Mioux schreef:is het een idee om een hondenoppas te zoeken? of iemand waar je je hond kan brengen als jij overdag weg bent ?
Daar ben ik wel mee bezig, maar dat heb ik ook niet zomaar op korte termijn gevonden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mioux schreef:dan zou ik eens informeren of dat wat is ? Ik weet de "problemen" naast het blaffen niet van de hond, maar het kan misschien de hond wel goed doen.
Blaffen kan natuurlijk zijn dat die nooit gewend is alleen te zijn maar ook verveling, je hebt het ook over dingen slopen? Vaak is er veel energie, kan hij die wel kwijt op een dag? BV lange wandeling voor je weggaat ?
Barbet schreef:Waarom hebben jullie eigenlijk de hond in huis genomen?
Niet aanvallend bedoeld, maar bij een oude hond weet je dat er extra zorg aan zit.
Het kan best zijn dat jullie heel goed bedoeld de hond wilden redden, maar het onderschat hebben?
Of je moet zorgen voor oppas totdat de hond goed gewend is en misschien een poosje alleen kan zijn, of je moet zo snel mogelijk een ander baasje zoeken waar hij zijn oude dag kan doorbrengen.
Mioux schreef:schokband zou ik ook zeker niet doen, je haalt misschien 1 symptoom weg maar dan leidt het 90% naar wat anders...
Kan je niet voor je weggaat misschien 30-60 min met hem wandelen? want in de avond is wel leuk hoor, maar voor energie is dat niet handig. Die is in de nacht weer opgebouwd en als jij bv dan weer weggaat is de energie nog zo hoog...
Citaat:Dat jij een burenruzie kan krijgen, daar kan de hond niks aan doen.
Het overkomt hem ook allemaal maar.
Het enige wat je kan doen is oppas zoeken of de hond terugbrengen naar het asiel (als hij daar vandaan komt?)
Mioux schreef:misschien kan je eens bij de buren aanbellen en de situatie uitleggen ? en dat je ermee bezig bent maar dit niet in 24 uur tijd geregeld kan zijn... ?
. Ook al liggen ze niet op een fijne plek en ben ik niet blij met de haren. Maar m'n bankhang trui is ook geschikt. Misschien is iets van z'n oude baasje wat voor hem. Wat voor hond is het? Barbet schreef:Dat jij een burenruzie kan krijgen, daar kan de hond niks aan doen.
Het overkomt hem ook allemaal maar.
Het enige wat je kan doen is oppas zoeken of de hond terugbrengen naar het asiel (als hij daar vandaan komt?)
Hoe wilde je alle tijd aan de hond besteden als je nu al problemen hebt met de buren omdat hij alleen is.
Dan heb je niet alle tijd voor de hond.
Het klinkt nogal negatief, is niet helemaal zo bedoeld want ik merk uit jouw verhaal dat je echt om je honden geeft en het beste wilt.
Alleen ik denk dat je het onderschat hebt, ik heb zelf een oude hond en ik moet veel meer rekening met hem houden dan vroeger.
En hij is nog wel in zijn eigen en vertrouwde omgeving.
Dus ik snap heel goed tegen welke problemen je aanloopt, maar verwacht niet teveel en te snel iets van de hond wat hij (nog) helemaal niet aan kan.
Ik denk dat niemand opzettelijk de hond alle schuld wil geven, maar dat hij blaft is een feit. En naar mijn idee werken de omstandigheden voor TS gewoon niet in haar voordeel.
Succes vandaag!
dat is letterlijk elke seconde aan als je weg bent en ook reden voor overlast aan de buren...