Grasparkietjes kruipersziekte of groeien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Grasparkietjes kruipersziekte of groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:00

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:04

Als er op dit moment zo weinig geld is, zou ik wachten met andere halen totdat dat probleem in ieder geval is opgelost. Want wat als ze toch nog een dierenarts nodig hebben binnen afzienbare tijd?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 23:11

We hebben wel geld, alleen als er zoveel testen moeten worden gedaan, kan de prijs aardig oplopen, en daar heeft mijn moeder de tijd niet voor, en wij moeten gewoon opletten met wat we uitgeven. En als het moet kunnen en willen we het wel betalen, maar het is al vrij zeker dat deze vogels ziek zijn en terug gebracht worden, dus daar gaan en kunnen wij het geld niet aan besteden :(.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:14

Een ontlastingsonderzoek kost 25,00 euro. Behandeling als er echt wat is max. 50 euro. Wat supplementen kosten voor de opbouw van het immuunsysteem kan je op mijn site zien. Dus valt best mee. En kan zelfs zonder een vogelarts bezoek. Dan ben je voor ca. 100 euro klaar.

Maar gezonde vogels kunnen ook ziek worden en de kosten kunnen daar ook enorm oplopen als je gaat behandelen. Als je dat niet wilt/kunt beter geen huisdieren nemen. Ook vogels kosten geld al is de aanschaf goedkoop.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 00:22

Nogmaals, wij hebben de mogelijkheid en zullen met alle liefde, alle dierenarts kosten, inentingen etc betalen. Zie alleen niet wat het nut is om met deze grasparkieten naar de DA te gaan, als ze toch terug worden gebracht... Hoe moeilijk ik het ook vind.

Heb eerlijk gezegd nu een beetje het gevoel dat mij de les word gelezen over geld en dieren nemen. Wij hebben er wel het geld voor, maar 100,- voor vogeltjes die terug gebracht worden vind ik niet nodig. Kan er ook helemaal naast zitten hoor :).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:27

Dat was bedoeld als je ze zou houden dat dat eerst de kosten waren. Dus optie 1.

Optie 2 is een mogelijkheid die niks kost maar de kweker zal ze dan verder verkopen of de nek omdraaien. Dan zou zelf laten inslapen ook nog een optie zijn. Dan hoeven ze niet te lijden vroeg of laat en gebeurt het netjes.

Heb het voor een paar jaren zelf eens gehad in de kweek en deze vogels zijn netjes ingeslapen. Geen lijdensweg en geen ellende voor anderen. Is ook het advies van de meeste vogelartsen. Dus dat is nog een 3e optie. Kost ook wat geld maar dat is dan een fout die je gemaakt hebt en niet weer maakt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:30

Hoe oud worden gemiddeld grasparkieten?

Ik snap TS helemaal. je gaat naar een fokker, omdat je daar van uit gaat gezonde dieren te halen. En als je er dan later thuis achter komt dat ze verre van gezond zijn, zou ik er ook geen geld in stoppen. Ik zou, hoe erg je ook aan ze gehecht bent, terug brengen en geld terug vragen. Het hele hok met dettol uit doen, en minimaal een maand het hok leeg houden voor dat je aan nieuwe parkieten denkt. En vooral niet terug gaan naar deze fokker voor nieuwe.

Sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 04:52

Grasparkieten kunnen wel 15 tot 20 jaar worden. In sommige gevallen zelfs nog ouder.
Je kunt ze terug brengen (waar de kweker ze waarschijnlijk de nek om zal draaien) of naar een goede vogelarts gaan en die de vogels laten beoordelen en eventueel inslapen. Bij die laatste optie ben je niet zoveel geld kwijt. Je hoeft namelijk niet tot een behandeling over te gaan mits je daar zelf toestemming voor geeft :)
Zelf zou ik ze ook niet terug brengen, maar een vogelarts naar de dieren laten kijken en aan de hand van zijn bevindingen een beslissing nemen om ze te laten inslapen of niet.

Pubelia, ik heb hier een valkparkiet zitten waarbij een paar uur na aankoop al een ernstige vorm van megabacterie werd vast gesteld. Dat kon ze alleen maar bij de kweker hebben opgelopen. Ze is er wonder boven wonder helemaal bovenop gekomen, maar dat grapje heeft wel bijna 1500 euro gekost. Gelukkig heeft rechtsbijstand hierbij geholpen en heb ik de kosten voor een gedeelte terug gekregen, omdat duidelijk was dat de vogel al ziek was. De kweekster leek een betrouwbare dame, maar blijkt achteraf al jaren op een foute manier bezig. Helaas komen dit soort praktijken overal voor en zijn niet altijd direct herkenbaar -O- Nou gaf de kweekster in mijn geval direct al niet meer thuis, maar terug brengen vond ik ook geen optie.