Bedankt voor jullie reacties! Ze stellen me echt gerust. We houden hem en zijn drollen goed in de gaten!
anneliesdj
Geplaatst: 12-11-15 13:46
Wat om een snicker zit is in elk geval geen pure chocola en het is maar een klein deel van het geheel. En dan heeft hij ook geen hele snicker gehad. Dat valt dus wel mee, hij zal ws aan de schijt gaan en thats it. De verpakking kan verder ook weinig kwaad, die komt er vanzelf weer uit.
Check gewoon zijn ontlasting de komende dagen of het er werkelijk uit komt en houd de komende paar uur even goed in de gaten of hij niet lethargisch wordt of enorm gaat braken.
In ieder geval zeker geen zout geven zoals op de vorige pagina werd aangeraden! Met een zoutintoxicatie ben je inderdaad verder van huis. Heb je de dierenarts wel even gebeld of niet?
Onze hond heeft eens een halve zak mini kitkats met verpakking en al opgegeten, oeps. Kwam er allemaal weer gewoon aan de achterkant uit en helemaal niet ziek van geweest.
Als het maar zo'n kleine hoeveelheid was zou ik me niet teveel zorgen maken. Desnoods kun je nog wat snijkoek geven, dat kan dan een beetje om dat papier heen gaan en zorgt dat het soepel door de darmen gaat. Krijgen wij meestal als tip als de honden hier weer eens iets geks hebben gegeten (ja gebeurt hier ook vaak..).
Kentaro
Geplaatst: 12-11-15 13:52
Ik zou bij chocolade eten (witte is niet schadelijk, puur inderdaad erger dan melk) altijd een dierenarts raadplegen! Het kán inderdaad goed gaan, maar weet helaas ook van de hond van kennissen dat het fout kan gaan. Als je binnen 3 uur nadat de hond de chocolade gegeten heeft bij de dierenarts bent, kan deze hem een injectie geven waarvan hij gaat braken. Sterkte in het ieder geval!
En let goed op eventueel deze verschijnselen: - trillen, veel dorst, buikpijn, hijgen, onrustig/nerveus zijn, braken.
Ik heb mijn honden ooit zo'n braakspuit laten geven door de DA, omdat ze koffiedik hadden gegeten. Zielig hoor, wat een ongezond goedje! Dat zou ik echt alleen maar doen in erge gevallen.