Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mizora schreef:Een hond uit Nederland geeft meer zekerheid, maar als je geen pitbull-achtige, pittige herder (denk duitse, mechelse of hollandse herder), geen jack hussel en geen oud, ongezond of vals hondje wilt, dan is de spoeling behoorlijk dun. Ik heb daar begin oktober weer eens een telling van gedaan: Mizora @ [BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren
Van de 480 honden in de Nederlandse asiels (sommige buitenlandse asiels hebben al 300 honden, ter vergelijk) blijven er nog 126 honden over als je de eerdere genoemde honden weglaat en nog 60 bastaards waarvan een flink deel daar ook onder valt.
Ik ben dus niet tegen een hond uit een Nederlands asiel halen, maar ik zou de buitenlandse stichtingen niet zo snel aan de kant schuiven (enkel voor zekerheid). Er zijn echt goede stichtingen waar de verhalen kloppen, de nazorg goed is en er altijd opvang beschikbaar is mocht het toch niet gaan.
Ons teefje luistert ontzettend goed, maar we durven haar niet los te laten lopen omdat ze dan echt weg loopt. Ze rent niet, maar op een drafje loopt ze gewoon van je weg en doet net of ze je niet hoort.Sammyoo schreef:Ik heb twee honden uit Spanje, geweldige honden! Mijn grote liefde komt van animalinneed.com. Ik ben zo enthousiast over deze stichting dat ik mij als gastgezin heb aangemeld. Over ongeveer een maand krijg ik mijn eerste 'pleeghond' uit Spanje, een hele leuke jonge labrador kruising.
Kijk maar eens op de site, daar kan je heel veel info vinden. En als je benieuwd bent naar de hond die in afwachting van een definitieve baas bij mij in de opvang komt kan je me een pb sturen. Evt heb ik een filmpje voor je.
mijn allerleukste hond was een asieltje die er al ruim een half jaar zat...en heel het asiel was er dol op, niemand dacht dat hij nog zou worden geadopteert....
Of een hond die wel een verhaal heeft maar door ervaren mensen prima te handelen is. Borisje schreef:Asiels in Nederland zitten niet bomvol. De meeste honden hebben een flinke gebruiksaanwijzing en zijn gewoon moeilijk plaatsbaar.
Alleen, ik zou wel eerst de Nederlandse asiels afzoeken (http://www.ikzoekbaas.nl) voordat je naar het buitenland uitwijkt. Want er kan wel degelijk een lieve, leuke gezinshond in het asiel zitten.Of een hond die wel een verhaal heeft maar door ervaren mensen prima te handelen is.
Inderdaad. Ik begrijp dat asieldieren in NL een verhaal hebben, alleen heb ik wel eens het idee dat sommige asiels wel heel pessimistisch zijn over het gedrag van de hond (vaak zitten ze daar in een kennel en dat doet gedragsproblemen zelden goed), en bij de buitenlandse stichtingen wel erg optimistisch (lees regelmatig teksten als: perfecte kinderhond... vind ik gevaarlijke uitspraken). De waarheid zal altijd ergens in het midden liggen. Borisje schreef:Asiels in Nederland zitten niet bomvol. De meeste honden hebben een flinke gebruiksaanwijzing en zijn gewoon moeilijk plaatsbaar.
Alleen, ik zou wel eerst de Nederlandse asiels afzoeken (http://www.ikzoekbaas.nl) voordat je naar het buitenland uitwijkt. Want er kan wel degelijk een lieve, leuke gezinshond in het asiel zitten.Of een hond die wel een verhaal heeft maar door ervaren mensen prima te handelen is.