Ah, leuk. Wij hadden er ook eentje in het asiel en dat was ook een apart geval.
Wat het is met erfhonden is dat ze heel graag hun eigen gebied willen bewaken. Hij is nog maar net bij jullie en heeft nog niet helemaal door hoe het bij jullie werkt denk ik zo.
Kan jullie erf afgesloten worden? In dat geval zou ik hem lekker los laten. En anders onder toezicht misschien ook wel. Ik heb een hond gekend die heel braaf was en zijn erf goed bewaakte, die kon gewoon los. Hij ging ook alleen het erf af als dat met iemand was die hij kende (en als hij dan halverwege de wandeling er geen zin meer in hand huppelde hij rustig op eigen houtje terug
)
Ik weet niet hoe jullie mogelijkheden zijn maar misschien moet je hem gewoon lekker los laten lopen op het erf. Kan ie daar lekker zijn ding doen. En laat die worstjes en dingetjes lekker achterwege, dat is omkoperij en werkt misschien één keer... En daarna moet je weer wat nieuws verzinnen. Maar in feite ben je hem dus aan het omkopen, en waarom? Omdat jij zo graag wil wandelen? Laat hem lekker, als hij daar geen trek in heeft. Over een maand of wat moet je gewoon eens met het hele gezin het bos in gaan voor een wandeling, en wie weet wil hij dan wel ineens mee.
Succes ermee!