kat blijft eten vragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: kat blijft eten vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 21:56

Bakje weghalen wil ik wel eens proberen!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:30

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 12:53

Met bakje weghalen gaat het al veel beter. Ze bedeld nog als wij eten hebben, maar ze staat niet meer de hele dag bij het bakje te roepen

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:05

Wij geven onze katten Indoor van Royal Canin maar zorg altijd dat de bakjes gevuld zijn en ze komen geen gram aan...als je dat zou proberen zullen ze in het begin veel eten maar naarmate ze merken dat ze altijd kunnen eten zakt dat snel af

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:26

Zoe_97 schreef:
Met bakje weghalen gaat het al veel beter. Ze bedeld nog als wij eten hebben, maar ze staat niet meer de hele dag bij het bakje te roepen

Ohh super zeg! Dat is al een fijne verbetering.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:03

Katten hebben een kleine maag. Het is voor hun belangrijk dat ze meerdere keren per dag kunnen eten. Anders dan een hond, die aan 1x per dag eten genoeg heeft. Dus 1 of 2x per dag voeren is echt te weinig. Een advies op een voerpak blijft een algemeen advies. Geen kat is gelijk, probeer met voeren uit te vogelen hoeveel jouw kat nodig heeft en dat kan verschillen met het advies. Onze dierenarts zegt juist dat een kat altijd brokjes ter beschikking moet hebben. Dus ook artsen verschillen van mening.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:06

Een poes heeft van nature de behoefte om de ganse dag door kleine beetjes te kunnen eten.....
Dus waarom eens geen weekje proberen onbeperkt ? Zal ze heus geen 3kg van aankomen, en al zeker niet als ze nog in de groei is :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:12

Ik heb al 30 jaar katten en hier staat gewoon een voertoren met onbeperkt brokjes
In de avond zakje natvoer.
In de ochtend een snoepje

Ik heb nooit dikke katten (siamezen) gehad want ze eten naar behoefte.
Ik heb dit bij de kittens die ik met de fles heb groot gebracht ook gewoon gedaan.
Onbeperkt een bakje brokken en die kregen met 10 weken gewoon 3x per dag een zakje natvoer

Je kat zal de eerste 2 dagen wel genoeg eten tot ze beseffen dat ze niet hoeven te schrokken omdat ze anders uren niets krijgen.
Die gaan gewoon eten naar behoefte.

Ze zijn op die leeftijd volop in de groei dus zullen wat meer eten maar echt niet dat je er een kat van 10 kilo aan overhoud.
Laatst bijgewerkt door Mando op 28-11-15 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:13

Hier wordt al jaren 2 x per dag gevoerd of de kat nou hoog of laag miauwt.
Ondertussen weet kat niet beter en komt allen met etenstijd geintresseerd meekijken.
In principe alleen brok (heel heel af en toe wat anders) en dan meestal gevoerd in een of ander speelgoed ding, zodat katlief nog even zoet is.

Denk aan bal met gaatje.. (moet je rollen valt er 1 brokje uit)
soort voerbak met verdiepinkjes waar de kat brokje van boven naar beneden moet zien te krijgen en dan pas erbij kan (moet dik postcode boek op anders eet ie het er boven uit).
Soort wielbel wabbel ding waar voer in kan en met spelen af en toe brokje uit valt.
En voerbak met bodem met pilaartjes erin (action) moet kat voer uit hengelen.
Ook werkt een wc rol met daarin brokjes en wc papier, maar geeft boel zooi.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:15

Niet voor alle katten werkt onbeperkt voeren. Bij mijn ouders deden we dat ook altijd en ging prima.
Toen we zelf katten kregen ook een tijd geprobeerd maar uiteindelijk ontploften ze bijna. Zelfde verhaal toen m'n zusje een kat kreeg.
Resultaat: eeuwig schreeuwende katten. Zal toch eens die speeltjes gaan proberen.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:08

Goed dat je op haar gewicht Let.
Wel is ze nog een jong katje van 6 maanden die nog in de groei is en wellicht wat extra hard nodig kan hebben. In de groei verbruiken ze ook veel energie en is het juist zo belangrijk dat ze alles krijgen wat ze nodig hebben om te kunnen groeien en ontwikkelen.
Ik kan niet oordelen of dat bij jou katje het 'probleem' is, maar zou t in je achterhoofd houden. Je geeft haar nu in principe (soort van dieet)voer voor volwassen volgroeide katten. Succes ermee

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:04

Niet elke geholpen kat wordt ook dik. Ik had er vier en is er maar eentje te zwaar. De andere 3 gewoon goed op gewicht, ze krijgen onbeperkt eten.
Zeker zo'n jonkie moet nog volwassen worden en kunnen groeien.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:08

ik voer ook onbeperkt, en van de 5 is er maar 1 iets te zwaar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 00:11

Ik ga niet onbeperkt voeren hoevaak dit ooknog herhaald word. Mijn katje groeit gewoon goed en is mooi op gewicht en krijgt volgens mijn DA genoeg binnen.
De enige van mijn dieren die onbeperkt voer krijgt is mijn paard, die mag 24/7 buiten. De anderen heb ik door ervaring iets tegen om onbeperkt te voeren.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:18

hetzelfde principe van je paard geld ook voor je kat.
maar goed :roll:

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 00:24

spicegirl schreef:
hetzelfde principe van je paard geld ook voor je kat.
maar goed :roll:

Nee dat is niet zo. 90% van de katten lopen veel te vet rond omdat onbeperkt voeren heilig is. Nee bedankt. Ik wil geen kat die jaren minder te leven heeft door haar gewicht.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:27

Ik vind het ook vrij logisch klinken dat je kat zeurt, en ook al wil jij dan echt niet onbeperkt voeren, dat lijkt me echt de beste optie.
Ik zou ook gigantische honger hebben als ik alleen s'ochtends een pizza mag.
Ook onze 3 katten hebben altijd brokjes staan en s'avonds krijgen ze een zakje vlees. En daar doen ze het alle 3 goed op.

En anders zou je ook nog de hoeveelheid bekjes over meer voer beurten kunnen verdelen. Dat je bijvoorbeeld 6 keer voert ofzo.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:27

Ik moet zeggen dat ik het zielig voor een dier vind dat ie geen eten krijgt als ie daar duidelijk om vraagt. Laat het duidelijk zijn dat zeuren iets anders is dan honger hebben. Hier ook alles op onbeperkt. Je merkt inderdaad dat ze echt hapjes nemen en dan weer andere dingen gaan doen. Dit is beter voor de kat. Dan heb ik mijn kat liever iets voller dan hongerig.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:28

een kat die blijft aangeven dat ie honger heeft, is veel leuker.. :j
hij vraagt niet voor niks..
een kat krijgt niet altijd overgewicht door teveel eten.
vaak is het verkeerd voer, en te vaak en vette tussendoortjes.
en als ie later te dik word, kan je meer spelen, of light brokjes neerzetten.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 29-11-15 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 00:28

jasz schreef:
Ik vind het ook vrij logisch klinken dat je kat zeurt, en ook al wil jij dan echt niet onbeperkt voeren, dat lijkt me echt de beste optie.
Ik zou ook gigantische honger hebben als ik alleen s'ochtends een pizza mag.
Ook onze 3 katten hebben altijd brokjes staan en s'avonds krijgen ze een zakje vlees. En daar doen ze het alle 3 goed op.

En anders zou je ook nog de hoeveelheid bekjes over meer voer beurten kunnen verdelen. Dat je bijvoorbeeld 6 keer voert ofzo.

Als je alles gelezen had zag je dat ze nu nietmeer zeurt als we haar leeg bakje weghalen. En pizza is onzin. In haar brokken zit wel wat meer dan vetten...
Ze krijgt 's ochtends en 's avonds brokjes.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:34

Het bakje is weg.. logisch dat ze daar niet meer kan gaan staan en roepen om aan te geven dat ze honger heeft. Dat ze bedelt bij jullie eten vind ik niet normaal maargoed zolang jij het als zeuren ziet zal er niets veranderen. Jammer dat je het geen kans wilt geven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 00:39

Ik ga niet een heel voedingspatroon aanpassen omdat enkele bokkers dat roepen hoor. De DA geeft aan dat ze voldoende krijgt en ze in perfecte conditie is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:42

Zoe_97 schreef:
Ik ga niet een heel voedingspatroon aanpassen omdat enkele bokkers dat roepen hoor. De DA geeft aan dat ze voldoende krijgt en ze in perfecte conditie is.

Moet je ook niet doen omdat bokkers het aangeven.. moet je doen omdat de kat het aangeeft. -O-

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:43

Wij hebben idd voerballen een voertoreb die ze idd omgooien. We hebben ook nog een ander voerding met tunneltjes erg leuk. Ook geef ik het voer regelmatig verdeeld over de krabpalen en verstopt zodat ze er iets voor moeten doen. Vinden ze geniaal racen ze over de palen en planken.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:03

Kun je niet proberen om bijv 10 gram meer te geven? Maar dan meer verdeeld over de dag?
Dus bijv: ipv 50 gr 60 gr en dan 3x per dag 20gr?