Welk ras ben ik? Een mislukte Rottweiler?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Welk ras ben ik? Een mislukte Rottweiler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:54

Het zou ook een kruising met een grote Zwitserse sennenhond of zo kunnen zijn. Of gewoon een rasechte Rottweiler die wat slanker is gebleven :7.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:57

_Daniella schreef:
Je kunt ook altijd een dna test doen :)
Kun je op internet wel kopen

Je kunt dat geld óók in de sloot gooien. Wordt je net zoveel wijzer van.
Die DNA testen zijn notoir onbetrouwbaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:01

_San87_ schreef:
De hond heeft totaal geen Ridgeback oren... Meestal zie je daarin juist dat het een kruising met dergelijk ras is.

Wat bedoel je daar dan mee? Misschien moet je nog eens googlen op ridgeback.

De rugharen zeggen niet zoveel, er zijn veel rassen die zo'n streep dekhaar hebben.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat het een rottweiler is maar dan van een slanker type, wat groot uitgevallen. Je zou de chip eens kunnen checken bij de raad van beheer, je weet nooit.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 22:03

Afbeelding

Duidelijke foto vanaf de zijkant heb ik niet, maar hier is zijn postuur wel goed te zien :)
Echt wel een slanke hond dus, daarom denken we niet aan een slank gebouwde rott, die lijken toch breder, of verkijk ik mij daarop?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:04

Ik zie er overduidelijk Rottweiler in :j. Zeker vanaf die eerste foto zou ik niet perse zeggen dat er iets anders inzit, maar dat het gewoon nog een jonkie is. Hoe oud is Kay?
Er zijn natuurlijk zo veel types Rottweiler tegenwoordig, dat oude lage en brede modelletje is niet echt meer van nu.

Ridgeback niet denk ik hoor, de oren kloppen niet en zitten ook anders qua aanhechting op het hoofd, als ik ze vergelijk met de 3 die wij hebben gehad (nu nog 2). Ook is die streep op zijn rug niet iets typisch RR, want bij een RR loopt het sowieso de andere kant op qua haargroei en dat is bij deze niet het geval.

En mislukt? Welnee, wat een superleuk dier!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:07

anneliesdj schreef:
_San87_ schreef:
De hond heeft totaal geen Ridgeback oren... Meestal zie je daarin juist dat het een kruising met dergelijk ras is.

Wat bedoel je daar dan mee? Misschien moet je nog eens googlen op ridgeback.

De rugharen zeggen niet zoveel, er zijn veel rassen die zo'n streep dekhaar hebben.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat het een rottweiler is maar dan van een slanker type, wat groot uitgevallen. Je zou de chip eens kunnen checken bij de raad van beheer, je weet nooit.

Dat de oren in verhouding tot de kop klein zijn. De oren van een Ridgeback zijn een stuk groter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:08

smurffie schreef:
[ [url=m/AjLmK2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Duidelijke foto vanaf de zijkant heb ik niet, maar hier is zijn postuur wel goed te zien :)
Echt wel een slanke hond dus, daarom denken we niet aan een slank gebouwde rott, die lijken toch breder, of verkijk ik mij daarop?

Ik zie hier eigenlijk een Rott die goed gespierd en op gewicht is :o .

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:11

Hij lijkt wel wat op onze vrouwtjes Rottweiler :) De onze is alleen nog wat kleiner uitgevallen maar ook heel slank terwijl ze zich wel breed kan zetten.

Weet helaas niet zeker of ze 100 % Rottweiler is. Maar heb er al meerdere van dit soort/type gezien die wel met zekerheid volle Rottweilers zijn. Lijkt een nieuwer typer? (Of bekender wordend)
[BB-ITP] Heideshoot van Quincy (Rottweiler) van den Oord fotografie

Zijn oude foto's maar ze is nog net zo rank. Krijg regelmatig nog de vraag hoe oud ze is met de opmerking dat het nog wel een jonkie zal zijn terwijl ze toch echt al 3 is :).

Afbeelding

Afbeelding

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:14

Als er al wat anders in zou zitten denk ik dat het een aantal generaties terug is geweest en daarboven op weer rottweiler gefokt is om de lijn weer zuiver te maken. Heeft ie een stamboek?

In 1 van mijn leo's zit ongeveer 12 generatie terug een Ovcharka en als je goed bekent bent met het ras kan je het nog zien aan hoe de oren ingeplant zijn
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 11-11-15 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:14

ESSIE70 schreef:
Rottweiler X beauceron zou ook kunnen,

dacht ik ook meteen aan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:16

Ik vind hem van deze foto toch echt wel rottweiler hoor, ik heb wel vaker zulke slanke type's gezien en dat hij wat groot uitgevallen is is ook niets vreemds, die combi komt overigens vaak samen. Vooral omdat hij hier toch minder hoog op de poten is dan hij lijkt van de eerste foto's, waarmee dobermann ridgeback enzo minder waarschijnlijk zijn.
Is het nog een jonge hond? Dan kan het ook nog komen.

_San87_ schreef:
Dat de oren in verhouding tot de kop klein zijn. De oren van een Ridgeback zijn een stuk groter.

Er wordt ook niet gezegd dat het een ras-ridgeback is ;)
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 11-11-15 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:18

Rotweiler x Doberman

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:19

anneliesdj schreef:
Ik vind hem van deze foto toch echt wel rottweiler hoor, ik heb wel vaker zulke slanke type's gezien en dat hij wat groot uitgevallen is is ook niets vreemds, die combi komt overigens vaak samen.
Is het nog een jonge hond? Dan kan het ook nog komen.

_San87_ schreef:

Er wordt ook niet gezegd dat het een ras-ridgeback is ;)

Niet? Goh...

Zo ver was ik. Lees mijn reactie nog eens.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:21

Hij lijkt sprekend op de volle rottweiler reu op mijn werk. Het is gewoon een smalle versie :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:22

Dat heb je wel vaker met kruisingen, dat ze op het ene punt meer overeenkomst hebben dan op het andere.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:22

Rottweiler (werklijn)
Afbeelding
x
Beauceron
Afbeelding

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:28

Ik vind het gewoon een echte Rottweiler hoor :7 . Heb ook weleens van die slankere Rottweilers gezien. Denk niet dat het een kruising is of hooguit iets van 1/3e ofzo.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:33

Ik denk dat dit gewoon een rottweiler slank type is. Misschien gekruist met dobbermann.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:43

Mazida schreef:
Ik vind het gewoon een echte Rottweiler hoor :7 . Heb ook weleens van die slankere Rottweilers gezien. Denk niet dat het een kruising is of hooguit iets van 1/3e ofzo.

Ik denk t ook :j overduidelijk een rottweiler (met wellicht iets ander bloed maar acht de kans klein).
Lekker van je hond genieten!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:57

Afbeelding

Dit is mijn volle 100% rottweiler . Ik blijf erbij dat hond van de ts een kruising is met beauceron

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 23:11

Als ik hem vergelijk met de foto's hierboven is zijn bouw meer te vergelijken met die beauceron, alleen is zijn borst puntiger en zijn flank meer opgetrokken. De zijfoto vertekend meer dan de foto's in de openingspost, hij staat echt hoog op zijn poten.

Even kijken of ik op alle vragen in kan gaan.
Het is een reu van bijna 4, niet heel jong meer dus. Wat ik op alle foto's van rottweilers zie is toch een kortere snuit, ook bij alle voorbeelden hierboven en op internet. Kwa vacht is hij exact zoals te zien op die eerste foto van pattypaard, bovenop een andere structuur. Dat zal dus prima bij het rottweiler kunnen aansluiten.

Karakter, een geweldig beest hihi. Het is een brave sul, hele grote will to please. Is van zichzelf een zeer actieve hond, kan gerust 2 uur met je spelen om daarna nog zelf verder te gaan, kan zichzelf ook zeer goed vermaken.
Is vrij evenwichtig kwa karakter, kan tegen dominante honden echter wel flink los gaan.
Kan slecht tegen een agressieve houding al komt dat meer uit zijn verleden (het is en blijft en hond met een asiel achtergrond, daar kwam hij niet voor niks.) Wanneer een man over hem heen buigt die hij niet kent (bovenop zijn kop willen aaien bijvoorbeeld) schiet hij in de verdediging.
Het is een zeer baasgerichte en vrolijke hond, waaksheid heeft hij echter niet helemaal begrepen maar dat geeft niet zo.
Jachtinstinct zit er ook niet echt in. De kippen van de buren zijn eigenlijk alleen leuk om achteraan te gaan als ze gaan fladderen.

Stamboek hebben wij geen weet van, alles waarmee vorige eigenaren te achterhalen zijn wordt door het asiel vernietigd. Ook de namen en achtergrond wordt bij hem weg gekrast in zijn paspoort.
Ik denk dat het dus wel giswerk zal blijven, al worden onze vermoedens hier toch ook wel bevestigd hihih.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:12

ESSIE70 schreef:
[ [url=m/akirMP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn volle 100% rottweiler . Ik blijf erbij dat hond van de ts een kruising is met beauceron

Mee eens

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:58

smurffie schreef:
Stamboek hebben wij geen weet van, alles waarmee vorige eigenaren te achterhalen zijn wordt door het asiel vernietigd. Ook de namen en achtergrond wordt bij hem weg gekrast in zijn paspoort.
Ik denk dat het dus wel giswerk zal blijven, al worden onze vermoedens hier toch ook wel bevestigd hihih.

Hij heeft een chip, die kun je invoeren op de site van raad van beheer ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:10

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:19

Het zou zo een volle rottweiler kunnen zij hoor... ofnin ieder geval geen 50×50 kruisonf... dat andere ras zit er dan een stuk verdunder in.
Rottweillers zijn er in heel wat modelletjes, qua neuslengte zie ik genoeg vergelijkbaars voorbij komen op de verschillende verenigingen waat we wel eens gaan uit trainen.
Kwa gewicht is het idd wel een slanke, maar ik vind hem te rottweiller voor een volle kruising.