Blaffende hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 23:25

Mioux schreef:
is het een idee om een hondenoppas te zoeken? of iemand waar je je hond kan brengen als jij overdag weg bent ?

Daar ben ik wel mee bezig, maar dat heb ik ook niet zomaar op korte termijn gevonden.

Mioux

Re: Blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:28

in welke regio zit je ? misschien dat ik nog wat ken. Weet dat mensen in mijn regio op facebook ook mensen kennen met bv opvoed honden of probleem honden.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 23:32

Mioux schreef:
in welke regio zit je ? misschien dat ik nog wat ken. Weet dat mensen in mijn regio op facebook ook mensen kennen met bv opvoed honden of probleem honden.

Ik woon in Sliedrecht

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:35

dat is niet echt in de buurt hier, lastig. Heb je ook al een opvoed cursus geprobeerd of dergelijke ? eventueel om ook beter te plaatsen als je een ander baasje zoekt ?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 23:38

Mioux schreef:
dat is niet echt in de buurt hier, lastig. Heb je ook al een opvoed cursus geprobeerd of dergelijke ? eventueel om ook beter te plaatsen als je een ander baasje zoekt ?

Ik heb hem pas sinds vorige week maandag, dus dat heb ik nog niet gedaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:47

dan zou ik eens informeren of dat wat is ? Ik weet de "problemen" naast het blaffen niet van de hond, maar het kan misschien de hond wel goed doen.

Blaffen kan natuurlijk zijn dat die nooit gewend is alleen te zijn maar ook verveling, je hebt het ook over dingen slopen? Vaak is er veel energie, kan hij die wel kwijt op een dag? BV lange wandeling voor je weggaat ?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 23:50

Mioux schreef:
dan zou ik eens informeren of dat wat is ? Ik weet de "problemen" naast het blaffen niet van de hond, maar het kan misschien de hond wel goed doen.

Blaffen kan natuurlijk zijn dat die nooit gewend is alleen te zijn maar ook verveling, je hebt het ook over dingen slopen? Vaak is er veel energie, kan hij die wel kwijt op een dag? BV lange wandeling voor je weggaat ?

Hij sloopt niets. Wel laat hij soms een plasje lopen als we even weg zijn. Ook als we net terug komen van het uitlaten.
Ik ga bewust 's ochtends een uur met hem wandelen. En laat hem vlak voor ik weg ga nog eventjes uit.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:51

Ik lees morgen even verder, maar ik zag het advies schokband voorbij komen. Echt niet doen hoor! Je hond blaft omdat hij zich zeer onprettig voelt. Met een schokband zal hij niet meer blaffen, maar hij voelt zich nog steeds zeer ellendig. Misschien zelfs wel ellendiger omdat hij telkens schokken krijgt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:54

schokband zou ik ook zeker niet doen, je haalt misschien 1 symptoom weg maar dan leidt het 90% naar wat anders...

Kan je niet voor je weggaat misschien 30-60 min met hem wandelen? want in de avond is wel leuk hoor, maar voor energie is dat niet handig. Die is in de nacht weer opgebouwd en als jij bv dan weer weggaat is de energie nog zo hoog...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:56

Waarom hebben jullie eigenlijk de hond in huis genomen?
Niet aanvallend bedoeld, maar bij een oude hond weet je dat er extra zorg aan zit.
Het kan best zijn dat jullie heel goed bedoeld de hond wilden redden, maar het onderschat hebben?

En je hebt de hond pas een week, en hebt al gezocht naar een ander baasje.
Dat is ook helemaal niet eerlijk naar de hond, wat heeft hij nu voor een kans gehad.
Dat hij nog zo achter je aan loopt, dat is logisch.
Alles is vreemd voor hem, en jullie zijn zijn enige houvast nu.
Wat kun je anders verwachten, dan dat hij zo is?
Het kost voor een jonge gezonde hond uit het asiel al tijd om aan een nieuwe omgeving te wennen, laat staan voor zo'n oude hond.

Of je moet zorgen voor oppas totdat de hond goed gewend is en misschien een poosje alleen kan zijn, of je moet zo snel mogelijk een ander baasje zoeken waar hij zijn oude dag kan doorbrengen.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 00:09

Barbet schreef:
Waarom hebben jullie eigenlijk de hond in huis genomen?
Niet aanvallend bedoeld, maar bij een oude hond weet je dat er extra zorg aan zit.
Het kan best zijn dat jullie heel goed bedoeld de hond wilden redden, maar het onderschat hebben?

Of je moet zorgen voor oppas totdat de hond goed gewend is en misschien een poosje alleen kan zijn, of je moet zo snel mogelijk een ander baasje zoeken waar hij zijn oude dag kan doorbrengen.

Wij wisten dat dit een tijdje zou duren om hem aan ons te laten wennen en daar wilden we ook alle tijd aan besteden. Alleen we willen dit niet ten kosten laten gaan vanwege een burenruzie. Het liefst willen we hem ook echt niet weg doen. Ik ga hem ook echt niet zomaar weer weg doen, maar we zitten er ook niet op te wachten dat de buren elke dag komen klagen en eventueel ook de politie ervoor zal gaan inschakelen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:21

Dat jij een burenruzie kan krijgen, daar kan de hond niks aan doen.
Het overkomt hem ook allemaal maar.
Het enige wat je kan doen is oppas zoeken of de hond terugbrengen naar het asiel (als hij daar vandaan komt?)

Hoe wilde je alle tijd aan de hond besteden als je nu al problemen hebt met de buren omdat hij alleen is.
Dan heb je niet alle tijd voor de hond.
Het klinkt nogal negatief, is niet helemaal zo bedoeld want ik merk uit jouw verhaal dat je echt om je honden geeft en het beste wilt.
Alleen ik denk dat je het onderschat hebt, ik heb zelf een oude hond en ik moet veel meer rekening met hem houden dan vroeger.
En hij is nog wel in zijn eigen en vertrouwde omgeving.
Dus ik snap heel goed tegen welke problemen je aanloopt, maar verwacht niet teveel en te snel iets van de hond wat hij (nog) helemaal niet aan kan.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 00:31

Mioux schreef:
schokband zou ik ook zeker niet doen, je haalt misschien 1 symptoom weg maar dan leidt het 90% naar wat anders...

Kan je niet voor je weggaat misschien 30-60 min met hem wandelen? want in de avond is wel leuk hoor, maar voor energie is dat niet handig. Die is in de nacht weer opgebouwd en als jij bv dan weer weggaat is de energie nog zo hoog...

Ik doe elke ochtend van half 7 tot half 8 wandelen met hem. Daarna ga ik om 8 uur nog met allebei de honden uit, dus zijn energie moet hij er dan wel uit hebben.

Citaat:
Het enige wat je kan doen is oppas zoeken of de hond terugbrengen naar het asiel (als hij daar vandaan komt?)

Hij komt niet uit het asiel dus terug brengen gaat niet. Ikzelf verwacht ook echt niet te veel en te snel van hem. Ik zou het liefst de buren goed duidelijk willen kunnen maken dat zo'n hondje tijd nodig heeft. Weet alleen niet hoe ik ze dat duidelijk zou kunnen maken.
Oppas zoeken ben ik mee bezig maar zoals ik al zei is dat ook niet zomaar eventjes snel te vinden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:32

misschien kan je eens bij de buren aanbellen en de situatie uitleggen ? en dat je ermee bezig bent maar dit niet in 24 uur tijd geregeld kan zijn... ?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 00:35

Mioux schreef:
misschien kan je eens bij de buren aanbellen en de situatie uitleggen ? en dat je ermee bezig bent maar dit niet in 24 uur tijd geregeld kan zijn... ?

Ik heb dat al 2 keer aan ze proberen uit te leggen maar daar gaan ze niet mee akkoord, ik had volgens hun hem gewoon al niet in huis moeten nemen.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 06:36

Wat heel goed kan functioneren is een geluidsopname maken als je thuis bent. Gewoon van jezelf en de alledaagse dingen. Dan de opname laten afspelen als je weggaat. De hond hoort dan nl nog steeds jouw stem.

Ik snap de irritatie van de buurman, echter vind ik zijn begrip aan de lage kant. Echt typisch iemand die zelf een mening heeft over de aanschaf van een hond en een ander deze mening door z'n strot wilt duwen omdat hij zich irriteert aan het geblaf. Was het nu dat de hond enige tijd aan een stuk blafte en je deed er niets mee dan was de irritatie te begrijpen.

Ik persoonlijk liet mij niet intimideren door zijn opmerking, immers blaffende honden bijten niet, dikwijls. Mijn advies zou zijn bij dergelijke buurman zelf als eerste de wijkagent in te schakelen, verhaal uit te leggen , naar mijn idee geeft je dat een 1-0 voorsprong bij een wel willende agent.

Burenruzie of niet, de toon is al gezet en bij dergelijke onverdraagzame buren op korte termijn is dat toch uitstel van executie. Geen denken aan dat ik mijn buren te vriend houd voor iets waar zij moeilijk begrip voor hebben. Dergelijke mensen bepalen graag voor jou tot hoever je mag gaan.

Had deze buurman bijv een kind gehad die de hele dag schreeuwde dan werd gezegd: ach het zijn kinderen. En zo is maar weer ns duidelijk dat dieren op dergelijke wijze als dit de dupe dreigen te worden van de mensen. Niet omdat de hond niet wilt maar omdat hij de kansen niet krijgt.

Ts, ik hoop van harte dat je doorzet omwille van de hond, maar hou er ieg wel rekening mee dat als de buurman inmiddels al een aversie heeft tegen de hond dat hij geen andere dingen gaat uithalen om het blaffen of eender wat te stoppen, helaas gaan mensen heel ver als het middels de officiele weg niet lukt, echter kan ik niet vanaf hier bepalen hoe serieus je buurman overkomt in deze. Sterkte ermee

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 07:11

Pension hier in de buurt heft een dagopvang wie weet bij jou in de buurt ook

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 07:20

Mijn hond kan nu hij ouder word ook steeds minder goed alleen zijn. Wel merk ik dat hij het fijn vind om op mijn kleren te liggen }:0 . Ook al liggen ze niet op een fijne plek en ben ik niet blij met de haren. Maar m'n bankhang trui is ook geschikt. Misschien is iets van z'n oude baasje wat voor hem. Wat voor hond is het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 07:35

Ik zou voor nu proberen of je oppas bij jou thuis kunt vinden, als je hem steeds weg brengt word dat ook een gewoonte.
Toen ik mijn vorige herder kreeg (hij was 7 toen hij kwam) was het de eerste 2 weken ook een drama, ik kon niet eens even naar de wc of hij stond al te janken in de kamer. Dat werd gelukkig steeds minder en na 1,5 week kon ik hem s'nachts beneden laten als ik hem een kong gaf voordat ik naar boven ging.
Als ik moest werken had ik oppas voor hem, dan piepte hij nog steeds wel even als ik weg ging want bij ons was het probleem dat hij alleen aan mij hing en het hem dus eigenlijk niets kon schelen of er iemand anders in de kamer zat of niet maar diegene kon hem wel afleiden en corrigeren.
Na die 2 weken was hij nog niet vaak alleen in het begin maar als ik hem een kong gaf voordat ik weg ging bleef hij wel stil.
Later kon hij zonder problemen thuis blijven dus het is wel goed gekomen.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 07:56

Ik heb tot gisteravond laat nog oppas proberen te regelen maar dat is niet gelukt.
Heb net een mail naar de wijkagent gestuurd en alles uitgelegd, dat de buren vandaag kunnen bellen en gezegd dat ik bereid ben om er over te praten. Ik wacht dus maar af wat er vandaag gaat gebeuren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:00

Je doet ontzettend je best ts. Hoewel ik de buurman begrijp vind ik het jammer dat hij geen begrip heeft voor jou en je niet even wat meer tijd geeft

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 08:40

Ik heb net de radio extra hard gezet. Kijken of dat gaat helpen. Hoop alleen dat ze nu daar niet over gaan klagen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:53

Ik duim voor je TS. Je hebt het beste met je hondje voor en doet echt je best. Kon de buurman dat ook maar inzien.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:10

Barbet schreef:

Hoe wilde je alle tijd aan de hond besteden als je nu al problemen hebt met de buren omdat hij alleen is.
Dan heb je niet alle tijd voor de hond.
Het klinkt nogal negatief, is niet helemaal zo bedoeld want ik merk uit jouw verhaal dat je echt om je honden geeft en het beste wilt.
Alleen ik denk dat je het onderschat hebt, ik heb zelf een oude hond en ik moet veel meer rekening met hem houden dan vroeger.
En hij is nog wel in zijn eigen en vertrouwde omgeving.
Dus ik snap heel goed tegen welke problemen je aanloopt, maar verwacht niet teveel en te snel iets van de hond wat hij (nog) helemaal niet aan kan.

Ik vind je reactie een beetje kortzichtig. Het lijkt me heel logisch dat je niet 24/7 aandacht heb voor je hond. Dit lijkt me ook niet gezond trouwens. Ik vind de 3,5 uur werk van de TS onwijs meevallen.
Ik snap wel wat je zegt over dat hij tijd nodig heeft om te wennen en zich niet gelijk aangepast krijgt. Maar ik denk ook niet dat de TS dit niet erkent. Alleen zou ik zelf ook wanhopig worden als er een boze buurman aan je deur staat. Dan is het niet zozeer dat TS er geen tijd voor heeft, maar dat de buurman er geen tijd voor heeft. Naar mijn idee wil TS er alle liefde en moeite en tijd instoppen, maar als je een boze buurman krijgt, kan je niet even lekker verder gaan trainen met je hond en hem de tijd geven het blaffen af te leren... En naar mijn idee is tijd juist datgene wat je nodig hebt om dit af te leren. Tuurlijk snappen we wel dat die hond niet opzettelijk de buurman boos maakt oid :') Ik denk dat niemand opzettelijk de hond alle schuld wil geven, maar dat hij blaft is een feit. En naar mijn idee werken de omstandigheden voor TS gewoon niet in haar voordeel.

Ik vind het netjes van je dat je de wijkagent al hebt gebeld. Zo ben je de situatie voor :) Succes vandaag!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:39

radio keihard zou ik niet doen :P dat is letterlijk elke seconde aan als je weg bent en ook reden voor overlast aan de buren...
Dan komt het over dat je het zeg maar uitlokt.

Je kan inderdaad als je weg bent een pension proberen, die zijn er in elke regio wel.