Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

mensen vergeten vaak dat grotere honden minder dicht bij de grond staan en zichzelf makkelijker warm kunnen houden. Ook komen Chihuahua's oorspronkelijk uit de woestijn, ze zijn eigenlijk gemaakt voor warme temperaturen. tja als t dan aan de grond zo koud is kun je niet anders 
maar helaas kan ze daar niet lekker in lopen, doordat het om haar pootjes zit en te veel een kraag snap je? ik zal eens een filmpje maken als ze een jasje aan heeft, ziet er koddig uit maar het is eigenlijk heel zielig.
vandaag nog een poging! Xpinoxx schreef:Ook komen Chihuahua's oorspronkelijk uit de woestijn, ze zijn eigenlijk gemaakt voor warme temperaturen. tja als t dan aan de grond zo koud is kun je niet anders
)
Het artikel is onwijs kort door de bocht, je kan dieren net als mensen niet over 1 kam scheren. Crypto schreef:@Xpinoxx dank voor je uitleg, ik PERSOONLIJK vind t nog steeds onzin je ontregelt namelijk heel eigen systeem zo kan je hondje niet wachten op n dikke deken?:)
ieder zn keuze verder hoor maar goed bedankt voor jouw visie:)
dus ondanks jouw persoonlijke mening ben ik er voorstander van ze dat niet te laten krijgen. 

Xpinoxx schreef:Crypto bedankt voor jou persoonlijke mening, mijn hondje heeft geen dikke vacht, een grote kale plek op haar schouder (liteken, ze is ooit gegrepen door een hond, oor eraf, staart eraf en dus een jaap van meer dan 5 cm, hier komt nooit meer haar op), ook haar buikje is kaal door sterilisatie, duurt jaren voordat dat haar weer beetje is aangegroeid. Al met al blijft er weinig over haha
We zijn geslaagd! ik heb een wollen koltruitje voor haar. Hij is iets lang maar ik kan hem goed omrollen en als ze ligt te wachten dan kan hij gewoon uitgerold. Iedereen super bedankt voor het meedenken!
Ook maar meteen een veiligheidslampje gekocht
hahah hier lijkt t net alsof ze een mega nek heeft
Paloedie schreef:Mijn chihuahua is absoluut geen handtashond,heeft dezelfde opvoeding genoten als onze leonberger. Als we gaan wandelen loopt ze gewoon bloot en is er niks aan de hand. Als ik bij de paarden bezig ben loopt ze minder. Met vies/koud weer staat ze binnen 5 min bij de achterdeur of ben ik haar kwijt omdat ze tussen paardendekens is gekropen.
Met een jasje aan blijft ze rustig een uur spelen en gaat ze op ontdekkingstocht. Dus ondanks mijn hekel aan jasjes kies ik voor wat mijn hondje blijkbaar nodig heeft om lekker buiten in het natte gras te kunnen ravotten als het geen 20 graden is.
Longontsteking en blaasontsteking ontregelen het systeem trouwens ook, evenals antibioticadus ondanks jouw persoonlijke mening ben ik er voorstander van ze dat niet te laten krijgen.