Kat wil niet op de kattenbak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 11:35

lotje_elmo schreef:
en hij heeft altijd in een bench gezeten met kattenbak en eten en drinken erin. De bench was in een woord HUGE. hij nam zoveel ruimte in beslag dat ik besloten heb om hem in het trappenhuis te zetten.

Met deze hem bedoelde ik de kitten...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:35

Wow, zelfs voor een hond vind ik het ondingen, maar waarom zou je een kat in een bench stoppen? Sommige mensen moeten geen dieren nemen......

Freggle_Edge: een kat is een diersoort die gemiddeld van nature zo'n 18 uur slaapt. Het is heel natuurlijk oergedrag.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 11:36

Flew schreef:
Mijn kat wil ook niet op een kattenbak met deksel, hij vindt dat eng. Helaas is hij wel een fanatieke graver, dus elke keer een flinke bende. Nu hebben we een open bak met een hoge rand gekocht. Kat blij want geen deksel, wij blij want minder grit door het huis. :)

Deze hebben wij hier nu staan:
http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenb ... nbak/50733

Dankjewel!

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 11:36

Lara_Silver schreef:
Wow, zelfs voor een hond vind ik het ondingen, maar waarom zou je een kat in een bench stoppen? Sommige mensen moeten geen dieren nemen......

Freggle_Edge: een kat is een diersoort die gemiddeld van nature zo'n 18 uur slaapt. Het is heel natuurlijk oergedrag.

maar ik dacht wel echt dat ik het goed deed. de dierenarts zei dat ik dat het beste kon doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:38

Een vriendin van mij heeft al veel katten versleten want ze woont op het platteland op een vrij rustige weg waar navenant hard gereden wordt. Dus steeds gaat ze dan weer een andere kat halen. De eerste weken moet dit dier in de bench verblijven, want anders ontsnapt het dier en verdwijnt. De kat moet eerst aarden in de bench, en na een tijd in de avond gaat de kat los in huis maar overdags weer in de bench omdat daar kinderen wonen die de deuren niet achter zich sluiten. Het is niet leuk voor zo´n beestje, maar ze overleven het allemaal en het komt goed.

Alleen moesten ze verkeersregels kunnen leren...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:42

TS; je kan er met je gezonde verstand toch wel bij dat een kat geen dier is om in een kooi te stoppen? Maar een dier dat plaats nodig heeft om te kunnen bewegen, rennen en klimmen en dat je bij een binnenkat juist moet zorgen dat hij dat kan doen dmv hoge klimpalen, hoge verstopplekjes en voldoende leefruimte. Desnoods reserveer je ten minste een kamer voor de kitten, maar toch geen kooi?

Desiree

Re: Kat wil niet op de kattenbak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:45

Welk dier is er dan wél om in een kooi te stoppen? Noem er eens één?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:04

Je kat geeft dus duidelijk voorkeur aan voor zijn kleinere bak zonder deksel?
Zet ze eens beide zonder deksel naast elkaar. Dan evt de kleine in de grote en dan de kleine bak weg. Stapsgewijs.
De vulling van de kleine bak in de grote bak doen is ook een goede.
Sommige katten hebben iets tegen deksels of luikjes.
Steentjes door je huis hou je vaak toch wel. Ik heb hier mazzel met twee dames die vies zijn van steentjes aan hun poezelige voetjes, die vegen net zo lang tot alles weg is :D

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 12:05

Jeej!

Hij heeft net geplast!
Ik had de bak al weg gezet en niet verwacht dat hij er op zou gaan maar toen ik op zolder kwam had hij geplast op de Groot en niet op de kleine en grote aan de kant in de hoek maar alsnog ging hij erop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:12

+:)+ mooi zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:15

Super!
En nu niet meteen die nieuwe grote bak schoon gaan maken omdat er een plasje inzit, maar gewoon even zo laten!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:16

Desiree schreef:
Een vriendin van mij heeft al veel katten versleten want ze woont op het platteland op een vrij rustige weg waar navenant hard gereden wordt. Dus steeds gaat ze dan weer een andere kat halen. De eerste weken moet dit dier in de bench verblijven, want anders ontsnapt het dier en verdwijnt. De kat moet eerst aarden in de bench, en na een tijd in de avond gaat de kat los in huis maar overdags weer in de bench omdat daar kinderen wonen die de deuren niet achter zich sluiten. Het is niet leuk voor zo´n beestje, maar ze overleven het allemaal en het komt goed.

Alleen moesten ze verkeersregels kunnen leren...

Hoe bedoel je dat 'steeds'? Want nu klinkt het alsof er maandelijks een nieuwe kat komt. Dat zal vast niet, maar als je katten 'steeds' dood gereden worden is een kattenren misschien een betere (diervriendelijker) optie.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:57

Sleeper schreef:
Hoe bedoel je dat 'steeds'? Want nu klinkt het alsof er maandelijks een nieuwe kat komt. Dat zal vast niet, maar als je katten 'steeds' dood gereden worden is een kattenren misschien een betere (diervriendelijker) optie.

nou ja, 2 jaarlijks vind ik ook nog wel veel eigenlijk. En dat is zo ongeveer het geval. Een kat is voor haar neus aangereden door een auto, een motorrijder kwam aan de deur dat hij hun kat had overreden, en dan zijn er nog een paar gewoon verdwenen.