Net haar blikvoer gemengd met water. At ze gewoon op. Krijgt ze iig weer wat extra vocht binnen.
Bedankt voor jullie tips en verhalen tot nu toe
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Is een idee van goed blikvoer met hoog vleespercentage wel aantrekkelijk voor hem?

Dais_ schreef:Is er al een echo gemaakt?
Mijn nierpatientje staat op Renal en hij doet het er goed op. Semintra mogen wij juist niet geven.
Keet schreef:Mijn poezendame had op 3 jarige leeftijd acuut nierfalen. Zij is toen op Fortekor gezet en RC Renal dieetvoeder.
Nu krijgt ze, 7 jaar later, nog steeds Fortekor en 1/2 RC Renal en 1/2 Orijen voer.
Gelukkig neemt ze haar pil elke dag zonder enig probleem
Elegante05 schreef:Dais_ schreef:Is er al een echo gemaakt?
Mijn nierpatientje staat op Renal en hij doet het er goed op. Semintra mogen wij juist niet geven.
Waarom mogen jullie geen Semintra niet geven?
Edit: nee er is (nog) geen echo gemaakt. Dat behoort nog tot de opties, maar we verwachten daar niets op te zien. Niets wijst op nierstenen of verschrompelde nieren o.i.d.
Zou dan eerder punctie vanuit haar blaas laten doen om te controleren of eventuele ontstekingen.
Ik heb ook gelezen dat katten beter wel goed kunnen eten, dan maar geen nierdieet, beter dan dat ze niks/ te weinig eten.
Die van mij vind haar brokken Royal Canin Renal ook niet geweldig, maar ze eet ze wel.
Verder krijgt ze Renal blikvoer van Kattovit, besteld bij Zooplus, dat lust ze wel graag.
Inmiddels meng ik dat met warm water, voor extra vocht en geur aan het vlees.
Ook meng ik dat dan beetje door de brokken heen zodat ze daar ook nog wat van binnen krijgt.
Nierfalen blijft een progressieve ziekte ondanks welke medicatie ook, dus je streven is een zo lang mogelijk leven met stabiele, acceptabele waardes.
Elegante05 schreef:Waarom mogen jullie geen Semintra niet geven?
Edit: nee er is (nog) geen echo gemaakt. Dat behoort nog tot de opties, maar we verwachten daar niets op te zien. Niets wijst op nierstenen of verschrompelde nieren o.i.d.
Zou dan eerder punctie vanuit haar blaas laten doen om te controleren of eventuele ontstekingen.
Ik heb ook gelezen dat katten beter wel goed kunnen eten, dan maar geen nierdieet, beter dan dat ze niks/ te weinig eten.
) ben ik toen gestopt met de fortekor. Wel Hills k/d Renal blijven voeren.
Mocht ze op enig moment ook dat niet meer goed eten, dan is er nog de optie om op natvoer over te stappen.