Duhelo schreef:Voor de mensen die het nog niet wisten, het is ook een tsjechoslowaakse wolfhond. Erg sterk, enorm veel kaakkracht, verlatingsangst en jachtdrift.
Effe aanleren los te lopen tussen paarden is praktisch onmogelijk + als ze iemand vreemds ziet zou ze durven gaan uitvallen of uit schrik weglopen, en dan zie ik ze nooit meer terug.
opsluiten in stal is geen optie
1. open schuilstal
2. mevrouw springt los over 1.40 uit stilstand, 2 meter met aanloop.
3. zelfde reden waarom paddockje met elektriciteit niet werkt, ze gaat er gewoon over
Alleen dit zou voor mij al een reden zijn om de hond niet mee te nemen. Niet luisteren is bij mij niet mee. Je moet er toch niet aan denken dat er (weer) wat gebeurd?
Ik vind het ook wel een beetje overdreven. Zo sterk zijn deze honden niet. Ze zijn eerder erg gevoelig.
Ik heb een aantal honden tussen de 50 en 60 kilo welke waak- en verdedigingsinstinct hebben. Ze zijn gefokt om vee te beschermen tegen roofdieren en veedieven wat ze 20 jaar geleden nog deden. En deze kunnen gewoon perfect luisteren. De kaakkracht van die van mij zijn zoveel meer. Ze pakken zonder problemen een wolf of vallen met succes beren aan, maar bijten echt geen leren riem door en trekken hem ook niet kapot. Ondanks dat ze ruim 2 keer zo zwaar zijn als die van jou en 1 bonk spieren hebben. Waarom niet? Omdat ze luisteren en ik niks dwing waar ze doodongelukkig van worden.
Sorry, maar ik vind het gewoon sneu voor de hond. Een hond die prima vast kan liggen, zal het uit frustratie echt niet kapot bijten.
Hier willen ze ook altijd heel graag mee. Maar wat niet gaat, gaat niet.
Wat ga je doen als de hond een keer een paard van een ander pakt?

werkt ook prima bij mijn wolfhond. Alleen wel geregeld vervangen want op een gegeven moment knappen deze ook
maar hij is er bang voor dus jouw probleem heb ik niet 
)