Terugkerende vlooien hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosyes

Re: Terugkerende vlooien hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:04

Mijn reu Sam van 3,5 heeft er erg veel last van. Heeft ook extreem veel jeuk en zelfs gedruppeld na 2-3 weken weer vlooien. Mijn reu Moos van 1,5 heeft er dan weer helemaal geen last van en heeft dan 1 enkele vlo. Als Sam een hond tegen komt met vlooien zit hij ook gelijk weer onder. Omdat die druppels in zijn haren lopen en ik de spray niet echt iets vind voor mezelf, nu gekozen voor een band. Ik wilde liever Bravecto maar Sam kan gevoelig reageren op middeltjes en dat durfde ik niet aan + veel duurder dan de Seresto voor 8 maanden.

Ivm kinderen zou ik ook kiezen voor Bravecto en dan de spray ook niet meer gebruiken. Als het goed is gaan de vlooien vanzelf dood, omdat nu wanneer de eitjes uitkomen ze geen gastheer hebben. Ik heb wel gesprayd in huis, omdat ze mijn benen een poosje hebben gebruikt als gastheer....

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 15:43

Oh bah vlooien op je benen, dat lijkt mij vreselijk! :=

Lady heeft zojuist het Bravecto pilletje keurig opgegeten. Wel dure troep, 1 pilletje voor 32 euro! Ze is daarmee wel beschermd voor 3 maanden, zeggen ze. Het zal mij benieuwen. Zal dit ook voldoende zijn, of kan ik de hond het best nog even wassen met anti-vlooien shampoo?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:00

Onze 2 honden en kat lopen allemaal met een serestoband.
Ik heb hier ook 2 kinderen waarvan de oudste de band ook met regelmaat vast pakt, maar tot dus ver heeft hij nog geen enkele reactie erop gehad :)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:08

Tja, je ziet alleen de plekken waar ze gebeten hebben. Maar fijn idee is dat niet nee.

Braveto vind ik wat te duur daarom heb ik de Seresto band, voor hetzelfde geld, 8 maanden werkzaam. De bravecto moet voldoende bescherming bieden tegen de vlooien in principe.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:03

De serestoband werkte hier niet. Ook hier bleven de vlooien komen.
Nu gebruiken we bravecto en sindsdien geen problemen meer.

Als anti-vlooienshampoo kun je gewoon afwasmiddel gebruiken. Dan zie je echt dat de vlooien dood zijn. Het ontvet wel, dus niet wekelijks gebruiken ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:08

Nee niet meer wassen, is echt niet nodig.
Bij ons heeft de ene er meer last van dan de andere, maar echt, na een tablet bravecto was het bij iedereen weg.
Ook heb ik de omgeving niet hoeven doen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:09

Hier heel blij met seresto bravecto kan klachten met de lever geven zeker bij collie achtige dus dat komt er hier niet in

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:19

callum schreef:
Hier heel blij met seresto bravecto kan klachten met de lever geven zeker bij collie achtige dus dat komt er hier niet in

Deze wil ik graag even uit de wereld helpen. Ik heb zelf een collie achtige die positief getest is op dit Gen, lijder dus die bij het kleinste beetje al zeer ernstig ziek word of zelfs dood gaat. Maar bravecto is 1 van de weinige veilige middelen die hij mag hebben. Seresto is ook veilig maar ik wil hem niet altijd een band omdoen.

Overigens gaat get hier niet om een collie achtige maar om een maltezer.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 24-11-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:20

Weet niet of het al genoemd is maar wij gebruiken comfortis.
Geen vlo meer te bekennen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:41

Als je even de tijd hebt om te lezen... Hier staat alles in wat je moet weten over vlooien en de bestrijding: www.AlstuBlaft.nl/vlooien

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:48

hier vorig jaar ook een vlooienplaag gehad en me er ook in verdiept.

wat ik vooral heb geleerd en van daaruit gehandeld heb:
-vlooien kunnen maanden stil zitten in een hoekjes,pleetje,gleufje in je huis,zonder dat ze iets nodig hebben
-veel pipetten doden de vlooien niet,maar zorgen dat ze onvruchtbaar worden,maar ze blijven dus wel leven,vandaar dat je ze nog ziet,ook al gebruik je altijd mooi op tijd een vlo-pipet.
-eens je ze gezien heb,mag je er donder op zetten dat je huis er letterlijk onder zit,ook al zie je ze niet.

mooi blijven pipetten,veel stofzuigen en echt maanden,maanden en maanden blijven volhouden,want na bv 2-3 maanden is er nog maar amper verschil.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:52

XxDiandraxX schreef:
callum schreef:

Deze wil ik graag even uit de wereld helpen. Ik heb zelf een collie achtige die positief getest is op dit Gen, lijder dus die bij het kleinste beetje al zeer ernstig ziek word of zelfs dood gaat. Maar bravecto is 1 van de weinige veilige middelen die hij mag hebben. Seresto is ook veilig maar ik wil hem niet altijd een band omdoen.

Overigens gaat get hier niet om een collie achtige maar om een maltezer.

Dan heb je geluk UK ken via de border vereniging en meerdere fokkers meerdere honden die er doodziek van zijn geworden en ook mijn collies hebben het mdr1 gen en de seresto gaat heel goed. En alles wat ingenomen word moet langs de lever de seresto blijft in de opperhuid zitten en zal dus sec minder schadelijk zijn zeker op de lange termijn

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:01

Bravecto is een niet zo veilig middel. Via google is er genoeg te vinden. Het is wel veilig voor MDR1 honden. Maar het is puur gif wat zeker 3 maanden en langer via het bloed in de hond aanwezig is daar het vlooien dood in die periode na het zuigen van bloed. Je kan nagaan hoe gezond dat is.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:12

Dweilen trouwens met flinke scheut azijn in je emmer!! Dit maakt de eitjes zacht en dus kapot.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:49

callum schreef:

Overigens gaat get hier niet om een collie achtige maar om een maltezer.[/quote]

Dan heb je geluk UK ken via de border vereniging en meerdere fokkers meerdere honden die er doodziek van zijn geworden en ook mijn collies hebben het mdr1 gen en de seresto gaat heel goed. En alles wat ingenomen word moet langs de lever de seresto blijft in de opperhuid zitten en zal dus sec minder schadelijk zijn zeker op de lange termijn[/quote]

Het is ook geen onschuldig middel (geen enkele van dat soort middelen vind ik) maar gelukkig dus wel veilig als het om het MDR1 gendefect gaat. Klein misverstand, bij mdr1 gaat het mis bij de bloed- hersenbarriere en niet de lever.. ;)

Seresto werkt ook super en is goedkoper maar daarin moet elke eigenaar voor zich bepalen of je je huisdier altijd een halsband om wil hebben.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:51

Sinds twee zomers krijgen onze vier honden ook de band van Seresto om. Sindsdien geen vlo meer gezien! :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 22:57

Bedankt voor alle tips! Interessante link ook xSCWx!

Dat al die middelen niet onschuldig zijn ben ik mij wel van bewust: ze moeten immers de vlooien verjagen. Ik heb ook bewust gekozen om Bravecto te kopen in plaats van de vlooienband, omdat ik toch bang ben dat zo'n band schadelijk kan zijn voor jonge kinderen.

Inmiddels heb ik zelfs een aantal vlooien beten op mijn onderbenen aangetroffen. Ik hoop van harte dat het middel snel gaat werken, bah..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:18

Ik dacht bij de eerste (en hopelijk laatste) vlooienplaag wel jammer dan maar gif.
Ik werd er zo naar van, die kriebelbeesten op mijn Kids....
Met comfortis zijn je Kids trouwens wel / ook veilig voor het gif

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 10:00

corine1981 schreef:
Ik dacht bij de eerste (en hopelijk laatste) vlooienplaag wel jammer dan maar gif.
Ik werd er zo naar van, die kriebelbeesten op mijn Kids....
Met comfortis zijn je Kids trouwens wel / ook veilig voor het gif

Comfortis zal ik even naar gaan kijken! (Is ook goedkoper dan die bravecto dacht ik te lezen.) Wellicht over 3 maanden als de bravecto uitgewerkt is.

Overigens zijn we nu 3 dagen verder en ik zie geen vlooien meer op Lady! Nog even afkloppen, maar ik denk dat de bravecto zijn werk doet! Ze krabt ook al niet zo veel meer.