kat op de auto van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:38

TS, wat fijn dat je insteek idd is dat je niet wil dat jouw huisdier geen overlast veroorzaakt.

Zou je de kat misschien aan een tuigje in de tuin kunnen laten?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:40

Ik zou toch voor een stoomdraadje gaan hoor. Of zo'n hek Vannoppen op je schutting dat schuin naar binnen staat. Dan kan ze er niet over.

Ik heb zelf een kat en ben ook niet blij met andere katten die overlast veroorzaken. Mijn kat, mijn probleem. Een ander hoort daar geen last van te ondervinden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 14:40

Marije_jiplover schreef:
TS, wat fijn dat je insteek idd is dat je niet wil dat jouw huisdier geen overlast veroorzaakt.

Zou je de kat misschien aan een tuigje in de tuin kunnen laten?

Normaal is ze overdag buiten als wij werken (full time) en ik probeer haar savonds binnen te houden.

Probeer haar nu binnen te houden als die auto thuis staat. :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:41

De gemiddelde boerderijkat wordt helemaal gek als die wordt opgesloten (en als je er een riempje aan doet kun je vliegeren) .. Ik vind dat echt niet diervriendelijk hoor.

Ik zou met de buurman praten en uitleggen wat het probleem is, misschien is hij wel een stuk makkelijker als je het open bespreekt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 14:41

Zoe_97 schreef:
Ik zou toch voor een stoomdraadje gaan hoor. Of zo'n hek Vannoppen op je schutting dat schuin naar binnen staat. Dan kan ze er niet over.

Ik heb zelf een kat en ben ook niet blij met andere katten die overlast veroorzaken. Mijn kat, mijn probleem. Een ander hoort daar geen last van te ondervinden.

Ik informeer deze week of zijn probleem over is als mijn kat binnen blijft en het niet meerder katten zijn.

Dan zou ik stroom kunnen overwegen.

Dancer

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:42

Misschien kun je een soort kattenren maken? Maar dat is waarschijnlijk net zo duur als stroom over de schutting.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:44

troi schreef:
De gemiddelde boerderijkat wordt helemaal gek als die wordt opgesloten (en als je er een riempje aan doet kun je vliegeren) .. Ik vind dat echt niet diervriendelijk hoor.

Ik zou met de buurman praten en uitleggen wat het probleem is, misschien is hij wel een stuk makkelijker als je het open bespreekt.

Als een hond overal losloopt vind iedereen dat niet kunnen. Een kat is net hetzelfde hoor. En die nonsens van een kat is een vrij die is zinloos, dat is een hond, paard of koe ook :p die lopen niet overal los.

Als je voor een tuigje gaat kan ik de tre ponti erg aanraden! Zijn supertuigjes, mijn kat gaat ermee mee wandelen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:44

Liselot schreef:
Kinke schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom het zo vreselijk is om kattenpootjes op de auto te hebben?
Daar zou ik me nou geen seconde druk om kunnen maken, dus wie legt het me uit? :+

Kattenpootjes veroorzaken krassen ;)

Weet je wat pas krassen geeft een geit op je motorkap en dan niks vergoed krijgen omdat jezelf de auto op het terrein hebt gezet.

Je wilt niet weten hoe mijn motorkap eruit zag.

Wat te denken van vogels die over je auto heen lopen en erop schijten. Vogels trekken geen nageltjes in hoor. En wel eens de klauwen van een ekster of kauw gezien?
ben benieuwd of meneer straks ook de gemeente gaat aanklagen omdat ze zout hebben gestrooid...dat tast ook de auto aan.

Wat een gezeik eerste klas.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:46

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 14:47

Iemand ervaring met Kat weg spray

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:47

Oke, misschien niet geheel 100% diervriendelijk, maar geef je buurman een waterpistool en zorg dat hij je kat daar mee nat spuit als hij op de auto gaat zitten (niet op zijn kop natuurlijk, vaak schrikken ze al als het op het lijf komt). Ik denk dat je kat er dan zo van genezen is :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:47

Stroom hoeft niet duur te zijn. Een paar prikpaaltjes met een stroomdraad kosten +/- 25 euro (later te hergebruiken voor je paard ;) ) Enige probleem dan nog is er nog stroom op krijgen. Misschien kun je tijdelijk een stroomkastje van iemand lenen (aangezien die vaak duur(der) zijn).

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:48

xSCWx schreef:
Oke, misschien niet geheel 100% diervriendelijk, maar geef je buurman een waterpistool en zorg dat hij je kat daar mee nat spuit als hij op de auto gaat zitten (niet op zijn kop natuurlijk, vaak schrikken ze al als het op het lijf komt). Ik denk dat je kat er dan zo van genezen is :)

En geef hem ook gelijk een flesje autoshampoo, kan hij de zandpootjes ook gelijk wegwassen. :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:49

Bubbeltjes plastic _/-\o_

Of een trampoline op de motorkap.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 14:50

xSCWx schreef:

mijn kat is een Main Coon }>
200% doorzettingsvermogen (anders kon ze de tuin ook niet uit (via de buren met een grote labrador die ze ook nog ontwijkt) en dol op water..

Plantenspuit maakt haar ook niks uit.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:52

xSCWx schreef:

Zoiets is juist de reden waardoor je krassen krijgt..
Zolang de kat stil zit op de auto is er weinig aan de hand.
Maar loopt er een hond langs die achter de kat aangaat, of zit er iemand met een waterpistool en de kat schrikt..

Kat slaat nagels uit om grip te krijgen op auto, voila auto vol krassen..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:52

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:53

Daar had ik inderdaad niet aan gedacht (ik zit niet zo in de katten :D). Dan heb ik niks gezegd :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:56

Idd zorgen dat je kat op jou terrein blijft. Niet makkelijk, daarom gaan die van mij niet naar buiten. Zijn ook boerderijkatten van oorsprong en nu gelukkige en actieve huistijgers, als ze zich maar niet vervelen (en liefst met z'n tweeën zijn) Katten houden nu eenmaal van auto's. Alleen al van de warmte als deze net gelopen heeft en om zich onder te verstoppen. Ik denk dat behalve een hoes jou buurman trouwens niks kan doen, of de garage in.

Verder komen er weer een hoop bizarre aannames hier voorbij.. Ik heb nog nooit een vogel op een auto zien landen, wel poepen maar als je je auto gewoon wekelijks wast is dat geen probleem. Dan heb je nog marters, maar die bevinden zich meestal eronder. Honden die tegen de auto op staan, kan gebeuren maar enkel als daarbinnen wat interessants te zien is, zelden dus. Katten zijn toch de meest frequente bezoekers van uitkijkposten aka auto's. En reken maar dat niet alleen klauwen maar ook vieze pootjes krassen maken. Nu ben ik niet vies van een beetje polish, maar te gek moet het niet worden.

Zout is alleen maar slecht bij achterstallig onderhoud, en laten ze nu in Nederland belachelijk zelden goed zouten. Waar ik woon zouten ze een hoop, dus de hele winter gewoon lekker regelmatig wassen en in de lente de onderkant van de auto een keer goed wassen en er is niets aan de hand. Behalve als je een merk hebt met slecht metaal, dan pech.

Al met al is het wel weer gek dat eigenaars van mooie auto's door sommigen hier een beetje voor gek uitgemaakt worden omdat ze het beu zijn dat de auto weer onder de microkrasjes en vieze pootjes van andermans huisdier zit. Goh wat raar nu...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:57

Gewoon randje kippengaas naar binnen vouwen bovenaan de muur zodat ze er niet uit kan. Vastzetten met plankendragers en probleem opgelost voor weinig geld.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:57

Ik vind het echt top dat jij zo je best doet een oplossing te vinden, TS. Ik persoonlijk zou het geen probleem vinden, omdat ik een oude auto heb, niets om auto's geef en niet materialistisch ben ingesteld, maar ik kan me best voorstellen dat de buurman ervan baalt. Zo'n goedkope stroomoplossing is wellicht voorlopig een oplossing en kun je later ook hergebruiken.

En voor de mensen die zeggen: 'Tja, dat zijn nou eenmaal katten'. Lekker makkelijk zeg! Het zijn toch huisdieren, aangeschaft door een mens? Waarom hebben katten toch altijd een soort van privileges? Honden, koeien, paarden en geiten zijn evengoed vrije dieren, maar daarvan zou het zeker niet geaccepteerd worden als die op auto's zouden gaan zitten. Die discussie heb ik vaker met mensen die dan zeggen: ja, we hebben een nieuwe bank en er zitten krassen op van de kat, maar ja, het zijn katten hè, dat hou je toch niet tegen. Oh jawel hoor, dat hou je zeker wel tegen. Ik thuis in ieder geval wel. Arrogante rotbeesten zijn het :D

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:03

hoi misschien dat als de buurman mee wilt helpen een plantenspuit klaar hebben staan zo hebben we dat bij die van ons afgeleerd die had er ook handje van,
Verder valt er niet echt vee laan te doen denk ik.
Dat heb je nu eenmaal met zoveel mensen en zoveel dieren.

Wel fijn dat de buurman met je mee denkt/

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:07

bestel een autohoes bij dealextreme en voor hooguit 20 euro ben je van het hwle probleem af

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:07

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:08

Ga straks maar even bij de buren langs. Samen even nadenken en hem een fles cat-schrik brengen.

De auto staat onder de carport en onze auto's ook de andere buren hebben allemaal geen carport en het probleem dus ook niet.