dees_daan schreef:Het probleem is dat er onder andere met staffords maar raak gefokt word en mensen de pupkopers niet selecteren.
Kijk maar eens op marktplaats hoeveel pups daar op staan, het grootste gedeelte gewoon van de reu van de buurman, lekker goedkoop.. Puppies zijn leuk, en dan verkopen en klaar. Mensen halen goedkoop een pup en denken vooral niet na.
Hier lopen er genoeg die totaal geen verstand van honden en het gedrag hebben en vroeg of laat gaat dat gewoon fout.
1 loopt in de wijk vooral los, gewoon op straat dus.. Dat stuk ontwijk ik dan ook want als ik mijn herder vast heb aan de springer met fietsen gaat dat nooit goed. Standaard excuus van baasje? Hij wil zo graag spelen.. Ja maar veel honden die aan de lijn zitten willen dat niet dus hou hem gewoon bij je. Dat dringt niet door, soms hoor ik dan zelfs o maar het is niet erg als ze snauwen hoor want dan leert hij het wel af.
Tsja..
Ik ben gewoon voor strengere regels wat betreft het houden van honden, niet alleen voor staffords of pitbulls want er zijn genoeg andere rassen waarbij het fout gaat omdat de eigenaar geen verstand heeft maar alleen denkt o dat is een stoere hond, die wil ik.
AMEN