Kat miauwt de hele nacht. Ten einde raad!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:17

tineke8889 schreef:
Wij hadden ook een kat die aan de slaapkamerdeur krabte. We wilden hem niet in bed omdat hij rond 3 uur snachts met ons ging spelen -O-

De deur opengooien en boos worden hielp bij hem juist niet, dan was het alsof hij zijn zin had gekregen (negatieve aandacht is ook aandacht)

Uiteindelijk heeft mijn vriend een blender gevuld met water (wel met het deksel erop dus niet dat het nat wordt maar voor de herrie) en een bouwlamp naast de slaapkamerdeur gezet, en deze in een stopcontact geplugd die je met een afstandsbediening aan / uit kunt zetten (die koop je bij de bouwmarkt). Als de kat snachts aan de deur krabte zetten we de blender + bouwlamp aan met de afstandsbediening, dit hebben we 2x moeten doen en toen heeft hij maanden niet aan de deur gezeten. Af en toe had hij een herhaling nodig, maar dan was het weer 1 of 2x gebruiken en een tijd rust. +:)+

omg :') geweldig, lijkt wel macgyver _/-\o_

volgende keer maar gewoon die spray kopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:20

Siberische katten zijn volgens de ras standaard net honden.
Ze zijn heel baas gericht en daarmee bedoel ik dat ze enorm gesteld zijn op de aanwezigheid van het baasje en ze het baasje ook overal volgen.

Is de berging niet standaard een oplossing? want geloof mij deze kat gaat zich niet neer leggen bij een dicht blijvende deur :D .
Of je neemt oor dopjes of je verhuisd ze standaard naar de berging en maakt het daar gezellig voor ze.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:22

Amaris schreef:
tineke8889 schreef:
Wij hadden ook een kat die aan de slaapkamerdeur krabte. We wilden hem niet in bed omdat hij rond 3 uur snachts met ons ging spelen -O-

De deur opengooien en boos worden hielp bij hem juist niet, dan was het alsof hij zijn zin had gekregen (negatieve aandacht is ook aandacht)

Uiteindelijk heeft mijn vriend een blender gevuld met water (wel met het deksel erop dus niet dat het nat wordt maar voor de herrie) en een bouwlamp naast de slaapkamerdeur gezet, en deze in een stopcontact geplugd die je met een afstandsbediening aan / uit kunt zetten (die koop je bij de bouwmarkt). Als de kat snachts aan de deur krabte zetten we de blender + bouwlamp aan met de afstandsbediening, dit hebben we 2x moeten doen en toen heeft hij maanden niet aan de deur gezeten. Af en toe had hij een herhaling nodig, maar dan was het weer 1 of 2x gebruiken en een tijd rust. +:)+

omg :') geweldig, lijkt wel macgyver _/-\o_

volgende keer maar gewoon die spray kopen :+

Ja, we zijn toen echt voor gek verklaard door vrienden en familie maar het werkte wel heel goed :') nu zijn we verhuisd naar een huis waar de katten snachts in de woonkamer opgesloten kunnen en dat gaat gelukkig nog beter :o

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:27

abeltje_xx schreef:
Rongyos schreef:
Weten jullie zeker dat hij helemaal gezond is? Anders even een apk bij de dierenarts om dat uit te sluiten? Misschien een Feliway stekker? Ik heb een tijdje een kitten in huis gehad die erg onrustig was, vooral 's nachts. 2 stekkers in huis; 1 beneden en 1 boven deden wonderen..

Er zijn ook druppels die je in de nek kunt druppelen, die het zelfde effect geven, van Beaphar 'No Stress', 3 pipetjes in een doos, werkt een week per pipet. Voordeel dat ik had bij de pipetjes was dat mijn kater (andere kat) ook buiten liep, en dan heb je niks aan een stekker binnen.

Opsluiten in een andere kamer? En even een nacht aanhoren? Oordopjes?

Feliway hebben we wel eens geleend van iemand, reageert ie niet op, wij merken iig geen verschil.
Een nacht aanhoren, betekent dat we niet slapen die nacht...
Oordopjes hebben we nog niet geprobeerd, maar dat voelt niet echt als oplossing

Ik snap dat oordopjes niet een oplossing zijn, maar ik kan me voorstellen dat als je hem opsluit en dat 1 of 2 nachten volhoudt zijn geblehr misschien stopt (geen aandacht krijgt ie dan als jullie hem negeren en dus lekker slapen) en hij ophoudt met het miauwen/krabben. Mijn ervaring met Feliway is dat je het wel even een minimaal een week moet proberen, is niet van de 1 op andere dag 'in de lucht'.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:29

Mag hij overdag wel gewoon in de slaapkamer? Zou ik overdag ook de deur dicht houden. Waarschijnlijk heeft hij daar dan zijn 'rust' plekje en wil hij daar 's nachts ook liggen.

Heb je al zo'n luchtblazer (of waren die dingen met water?) geprobeert op beweging? Zodra hij dan in de buurt van de deur komt en voor die sensor langs loopt komt er een harde straal lucht vol in zijn pokkel.

Ik zag van de week een filmpje op facebook van iemand die een kattenmasker op had en zijn katten liet schrikken, misschien dat toch eens proberen zoals troi zegt en dan met masker, plantenspuit alles erbij _O-

Je kan altijd zijn nagels nog knippen of bij de dierenarts zijn stembanden laten snijden. Nee dat is een grapje, neem dit niet serieus. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:31

Ik zou zelf toch kiezen om de deur open te doen. Meestal is het dan al niet meer zo interessant. Of als de kat er echt bij wil blijven dan een deken/kussen waar hij wel op mag neerleggen. Zodra mijn katten 's nachts beginnen te klieren in de slaapkamer staan ze buiten de kamer. Ik speel daar ook heel bewust niet met ze. Spelen doen we in de woonkamer, in de slaapkamer ben je welkom, maar ssssttt, het personeel wil slapen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 14:34

OsMo schreef:
Siberische katten zijn volgens de ras standaard net honden.
Ze zijn heel baas gericht en daarmee bedoel ik dat ze enorm gesteld zijn op de aanwezigheid van het baasje en ze het baasje ook overal volgen.

Is de berging niet standaard een oplossing? want geloof mij deze kat gaat zich niet neer leggen bij een dicht blijvende deur :D .
Of je neemt oor dopjes of je verhuisd ze standaard naar de berging en maakt het daar gezellig voor ze.

We zetten ze liever niet in de berging standaard, vooral omdat het daar toch wat frisser is en er geen ruimte is om hen fijne zit en slaapplekken te geven, dat leek ons niet prettig voor ze om ze daar een hele nacht in op te sluiten. Gisternacht was ook echt een wanhoopsdaad, maar dat willen we liever niet.

@nontie: Hij mag overdag ook niet in de slaapkamer, hij wil glip wel eens stiekem naar binnen als ik de was opvouw, maar dan wordt hij direct weer naar buiten gezet. Hun rustplek is eigenlijk de studeerkamer, daar liggen ze meestal te slapen.

@ Amaris: ik heb net die spray besteld, zoiets hadden we nog niet geprobeerd, dus dat dan ook maar een kans geven

Amaris

Re: Kat miauwt de hele nacht. Ten einde raad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:10

Ik ben heel benieuwd of het bij jullie ook werkt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:13

Hier net hetzelfde. Zodra de slaapkamerdeur dicht is is het uit met de pret.
Enige oplossing: slaapkamerdeur op een kier, katten slapen gezellig bij ons en we worden niet meer wakker gehouden...

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 15:13

@ Amaris: Ik hoop het van harte, voor ons en voor Filip

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:17

Bij mij hebben de katten een eigen kamer. Als wij naar bed gaan, gaan zij naar hun eigen kamer zonder problemen. De oudste begon op een gegeven ook snachts te miauwen en toen bleek ze een snel werkende schildklier te hebben. Sinds ze medicijnen krijgt geen last meer van een miauwende kat snachts.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:19

Citaat:
Heeft Filip een hekel aan de stofzuiger?
De kat van mijn broer had dit namelijk ook en hield het ook maanden vol. Uiteindelijk heeft mijn broer de stofzuiger naast de deur gezet en die zo gefixed dat hij de stofzuiger met een afstandsbediening kon aanzetten zodra de kat bij de deur begon te klieren.
Sindsdien heeft hij nooit meer last gehad :)

Niet het meest diervriendelijke maar dit is wat wij uiteindelijk ook gedaan hebben.
Bij ons was het precies hetzelfde toen mijn vriend bij mij in kwam wonen. Ook tijden lang aangekeken en niets hielp. Dit uiteindelijk wel.

Vergis je niet, het inwonen van een nieuw persoon en ook nog eens verhuizen brengt veel stress voor zo'n kat mee. Dat kan echt wel een tijd duren voordat ze hun draai gevonden hebben.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:29

Wat een ellende TS! Wij hebben een oude demente kat, Harry die ook heel vaak 's nachts aan het BWOUW WOUW BWOUW WOUWen is in de dakgoot bij ons slaapkamerraam. Meestal is een flinke brul voldoende.

Maarr, de al eerder genoemde Ssscat werkt echt geweldig tegen stoute poezen die ergens komen waar ze niet mogen, goede ervaring mee met (jawel) Harry die graag op het aanrecht ging scheumen, ook 's nachts.

Hier een filmpje om je te overtuigen: https://www.youtube.com/watch?v=_cphGWOPi0k

Succes! Het is trouwens wel een ontzettend knappe kat, jammer dat hij 's nachts zo'n l#l is...

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 15:40

Geweldig filmpje Gulpje!

Het is inderdaad een prachtkat en hij is overdag zo ontzettend lief en knuffelig, alleen s'nachts hè, dan is het een eikel :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:46

Misschien moet ik het spul zelf maar eens gaan bestellen trouwens... hoef ik mijn bank niet meer vol te bouwen met alu folie...

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:05

Ik heb ook een kat die het liefst de hele nacht roept.
Hij mag ook niet in de slaapkamer.
in eerste instantie echt van alles geprobeerd maar niks hielp.
Toen heb ik contact opgenomen met een kattengedragsdeskundige en de situatie geschetst.
Nu sluit ik mijn katten op in de huiskamer (kan natuurlijk ook in een andere kamer), de radio staat aan en er brand een nachtlampje.
Klinkt misschien gek maar het helpt echt, soms hoor ik hem nog wel eens roepen maar dat is dan snel weer over.
Vooral niet reageren, dan hebben ze de aandacht. negatieve aandacht is ook aandacht en zeker bij katten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:11

maar dan moet je ook de kattenbak in de woonkamer zetten denk ik? Of staat ie daar al?

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:27

Amaris schreef:
maar dan moet je ook de kattenbak in de woonkamer zetten denk ik? Of staat ie daar al?

Die staat in de keuken, en dat zit aan de huiskamer vast.
de eetbakjes en drinken staat daar ook , dus ze hebben alles tot hun beschikking.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:32

Dit komt mij echt zo ontzettend bekend voor!! Mijn Noah is 9 maanden en doet precies hetzelfde. Wat bij mij helpt is om hem dus een half zakje zacht voer te geven vlak voordat ik naar bed ga, hij slaapt zelf namelijk altijd met een volle buik. s'ochtends mauwt hij mij wel wakker om een uur of 6 en houd dan ook niet meer op wat er frustrerend is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:33

De kat gewoon buiten laten 's nachts? (en overdag). Katten zijn nachtdieren en horen achter van alles aan te kunnen jagen, dus ik zeg, lekker naar buiten doen :j fijner voor je kat en jullie hebben geen last meer van kattengejank :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:36

Heb je die kat gezien van TS? die wil je 's nachts toch helemaal niet buiten hebben?

Mijn brits korthaar doet haar avonturen ook maar in de achtertuin hoor, die gaat 's nachts ook ECHT niet naar buiten! (die gaat uberhaubt niet naar buiten)

Mijn andere kat wel en dan heb je weer het probleem dat die om zes uur 's ochtends bij de achterdeur onder mijn slaapkamerraam begint te zeuren dat ie naar binnen wilt.
Dus ik hou haar om niet wakker te worden van gezeur juist binnen als dat lukt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:36

@Maartje: Ik heb een noor en die gaat gewoon aan mijn slaapkamerraam miauwen hoor :')
Het is een randje van 3cm maar toch klimt hij erop en gaat dan als een gek staan miauwen :')

Dus dat is ook geen oplossing voor een goede nachtrust :') Die ssssscat spray werkt hier overigens ook niet, hij laat hem afgaan en gooit hem dan van de trap :+

Dus nu sluit ik hem op in de woonkamer 's nachts :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:37

Maartje1990 schreef:
De kat gewoon buiten laten 's nachts? (en overdag). Katten zijn nachtdieren en horen achter van alles aan te kunnen jagen, dus ik zeg, lekker naar buiten doen :j fijner voor je kat en jullie hebben geen last meer van kattengejank :)

:') Wil je dat even aan mijn huistijgers komen vertellen?

Doe de kat maar dag en nacht naar buiten..... :wave: kat!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:37

Amaris schreef:
Heb je die kat gezien van TS? die wil je 's nachts toch helemaal niet buiten hebben?

Mijn brits korthaar doet haar avonturen ook maar in de achtertuin hoor, die gaat 's nachts ook ECHT niet naar buiten! (die gaat uberhaubt niet naar buiten)

Mijn andere kat wel en dan heb je weer het probleem dat die om zes uur 's ochtends bij de achterdeur onder mijn slaapkamerraam begint te zeuren dat ie naar binnen wilt.
Dus ik hou haar om niet wakker te worden van gezeur juist binnen als dat lukt.

ja, dat heb ik gezien.... waarom niet naar buiten? Het is toch gewoone en kat of niet? :+

@ Sunrise: voor jou wellicht niet, maar voor TS is het wellicht wel de oplossing :)

Tica: Ik snap je opmerking niet helemaal, komt je kat niet meer terug dan?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:39

Een heel gewone kat die waarschijnlijk honderden euro's heeft gekost ja.

Dat weten andere mensen ook hoor.