[VOLG] Chocolade koningspoedelpup: 8 weken aftellen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: [VOLG] Chocolade koningspoedelpup: 8 weken aftellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:34

Oh ik vind ze zo gaaf!!

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 11:12

@Limoen: ik ben jou en jouw foto's al een hele tijd aan het zoeken op bokt ! Je maakt echt prachtige foto's en ik wilde graag een shoot inplannen voor mijn pupje. Ik zie helaas dat je wel erg ver woont (330 km enkele rit) :(

Maandag ga ik de kleintjes voor de eerste keer bezoeken, spannend ! Ondertussen moet ik het nog stellen met leuke anekdotes, foto's en filmpjes. Mijn camera ligt alvast klaar! ;) 1 teefje en 1 reutje hebben de oogjes open, nog 2 te gaan :D Vandaag zijn ze 2 weken oud...

Hier alvast enkele recente foto's, maandag of dinsdag wat duidelijkere :D

Polonaise
Afbeelding

Broertjes
Afbeelding

Baron/Groene bandje
Afbeelding

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:36

Leuk , ik ga volgen.Puppy's <3
Ik ben vanaf eind april in het bezit van een toypoedel van 8 jaar en ik ben helemaal om. Heb altijd rottweilers gehad en een staby en een zwarte herder, poedels?? Ehhh....get nee dat konden nooit echte honden zijn. , maar van Toby wordt ik zo vrolijk...super slim en echt een clowntje van 2,4 kilo maar een karakter van een hond die 20 x zo groot is. Ik kijk met hele andere ogen naar poedels, zie ze nu ook best veel. Lette nooit op die nuffige hondjes.
Afbeelding

Toby thuis

Afbeelding

Toby in het bos.

Is het karakter van een koningspoedel eender als van een toytje?

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 11:42

Dat doen poedels met je hé Jadybabe? Gewoon door helemaal zichzelf te zijn je inpakken... :D
Toen ik met mijn opleiding hondentrimmen startte dacht ik er net zo over... Tot je ze écht leert kennen. Mooie kleur heeft je poedeltje, en leuk kapsel ook !

Wat karakters betreft, 'zouden' de kleintjes nerveuzere typetjes zijn, de grote poedel meer 'zen' (ook al zijn het echte clowns, in welke maat dan ook). Maar zoals je zegt, elke hond heeft een eigen karakter, en ik denk niet dat dat afhankelijk is van de slag.

Is er misschien iemand die daar meer ervaring in heeft? Ik ben tot nu toe voornamelijk met koningspoedels in contact geweest...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:02

Een vriendin heeft twee kleine toy poedels. Kan niet zeggen dat ze echt meer nerveus zijn (niet Tervurense herder nerveus :P ) maar onze koningspoedels zijn zeker weten meer zen!

Hoewel onze Seppe echt de wijsheid en rust in eigen persoon was, en Lewis soms wel een kronkel heeft hoor :') maar hoe ouder hij wordt hoe rustiger :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:03

Schattige foto's trouwens :D nog helemaal geen krulletjes haha.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:10

Solleke_Noah, hoeveel dieren heb jij ? Volgens mij best wel veel :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:14

Valt best mee hoor!

'k Woon sinds een jaar samen met mijn vriend en samen hebben we niet veel dieren (drie paarden, kat, fret, twee axolotl's en een berg vissen)

Bij mijn vader lopen er dan twee poedels (tot voor kort drie honden, een golden retriever meisje... helaas overleden ;( ) en twee katten en ook een berg vissen. We hebben vroeger veel klein spul gehad (konijnen, cavia, muizen, vogels), allemaal aan ouderdom overleden en nu wil ik liever geen kooidiertjes meer. Voor een hond bij ons zijn we helaas veel te weinig thuis, dus ga ik elke dag even langs bij mijn vader, daar de honden knuffelen.

De fokker van Lewis (Olionshouse) heeft terug een nestje poedels en mijn vader was al aan het twijfelen :P twee honden is eigenlijk meer dan genoeg, maar ze zijn zo leuk :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:33

JlnG schreef:
@Limoen: ik ben jou en jouw foto's al een hele tijd aan het zoeken op bokt ! Je maakt echt prachtige foto's en ik wilde graag een shoot inplannen voor mijn pupje. Ik zie helaas dat je wel erg ver woont (330 km enkele rit) :(

Ahh grappig :D Dankjewel! :D
Dat is jammer. Kun je het niet combineren met iets?
We komen bij uitzonderingen ook wel eens voor puppy's bij de mensen thuis. Maar dan is het handig om met meerdere mensen een shoot op dezelfde dag te plannen denk ik. Dan kunnen reiskosten bij jullie onderling gedeeld worden. Misschien een idee?

Spannend voor je <3 De pups zijn vast prachtig!

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:33

@Limoen: Ik heb je gisterenavond een mailtje gestuurd ! ;)

Maandag ben ik op bezoek geweest bij de pups en ik ben tot over mijn oren verliefd :oo <3
Ze zijn zoooo mooi, diep donkerbruin, op een reutje na. Prachtig !

Afbeelding

Kan je zien dat ik gelukkig ben??? :)

Afbeelding

Afbeelding

Oogjes open ! <3
Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:37

Aaahhh, cute.

Blijven ze ook bruin of gaan ze ' schimmelen'?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:39

Awwww hoe lief!!!

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:22

Het is de bedoeling dat ze inderdaad dat mooie diepe bruin behouden, al zullen ze natuurlijk wel lichter worden naarmate ze ouder worden. (Graying heet dat dan bij poedels)

De honden uit het vorige nest zijn nu 1,5 jaar oud en zijn nog steeds mooi op kleur, hoewel die van bij de geboorte wel al een lichtere kleur hadden dan deze pups. Met deze lijn hoopt de fokster dat de kleur zo lang mogelijk op punt en donker blijft :D

Dit is ook het echte chocoladebruin, waar je ook nog Silver Beige hebt (worden donkerbruin geboren en worden beige van kleur, net zoals de zilvergrijze poedel die zwart geboren wordt en grijs wordt) en Café Au Lait (erg gelijkend op de Silver Beige) Maar beide worden bruin geboren.

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:41

De pups zijn vandaag al 3 weken oud, de tijd vliegt!

Vandaag kregen ze hun allereerste papje, versvleesmix.

Wat voeren jullie? Mijn border collies krijgen een mix van brok en vers, maar de poedel ga ik denkelijk verderzetten op volledig verse voeding (kvv)

Iemand ervaring in het showen van honden?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:24

Wij voeren momenteel Simpson brokken. de oudste hebben we op vers vlees op laten groeien maar die lustte niet alles dus over gezet op brok.
Nu valt me wel op dat ze ontzettend veel drinken, dus ga bij de pup, ook om het zindelijkheid te bevorderen, vers voer introduceren...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:02

Die van ons krijgen Royal Canin brokjes.

Er zijn puppies geboren bij onze fokker <3 https://www.facebook.com/FromOlionshous ... =3&theater

Geen ervaring in showen hier. Onze eerste koningspoedel had een "foutje", een witte vlek op zijn borst, dus hij kon niet voor show gebruikt worden. Wel jammer want hij was qua bouw wel erg mooi en groot, heel statig. Onze Lewis is wel in orde qua kleur enzo, maar ondertussen gecastreerd, hij werd echt te hevig op andere honden.

Wil jij showen? Misschien kan je tips krijgen via de fokker? Als trimmer heb je alleszins al de ervaring om showkapsels te onderhouden :D

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 00:46

Ooooh wat lief zijn ze! Had ze nog niet gezien, hoewel ik ze ook volg op Facebook! Klein nest ook wel :o

Het is de fokker die me al een paar keer gevraagd heeft of ik showplannen heb. Mijn pup is de enige die relatief dicht in de buurt blijft, dus ik had al lachend gezegd dat ik ringtraining zou doen, als zij maar loopt :P Vond ze ook prima! :D

Weet alleen niet of ik dat hele showgebeuren zo hondvriendelijk vind...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 02:44

Oh wat leuk een poedelpuppy <3
Ik heb een dwergpoedel teefje :)

Kwa karakter is mijn hond een clowntje, maar soms een beetje nerveus. Vooral dan richting vreemde mensen.
Ik ken een paar koningspoedels die op dezelfde manier nerveus waren, maar anderen zijn weer heel zen. Dat lag daar echt eraan uit welke moeder ze kwamen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 07:35

JlnG schreef:
Weet alleen niet of ik dat hele showgebeuren zo hondvriendelijk vind...

Waarom niet? Oké, bij de poedels Is het een hoop borstelen en tutten, vind je hond dat niet leuk, niet doen.
Maar als ze van aandacht houden kun je het zo leuk maken als jezelf wilt.
Vind er niets zieligs aan.

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 09:17

Welkom erbij Arabella! Fijn dat je meevolgt! ;) Plaats gerust een foto van je poedeltje :)

En oke Corine, daarin heb je wellicht gelijk. Maar er komt toch ook heel wat nijd kijken onderling? Als mijn hond een titel kan winnen, super! Is het niet zo, even goed. Maar helaas denkt niet iedereen daar zo over. Ik ken verschillende mensen die showen/geshowd hebben en daar hoorde ik van dat het niet altijd even lief is.

Vandaar mijn vraag of er hier iemand (andere) ervaring heeft.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:40

Oh. Maar dat is bij honden, paarden, katten shows allemaal hetzelfde. Als je daar zelf niet tegen kunt dan moet je er niet aan beginnen nee. Er zijn er die vol staan van de stress. Dan heb je nog partijdige keurmeesters, dus dat Is niet persé heel leuk als je er veel waarde aan hecht.
Maar ik vind het gewoon leuk om andere rasvertegenwoordigers te zien en te horen wat een keurmeester van mijn hond vindt. En met sommige mensen Is het juist wel gezellig.
Plus dat ik het getut en gedoe van mensen die het veel te serieus nemen, ronduit hilarisch vind :x

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 11:35

Na een dikke week nog eens een update ! Baron wordt deze week alweer 5 weken oud. Gisteren zijn voor de eerste keer de snoetjes, voetjes en staartaanzet geschoren van de pups en ondertussen zijn het echte poedeltjes !

Vorige week ging ik ook op bezoek en heb zo genoten van die kleine, heerlijk slapen op mijn schoot. <3 En al heerlijk spelen met broer en zusjes.
Vanavond ga ik terug langs en post ik meer foto's en uitgebreid verslag.

Ik heb besloten dat ik me ga inschrijven voor ringtraining, vinden zowel de hond als ik het leuk gaan we showen. Dus dat zien we dan wel weer !

Afbeelding
Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:10

Ahhhhh.... Schattig!
Jeetje, worden ze zo jong al geschoren? Arme beestjes, Hi Hi.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:14

Aah cute <3 @corine: dan wennen ze al goed aan het scheren. Zo jong merken ze er nog niet veel van en later worden bij veel poedels de neuzen toch geschoren ;)

Dit is mijj dwergpoedel gioia

Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:28

Ik scheer de honden ook, maar Is nog prima aan te leren op latere leeftijd, bij ons ras gaan ze meestal rond 3/4 maanden eens kennis maken bij de trimmer en rond 6 de eerste grote beurt
Ik doe het gewoon zelf, maar wist niet dat het zo jong al gebeurd...