. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. _San87_ schreef:De hond heeft totaal geen Ridgeback oren... Meestal zie je daarin juist dat het een kruising met dergelijk ras is.
. Zeker vanaf die eerste foto zou ik niet perse zeggen dat er iets anders inzit, maar dat het gewoon nog een jonkie is. Hoe oud is Kay?anneliesdj schreef:_San87_ schreef:De hond heeft totaal geen Ridgeback oren... Meestal zie je daarin juist dat het een kruising met dergelijk ras is.
Wat bedoel je daar dan mee? Misschien moet je nog eens googlen op ridgeback.
De rugharen zeggen niet zoveel, er zijn veel rassen die zo'n streep dekhaar hebben.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat het een rottweiler is maar dan van een slanker type, wat groot uitgevallen. Je zou de chip eens kunnen checken bij de raad van beheer, je weet nooit.
smurffie schreef:[ [url=m/AjLmK2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Duidelijke foto vanaf de zijkant heb ik niet, maar hier is zijn postuur wel goed te zien
Echt wel een slanke hond dus, daarom denken we niet aan een slank gebouwde rott, die lijken toch breder, of verkijk ik mij daarop?
.
De onze is alleen nog wat kleiner uitgevallen maar ook heel slank terwijl ze zich wel breed kan zetten.
.
_San87_ schreef:Dat de oren in verhouding tot de kop klein zijn. De oren van een Ridgeback zijn een stuk groter.
anneliesdj schreef:Ik vind hem van deze foto toch echt wel rottweiler hoor, ik heb wel vaker zulke slanke type's gezien en dat hij wat groot uitgevallen is is ook niets vreemds, die combi komt overigens vaak samen.
Is het nog een jonge hond? Dan kan het ook nog komen._San87_ schreef:Dat de oren in verhouding tot de kop klein zijn. De oren van een Ridgeback zijn een stuk groter.
Er wordt ook niet gezegd dat het een ras-ridgeback is
Mazida schreef:Ik vind het gewoon een echte Rottweiler hoor. Heb ook weleens van die slankere Rottweilers gezien. Denk niet dat het een kruising is of hooguit iets van 1/3e ofzo.
overduidelijk een rottweiler (met wellicht iets ander bloed maar acht de kans klein).
smurffie schreef:Stamboek hebben wij geen weet van, alles waarmee vorige eigenaren te achterhalen zijn wordt door het asiel vernietigd. Ook de namen en achtergrond wordt bij hem weg gekrast in zijn paspoort.
Ik denk dat het dus wel giswerk zal blijven, al worden onze vermoedens hier toch ook wel bevestigd hihih.