je kan doen om het neutraal te maken is door alle spullen even goed schoon te maken, overal even goed te vegen en schoon te maken etc. Zo kan jouw konijn niks 'claimen' en blijft het terrein zoveel mogelijk neutraal. Uiteraard wel samen terugzetten en niet nu al je dame in de schone omgeving zetten.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 10:32

Bun heb ik met 8 weken opgehaald bij haar fokker, en ze heeft sindsdien geen andere konijnen meer gezien.. Dus ik weet niet hoe ze zal reageren. Mijn moeder was er altijd op tegen om een tweede konijn te nemen, maar ik wil wat het beste is voor Bun dus nu ik alleen woon en het geld/ruimte heb voor een tweede nijn wordt die nu opgehaald.. Maar misschien zal Bun raar opkijken en niet weten wat ze er mee moet haha

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:33

mijne is niet geholpen :+
dus ja om een vrouwtje te nemen heeft niet veel zin, want ik heb geen zin in een nestje en een mannetje dat al helemaal niet...
ik heb zelf nu 2 mannetjes (broertjes van elkaar) van 3 jaar die niet geholpen zijn.
de eerste paar maanden was er niks aan de hand maar later begonnen ze steeds meer te vechten, de ene keer lagen ze lief naast elkaar en de andere keer maakte ze elkaar bijna af.. 1 keer gaf eentje zelfs een kreet..

toen we op zomervakantie gingen, zei die vrouw die op onze konijnen ging passen, dat we ze uit elkaar moesten halen omdat het alleen maar erger zou gaan worden en dat het zou eindigen met een doodkonijn..

dus had ik het ene konijn boven in het hok gedaan en de andere in het onderste hok (met tegenzin want het liefst wou ik ze bij elkaar houden natuurlijk, maar achteraf ben ik toch wel blij dat we dat gedaan hadden.)

toen we terug kwamen van vakantie heb ik ,op neutraal gebied, ze weer samen gedaan, maar ze begonnen alleen maar te vechten...

nu 3 jaar later zitten ze apart en kunnen ze echt niet maar samen :n

ze ruiken, horen en zie elkaar wel vaak (elke dag wel denk ik) maar ik baal er wel echt van dat ze niet meer samen kunnen..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:12

Ja.. Chantal, twee mannetjes kunnen inderdaad niet samen als ze niet gecastreerd zijn... zeker als ze in de puberteit zijn geeft dat problemen.

De TS is echter goed bezig die zet een gecastreerd mannetje bij haar vrouwtje... dat is het meest diervriendelijke om te doen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:13

Chantalx249 schreef:
mijne is niet geholpen :+
dus ja om een vrouwtje te nemen heeft niet veel zin, want ik heb geen zin in een nestje en een mannetje dat al helemaal niet...
ik heb zelf nu 2 mannetjes (broertjes van elkaar) van 3 jaar die niet geholpen zijn.
de eerste paar maanden was er niks aan de hand maar later begonnen ze steeds meer te vechten, de ene keer lagen ze lief naast elkaar en de andere keer maakte ze elkaar bijna af.. 1 keer gaf eentje zelfs een kreet..

toen we op zomervakantie gingen, zei die vrouw die op onze konijnen ging passen, dat we ze uit elkaar moesten halen omdat het alleen maar erger zou gaan worden en dat het zou eindigen met een doodkonijn..

dus had ik het ene konijn boven in het hok gedaan en de andere in het onderste hok (met tegenzin want het liefst wou ik ze bij elkaar houden natuurlijk, maar achteraf ben ik toch wel blij dat we dat gedaan hadden.)

toen we terug kwamen van vakantie heb ik ,op neutraal gebied, ze weer samen gedaan, maar ze begonnen alleen maar te vechten...

nu 3 jaar later zitten ze apart en kunnen ze echt niet maar samen :n

ze ruiken, horen en zie elkaar wel vaak (elke dag wel denk ik) maar ik baal er wel echt van dat ze niet meer samen kunnen..

Dat is normaal met twee ongecastreerde rammen. Laat ze castreren en geef ze ieder een vriendinnetje :)

Veel succes TS! Inderdaad goed schoonmaken en alles wat anders wegzetten zal veel schelen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:43

Hopelijk lukt het... het is inderdaad verstandig het "oude" konijn mee te nemen naar de opvang en daar wat uit te zoeken...
Mijn konijn was te dominant op eigen terrein helaas... was poeslief bij de opvang, en thuis (ook op plekken waar ze anders nooit kwam) werkte ze alles wat konijn was de deur uit... stapsgewijs werd het steeds gewelddadiger... mijn man wil nooit meer een ander konijn erbij, hij durft het niet meer aan. Nu is ons konijn ook een verhaal apart (kween achtig van bouw, afwijkende organen...)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:55

En, hoe is het gegaan?? :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:06

Top dat je een konijn uit het asiel adopteert!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 15:19

Laura_x_ schreef:
En, hoe is het gegaan?? :)

De kennismaking verliep volgens mij goed. Bun liet het over zich heen komen vooral en Bobby was dan ook het dominante konijn. Als in, Bobby zat constant bovenop Bun.. Het werd ook een beetje jagen, Bobby achter Bun aan. Maar voor de rest geen gegrom of gestamp of ander lelijk gedrag dus besloten ze beide mee naar huis te nemen.
Thuis kijkt Bun liever de kat uit de boom en Bobby rent vooral veel rondjes door zijn nieuwe plekje, iedere keer als Bobby bij Bun komt rent ze weg.. Ik hoop dat dit bijtrekt..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:50

Klinkt goed. Geef het de tijd, het is nog wennen voor ze :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:50

Ik sluit me bij Eoweyn aan in deze discussie. Vind het nogal ongenuanceerd hoe je bezig bent Geryon, ben ik niet echt van je gewend. ;)
Koppelen vind ik een van de moeilijkste dingen bij konijnen en vechten is nou juist wat ze niet moeten doen, want het kan in enkele minuten of eigenlijk seconden grandioos misgaan.

Maar goed dat je naar een opvang gaat TS daar zullen ze je vast goed helpen, succes! Ben benieuwd.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:08

Saskiakefie, verkeerde topic? :P

Fijn dat de koppeling goed is verlopen Zeeuwsemeid! Dat ze elkaar uit de weg gaan is normaal, konijnenliefde moet groeien :). Wanneer konijnen elkaar negeren is dat juist een goed voorteken, dit betekent namelijk dat ze elkaar accepteren. Wanneer ze elkaar niet hadden geaccepteerd, had dit geleid tot vechten. Het echte knuffelen en tegen elkaar aanliggen komt nog wel. Dit heeft tijd nodig. Het lijkt misschien zielig, maar onthoud dat dit voor konijnen en mentaal en tijdrovend proces is ;)
Succes!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:20

Nee hoor als je de andere reacties leest zie je wat ik bedoel